Hari ni merupakan hari terbesar bagi syaf dan aeril iaitu SPM DAY!!dorang dua mmg takot rase cm nak lari je.
Syaf:takotnya!!aeril aku tkot aku tk past lah
Aeril:jgn la pikir cm tu.kau dah janji nak g sambung belajar ngn aku kan.kat Paris tempat favourite kau tu.aeril pon pegang tangan syaf and jalan sambil pegang tangan menuju ke sekolah.hari mama aeril ngn umi tkleh hantar sebab ade hal and pak ali cuti sebab anak dia sakit.
Syaf:apa ni pegang pegang bkn muhrim la.
Aeril:sokay nanti kita kahwin boleh aku pegang kau kay??
Syaf:rolling eyes.aku tk suka kau lah.
Aeril:okey
Aeril still lagi dgn ego dia yg melambung tinggi.setinggi gunung everest.
Dorang pon masuk dewan peperiksaan.masa tu aeril duduk bersebelahan dgn meja syaf.sebelum start exam sempat lagi bagi kata kata semangat utk syaf sbb aeril tahu syaf takot.
Aeril:aeril bace doa dn berselawat sebelum start jawab.hati dia pon sama cam syaf.takot.cume tunjuk macho je.
syaf:buat bende same cm aeril buat.syaf relax your mind and you can do it.kata syaf pada diri sendiri.
Pengawas peperiksaan:baik lah kamu ade masa selama dua jam utk menjawab kertas soalan dan anda boleh mula menjawab sekarang.bace doa banyak banyak.exam ni yg tentukan masa depan kamu semua.
Murid murid:baik cikgu!!
Semua murid mula menjawab dan masing masing muhasabah diri utk tenang.exam yg menentukan masa depan mereka.
Pengawas peperiksaan:baik lah masa dah tamat.tolong letakkan alatan kamu ke tepi dan berhenti menjawab.saya akan kutip jadi tolong letak di tepi sebelah kanan kamu ya.
Syaf:puhhhh tamat pon.
Aeril:cam ne senang tk exam BM tadi??
Syaf:senang la jugak.boleh past kot.
Aeril:mestilah.kita buat deal.sape kalah dlm exam ni kene belanja makan kt restoran stik paling mahal.
Syaf:okey deal!!
Aeril:jom makan aku lapar lah
Syaf:g kat geng kau
Aeril:hishh yelah.
Syaf:buat aksi nose pick.kesah ape aku
Aeril:buat rolling eyes
Syaf ngn ain jage kantin utk pastikan budak budak lain tk bising sangat.ain happy sebab exam tadi senang.sesenang kacang putih yg kene rebus then kene masak baru dpt makan.
ain:syaf,exam tadi senang kan??
Syaf:ha a senang giler
Ain:syaf,aku tengok kau ngn si aeril tu rapat semacam je.ade pape ke??
Syaf:no
Ain:ye kew??aku tengok si aeril ni kan cm suke kat kau.mane kau ade situ jgk la dia ade
Syaf:mana ade
Ain:bukti??
Syaf:die takde pon kat sini.
Ain:mmg la dah kau halau die awal awal kan
Syaf:ape ape jelah.aku malas nak amik kesah
Ain:syaf nanti kau nak sambung belajar kat mana??
Syaf:kat Paris ngn AERIL
ain:aeril lagi
Syaf:alamak kantoi.
Ain:tkyah sorok lah beb aku ni ahli nujum.moyang aku ni dulu nujum so aku ni kira cm family nujum pak belalang.haha
Syaf:hmm yelah
Ain:bagus palau.teruskan usaha anda palau saya sepalau palau yg boleh kay?? Buat rolling eyes
Syaf:hahahahaha
Aeril:bah!!!
Syaf:umi hantu!!!!
Ain:hantu aku kuning!!
Aeril:kuning??hantu??
Syaf:hei budak ni g main jauh jauh nuh.buat gaya cm halau kucing.
Aeril:kay fine.
Ain:SAH MMG SAH!!! jerit ain dgn kuat
Syaf:sah apa??
Ain:hehe tkde pape.
Dorang pon teruskan SPM dorang sampai la habis.everyday syaf,ain,anis ngn aeril akan study skali.buat sehabis boleh mase jawab tu.bagi ain,anis,syaf ngn aeril senang sbb dorang slalu ulang kaji.tapi utk budak lain?? No comment!! Maybe sbb dorang main main and tk study kot.haha.
Hope best!!from author.....