Umi:syaf!!siap siap nak keluar malam ni!!!! Jerit umi
Syaf:g mane??
Umi:siap siap jelah
Syaf:ha okey
Syaf cuma pakai jubah hitam kosong dan tudung pashmina yg dibeli oleh neneknya ketika di mekah dulu.
Syaf:umi ni cakap jelah nak g mane.stress aku.kang aku pakai baju ni buat nye nak g gerai pak mail tu je baik takyah.bebel syaf
Umi:dah siap blom syaf??
Syaf:dah
Syaf pon turun.syaf tengok dari segi pemakaian umi dan abah nya mmg macam nak pergi majlis rasmi.umi nya mengenakan baju kurung merah darah dan selendang hitam manakala abah nya pula mengenakan baju melayu merah darah yg sama dengan umi nya.
Abah:jom
Umi:okey
Syaf:ha kejap syaf nak pakai sandal jap.
Abah:okey abah tunggu dlm kete
Selepas siap memakai sandal syaf terus masuk ke dalam kereta.sempat lagi mengintai rumah sebelah.
Syaf:gelap nya rumah dia.dah tidur ke??awal nya baru kol 8:30 kot.kata syaf sambil menuju ke kereta abah nya.
™™™™™™™Di restoran yg dituju™™™™™™™
Syaf: restoran 5 bintang??kat hotel lagi!!perghhh
Abah:cepat lah jom masuk
Umi:ouh okey
Syaf cuma mengikuti arah yg dituju oleh umi dan abah nya.
Syaf:aikkk!!! Tu bukan family si aeril ke??
Umi & abah:assalammualaikum!!
Mama & papa aeril:waalaikummussalam duduk lah
Aeril:hi umi abah
Syaf:hi mama papa.
Aeril:cantik nye syaf malam ni!!terpikat aku.dah lah pakai baju kaler same.mmg takdir betullah.haha.kata aeril dalam hati sambil tersenyum seperti kambing.
Syaf:hensem nye mamat ni!!dah lah baju kaler same cm janji plak.hi hi.umi & abah,mama & papa,aku ngn dia.hahahaha adakah ini yg dinamakan takdir atau kebetulan.kata syaf dlm hati.
Syaf duduk berhadapan dengan aeril manakala mama menghadap papa and umi menghadap abah.acah acah sweet gitu.he he
Papa:korang nak study kat mana nanti??
Aeril & syaf:PARIS
papa:ouh same so senang lah kerja kami ye.
Aeril & syaf:hehe
Semasa makan malam aeril asyik pandang si syaf ni je cuma syaf buat bodoh.kira jual mahal lah.aeril mesej syaf dari aplikasi wechat secara senyap senyap.
Aeril:hai!!
Syaf:hai
Aeril:nape cm tk happy?
Syaf:tklah.takde mood je
Aeril:ouh cm ne nak ade mood balik?
Syaf:dengar lagu
Serta merta aeril bangun dan naik ke pentas.dia meminta gitar daripada pelayan lelaki tersebut.
Syaf:apa plak bangla ni nak buat??nasib lah umi ngn mama sewa all meja kira privasi la.bebel syaf dlm hati
Aeril:okey!!mama,papa,umi,abah,anak kesayangan korang tkde mood so aeril akan nyanyikan dia lagu yg dia tkleh lupa sampai bila bila.
Aeril pon start nyanyi lagu "all of me" ngn lagu "i need you" by BTS.maigad melting dengar.rasa cam pengsan je.
Aeril:i need you girl!!!
Syaf:nak pengsan
Aeril:sekian terima kasih.
Syaf:mood happy.senyum tunjuk gigi
Aeril:thumbs up
Syaf:hehehe
Syaf pon membuka aplikasi wechat dan terus menghatar pesanan ringkas.
Syaf:thanks
Aeril:my pleasure.nak suruh aku buat lagi pon boleh.
Syaf:hahahahaaaa lawak la bangla
Aeril:hensem cenggini kau kata bangla??apakah??
Syaf:hahaha ye lah doraemon.
aeril:doraemon??Aku panggil kau Shin chan kay??
Syaf:shin chan??okey aku suka.
Aeril:suka aku??
Syaf:no!!!that nick name la
Aeril:ouh.
Mereka pon pulang ke rumah masing masing.tapi kali ni syaf kene naik kete ngn aeril sbb mama ngn papank naik ngn umi ngn abah.nak taknak kenelah jugak.
(Dlm kete)
Aeril:sedap kan suara aku
Syaf:hehe sedaplah jugak.
Aeril:yelah shin chan
Syaf:doraemon doraemon.
Mereka berdua tergelak.setelah sampai mereka pon balik ke rumah masing masing dan tidur.the best day ever for syaf and aeril.