Puan Sabariah:Syaf tolong kumpulkan murid yang hadir lewat tadi.Lepas perhimpunan ni saya nak jumpa mereka semua.
Syaf: baik puan.~~~~~~~~~{lepas perhimpuna}
Syaf:kepada 5 orang murid yang hadir lewat tadi diingatkan semula Puan Sabariah nak jumpa sekarang.Pergi dekat bilik guru.~~~~~~~~{bilik guru}
Puan sabariah:kenapa datang lewat?baru hari pertama dah lambat.kamu semua buat apa malam tadi dan kamu semua tidur pukul berapa?? Beritahu saya SEKARANG!!!!
Aeril:malam tadi saya main ps2 dengan abang saya dan saya tidur pukul 3 pagi.maaf puan saya janji takkan ulangi kesilapan saya lagi.
Shahrul:malam tadi saya tolong mak saya buat kuih.saya tidur pukul 12:30 malam puan.saya minta maaf puan.
Lisa:saya shopping malam tadi and saya tidur pukul 4 pagi puan.maaf puan.
Rachel:saya duduk kat hospital teman mak saya yang sakit.saya tak tidur pun malam tadi.saya lambat pun sebab saya pergi hospital dulu.maaf puan.
Wawa:saya tolong nenek saya buat ketupat malam tadi.saya tidur pukul 2:30 pagi.maaf puan.
Semua:maafkan kami puan.kami janji takkan ulangi lagi kesalahan yang sama.kami janji.
Puan sabariah:baik,kalau kamu ulangi lagi kesalahan yang sama saya tak akan teragak agak untuk denda kamu semua.
Semua:baim puan.
Puan sabariah:kamu semua boleh balik kelas sekarang.terima kasih sebab bekerjasama dan memudahkan kerja saya.
Semua:sama-sama puan.terima kasih puan sebab tak bagi kitaorang denda.
Puan sabariah:kali pertama takpe.~~~~~~~~~~~~{waktu balik}
Syaf:Ain kita kene bertugas dulu sebelum balik.kita kene make sure semua murid dah balik.
Ain:ouh okey.jomlah.
Syaf:Ain,kau dah ready ke untuk exam besar hujung tahun ni?
Ain:exam besar apa?
Syaf:SPM lah!!!! Takkan lupa.kita semua akan ada banyak exam sebelum menghadapi ujian besar yangenentukan hidup kita semua.aku takut aku hampakan harapan umi ngan abah aku je.
Ain:ouh yelah.aku lupa.samalah aku pun takut.Eh jap,anis mana?
Syaf:anis kene pergi tolong cikgu tadi.Dia kata die tunggu depan pintu pagar.
Ain:okey.jomlah bertugas.~~~~~~~~~~~~
syaf:wei korang petang ni kita buat homework kat umah aku tau.korang datang pukul 3 nanti.
Ain & anis: okey.
Syaf:jomlah balik ngan aku.Nanti driver aku datang ambil kita.
Ain & anis: Okey lah.aku pun malas nak jalan.{Lepas 10 minit}
Syaf:jomlah driver aku dah datang tu.
Ain&anis: jomMereka pun pulang ke rumah masing - masing.mereka dihantar oleh driver Syaf.maklumlah orang kaya.sebenarnya mereka bertiga orang kaya cuma pemandu ain dan anis cuti buat sementara waktu kerana ada masalah keluarga.macam berjanji pulak pemandu ain dan anis ni cuti serentak.hi..hi..hi.
{Pukul 3}
Ain & anis: assalammualaikum syaf
Umi syaf:waalaikummussalam.haa masuk syaf tunggu kamu berdua dalam bilik dia.membebel dia dari tadi katanya kamu datang lambat,sedangkan tadi baru pukul 2:55.kalah umi kalau dia start membebel.
Ain&anis: hahahaha.okey umi.kiteorang naik dulu kang tak pasal anak umi jadi hulk pulak kejap lagi.hihihihi.
Umi syaf:haa pergu cepat.~~~~~~~~~{dalam bilik syaf}
Ain&anis: (ketuk pintu bilik syaf dengan berhati hati)Assalammualaikum kawanku.
Ain:umi kata kau asyik membebel kata kiteorang datang lambat betul ke??
Anis:ha a betulke?? Umi kate kalau kau start bebel dia pun kalah.
syaf: memanglah aku ingat korang taknak datang sebab dah pukul 2:55 tadi.
Ain:betullah umi cakap tadi.
Anis:okey lah jom start.kang tak pasal pasal tak siap kerja kita.Mereka seperti sebuah keluarga yang nampak seperti betul.
Mereka memanggil ibu dan ayah masing masing seperti ibu sendiri.Ibu dan ayah syaf: umi dan abah
Ibu dan ayah ain: mama dan papa
Ibu dan ayah anis: ibu dan baba538 words?? Is it enough?? Hope you all will like my story.thanks.