hersey bi askla baslar

23 1 0
                                    

Kaptanin gunlugu: Bir kalp sedece birkere sever sonrakiler bir hevesdir.
Evet, kaptan ilk olarak gunlugune bunlari yazmistir. Kaptan karadenizin canik daglarinda dunyaya gelmistir, dogdugu yer ıssız bir yerdi. Evine en yakin kasaba, gunesin gokyuzu hareketine gore ceyrek gun kadardi. Evin tek evladi olan kaptan bir babası ve annesiyle yasamaktaydı, ilk baslarda bir isim koymamışdı. Babası soranlara kendi koymalı ismini demistir. Kaptan on yasina kadar isimsiz kalmistir, babasi sadece olum diye seslenmistir.
Kaptan bir gun, her sabah oldugu gibi babasinin hayvanlarini gütmek (gozlemek) icin, babasi tarafindan dag gonderilmistir. Annesi canik daglarinin tehlikeli , sık bir orman olmasinin ve tehlikeli yırtıcılarda oldugunu  bildiginden oglunun belline herzaman bir hancer koyardi, o sabah annesi :
Olum artik buyudun ne kadar buyursen, dusmaninda dostunda cok olur, ne kadar buyursen dünya okadar acimasiz olur, bu nedenden bugun yanina babanin kilicini ve okunu al, der.
Annesinin bu sabah ki konusmasin sebebi anadoluda anadolu kaplani deden bir hayvanin cogalmasi ve insanlarin onlari kovalamasi sebebiyle bu yırtıtıcılarin onların ıssız bolgelerine kacma ihtimalini dusunmesidir.
Kaptan babasi tarafindan cok iyi egitilirdi. Kilic kullanma ok atma vahsi ormanlarda yasama gibi ozelliklerini aktarirdi. Kaptanin babasi eski bir denizcidir. Bir ayaginin kopek baligi tarafindan parcalanmasiyla akıncı deniz bahriyeliginden gazi olmustur. Osmalinin rutbeli kaptanlarindan olan babasi tum tejubelerini ogluna aktarirdi. Kaptan on yasinda olmasina ragmen iyi ata biner iyi kilic kullanir ve iyi ok atardi.
Kaptan , hayvanlarin basinda beklerken korkulanmustu, bir anadolu kaplani havanlara saldiriyordu kaptan ilk once babasinin okunu eline alarak anadolu kaplanina bir kac atis yapar, bir tane bile iskalamaz fakat anadolu kaplani okadar guclu ve buyukdur ki, hic bir sekilde yere yilmaz, kaplan bu atislarin ardin kaptani fark eder ve kosmaya baslar kaptan fark ettigini anladiginda kacmaya baslar, iki eliyle zor tasidigi babasinin kiliciyla olabildigince hizli kosar nihayetinde yol biter saten daha kacamazdi kaplan cok hizliydi , bir koseye sıkışmış di artik basi beleda ve ona vardim edecek kimse yokdu, iki eliyle tuttugu kilici kaplana dogrultdu hem korkudan hemde kilicinin ona verdigi agirlikdan titriyordu, kaplan saldiri pozisyonu almisti uzerine dogru kosuyordu tam yakalicak iken kaptan tumgucuyle kilici salladi ve kaplana bir cizik atti. Kaplan geri cekildi ilk anda, artik oda farkindaydi karsinda ki tehlikenin, yaptigi bu hareketle cesaret buldu ve kaplana bagirdi:
-senden korkmuyorum canavar hadi gel, dedi. Kaplan artik tedirdin davraniyordu ve kaptanin karsinda yavas hareketlerle bir sag bir sola gidiyordu. Ayni andada kaptan kilicini kaplanin uzerinden ayirmiyordu. Biraz zaman gecti, kaptan artik yorulmustu kollari kilici tartmiyordu ufak ufak kilici yere degdirip dinleniyordu sonra hem geri kaldiriyor du. Korkuyordu da ama belli etmemeye calisiyordu, artik yorgun dusmustu kaplan bir hamle yaparak kaptani bacagindan kakaladi ciglik feryat bagriyordu kaptan , kaplan suruklerken, kaptanin kilicida dusmustu elinden artik elleriyle savasmak zorundaydi.
Kaptan tumgucuyle vurmaya baslamisti, fakat koca kaplana vurdugu yumruklar hic etki etmiyordu sonra birden aklina annesinin herzaman beline koydugu hamceri geldi belinden hanceri cekdi ve kaplanin gozune sapladi , ustu basi kan olmutu korkmustu kaplan cigliklarla inliyordu , hancer kaplanin gozunde kalmisti kaplan hanceri cikarmak icin kendini yerden yerlere vuruyordu. Kaptanin bir an ici acida ve ona yardim etmek icin yaklasti, kaptana hacet kalmadan kaplan gozunden hanceri cikardi artik yapacak bisey kalmamati.
Kaplan tum ofkesiyele saldiriyordu kaptanin uzerine atladi ve kolunu isirdi nerdeyse kolunu kopariyordu sonra birden kaplanin disikirildi ve kaptanin kolunda kaldi , tum ugraslari sonrasi kaptan kolundan disi cikaramadi. Kaplan birkez daha saldirdi artik uzerine kosan kaplana bakarken ya olucekdi yada oldurcekdi , kaptan gozlerini kapatdi ve ustune atlayan kaplanin bogazina koluna saplanan disi batirdi. kaplanla birlikde yere yiglidi can cekisiyen kaplanin yaninda hem korkak hem huzunluydu teske oldurmeseydim diye agliyordu kolunu bir sekilde disten kurtardi. Ayaga kalkdi ve kosarak eve gidiyordu , hem agliyordu hemde kosuyordu nihayetinde eve ulasmisdi. Kaptanin bu halini goren babasi ona dogru kosarak sarildi anlat ogul ne oldu sana ne bu halin dedi.
Kaptan basindan gecenleri tek tek anlatir. Aksam karangiligi cokmeye baslamisti bir mesale ile dag heri gidip once daglan hayvanlari topladilar sonra oldurdugu kaplanin yanina gittiler. Kaptanin babasi orda sunlari soyledi:
-hey ogul bilirim ki bunca yil neden isminin olmadigi merak edersin. Sebebebi sudur isimler insanlarin hayatlarini yonetirler bir isim bir insanin kaderidir o ismi tasimak dir onemli olan bu yuzden ismini sen kazanmaliydin bir isimde kazanmicaksin yillar gectikce isimlerin olucak ve ogul ben sana ilk ismini koyuyorum senin adin mematdir.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Sep 29, 2015 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

ASLANGENCYAZARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin