Del:2 Toppi, skadet?

48 1 0
                                    

Enda 1 år tidligere

Jeg kjente en kald vind treffe meg idet jeg stirret inn i øynene til personen. Jeg hadde aldri sett han før.
"Jeg heter Theo" sa han og rakte hånden til meg.

"Jeg heter Vanessa.." Mumlet jeg og hilste på han.

"Hvilken stall rir du på?" Spurte han

"Mulvind"sa jeg raskt og satte meg opp på Toppi.

"Er det din ponni?" Spurte han

"Nei dessverre ikke" sa jeg og vi begge rei tilbake til mulvind.
-
Jeg fortalte alt om Toppi og Carolina. "Er det din ponni?" Spurte jeg

"Ja, hun heter tori. Jeg har vunnet mange medaljer og priser i sprang og dressur i utlandet." la han til
"Jeg har aldri dratt til utlandet med Toppi, men Carolina har. Hun har fått mange dårlige plasseringer på grunn av Toppi. Jeg har selv vunnet 1plass i sprang 3 ganger i sprang og i dressur 4. "
"Hmmm..... Det høres ut som om Toppi ikke liker Carolina. Men deg er han storfornøyd."

Jeg ville ikke si til han det jeg har oppdaget hele turen. Han har haltet hele turen og jeg må undersøke mer når jeg kommer til stallen.
-
Jeg kikker nøye på hovene (føttene) til Toppi. Han haltet på høyre fot framme og jeg så nøye under hoven hans. Dær! Rett oppforbi hesteskoen har han et lite sår fullt av Stein sand og jord.

Vent......!

Jeg har ikke vært i sand og jord! Jeg har bare vært på grus. Jeg sprang opp til Tina sitt hus. Jeg banket desperat på døra. Hun åpnet og jeg sa "Ehm ehh eii!!!" Jeg vinket henne med meg og begynner å springe ned til stallen igjen. Hun kommer raskt etter meg og vi begge kommer ned til Toppi. Jeg gikk inn i boksen og viste henne såret. "Du har vel ikke tråkket i sand eller jord?" Sa hun, jeg ristet på hodet.
-
"Han er Ok"
Jeg pustet lettet ut og klappet han ned over halsen. Jeg ga han en stor gulrot og klemte han. Legen hadde renset såret og satt på litt bandasje. "Carolina" sa jeg bare til Tina. "Hun kan få advarsel for dette. Men vi kan ikke ta fra henne ponnien sin"
"Men! Hun liker han jo ikke!"

"Du vet jeg ikke kan gjøre noe"

"Du vet jeg vil gjøre noe"sa jeg med et stort glis.
-
Theo kom for å besøke meg og Toppi. Jeg fikk overnatte der for å kikke om alt er bra. Det, det er noe av det beste som har hendt meg på lenge. Theo og jeg snakker lenge om alt og ingenting. Mye om jenteting, hester og filmer. Han var veldig glad i å bade med hesten sin, så når Toppi kan ri igjen, skal vi ut og bade. Jeg ser fram til det. Men det er en ting jeg tenker på.... Hva har Carolina gjort?

My dream came trueDonde viven las historias. Descúbrelo ahora