✕ 13 ✕

2.5K 118 8
                                    

Kitabın Adı: Sinestezya

Yazarı: Jeffrey Moore

Kategorisi & Tarzı: Roman - psikoloji

Yayınevi: April Roman

Kitapta İlk Gözüme Çarpan Şey: Müthiş bir ara sokak grafiti çalışması gibi görünen ön kapağı ve (Medyaya koyamıyorum ama kitabı satın aldığınızda mutlaka görürsünüz) iç kapağındaki anlam veremediğim şablonlar. (Kitap bittikten sonra daha anlamlı oldu o şablonlar)

Konusu: Muhtemelen kitabın adı sizi ilk okuduğunuzda şu konuma getirmiştir; ''What dedin Azra? o_O?'' Şey, evet bende bu kitabı okuyana kadar sinestezya diye bir kelime duymamıştım daha önce. Bu nedenle size Sinestezya'nın ne olduğunu açıklamayacağım. Sadece bunun bir çeşit beyin algısı (ya da hasarı) gibi bir şey olduğunu söyleyebilirim. Dört tane sinestezik arkadaş var kitapta. Ve aralarından Noel Burun isimli olanının (Çocuk bir İskoç, soyadı ile dalga geçmeyin) annesi Alzheimer Demans hastalığına yakalanıyor. Kitap ise bu üç çocuğun Noel'e annesinin hafızasını geri getirmesi için ettikleri yardımlara bağlı macerayı konu alıyor.

Kendi Öz Değerlendirmem: Trendeki Kız'ın favorim olduğunu mu söylemiştim? Unutun. Sinestezya ile zirveyi paylaştıkları çok açık. Kitaptaki karakterleri ayrı ayrı benimsedim ve sevdim. Noel'in annesine yardım etme sahneleri, Norval'ın Alpha Bet oyunu, JJ'in partileri ve Samira'nın akıllıca lafları süperdi. Bu kitap ile karşılaştığım için yakın arkadaşım Berkay'a cidden sonsuz teşekkür etmeliyim. Berkay ve ailesi ertesi gün tatile çıkacakları için benden, kendisinin arabada okuması için ona kitap seçmemi istediğini söyledi, bunun üzerine ikimiz birlikte D&R'a gittik. Tüm arkadaşlarıma not: Benimle asla ama asla kitap alışverişine gitmeyin. Güya ona kitap seçecektik ama onun seveceği bir şeyler ararken kendimi kucağımda sekiz - dokuza yakın kitapla mermere bağdaş kurmuş harıl harıl okurken buldum. Berkay öyle çok kitap okumaz, sonra onu çizgi roman bölümünde buldum zaten. Penguen mi, Leman mı ne öyle bir karikatür dergisi okuyordu. Neyse, D&R'daki üç buçuk saatimizin sonunda Berkay'a Can Dostum'u aldırttım. Kendime de Sinestezya'yı alarak mağazadan çıktık...

Ölmeden Önce Okumanız Gereken 25 KitapHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin