Deşi istoria este, din păcate, presărată cu o serie lungă de ucigaşi al căror număr de victime pare desprins din cel mai înfricoşător film de groază, termenul de "criminal în serie" ne duce automat cu gândul la Ted Bundy. Nu pentru că ar fi fost cel mai „prolific" dintre ei, nici măcar pentru că ar fi fost cel mai înspăimântător, ci datorită mediatizării de care a avut parte cazul său. Procesul lui a fost primul din istoria Statelor Unite care a fost televizat, iar ura pe care le-a stârnit-o conaţionalilor săi a fost atât de mare, încât moartea sa a fost sărbătorită cu artificii.
Theodore Robert Cowell s-a născut la data de 24 noiembrie 1946 într-un centru destinat mamelor necăsătorite din Burlington, Vermont. Deşi în certificatul de naştere paternitatea i-a fost atribuită unui veteran al forţelor aeriene, Lloyd Marshall, mama sa, Eleanor Louise, a susţinut că, de fapt, ea a fost sedusă de un alt veteran de război pe nume Jack Worthington. Lipsa de credibilitate a acestei poveşti a determinat însă apariţia unei ipoteze şocante. În cartea The Only Living Witness, The True Story of Serial Sex Killer Ted Bundy, Hugh Aynesworth şi Stephen Michaud afirmă că o parte dintre membrii familiei îl suspectau chiar pe Samuel Cowell, tatăl lui Eleanor, pe care îl considerau un adevărat tiran.Cert este că, pentru a evita dispreţul public îndreptat împotriva mamelor singure şi, implicit, împotriva copiilor acestora, bunicii lui Theodore au spus cunoscuţilor şi lui însuşi că ei sunt părinţii lui şi că Eleanor este, de fapt, sora sa mai mare. Ted a trăit cu această convingere toată perioada copilăriei sale şi avea să descopere adevărul abia în Crimele săvârşite de Ted Bundy urmau două tipare timpul faculăţii. Deşi nu i-a mărturisit că este mama sa, Eleanor l-a luat pe micul Theodore cu ea în momentul în care a decis să se mute în Tacoma, Washington. Aici, s-a căsătorit cu John Bundy, care l-a adoptat pe Ted şi i-a dat numele său de familie.
Teddy, aşa cum îi spuneau prietenii, părea un copil obişnuit. Desigur, era implicat din când în când în altercaţii, însă la fel se întâmpla cu majoritatea băieţilor de vârsta sa. Totuşi, ceva îl deosebea de restul: "Era foarte uşor să îţi dai seama când se enerva pentru că ochii i se înnegreau instantaneu. Bănuiesc că sună ca un pasaj dintr-un roman ieftin, însă chiar se putea observa. Avea ochii albaştri, însă când se înfierbânta aceştia deveneau întunecaţi", spune Terry Storwick, unul dintre prietenii săi din copilărie, în aceeaşi carte menţionată anterior.
Instinctul de a ucide
Deşi nu se cunoaşte cu exactitate momentul în care Ted şi-a început înfiorătoarea serie de crime, este posibil ca prima victimă să o fi făcut chiar la vârsta de 14 ani. Dovezile strânse în cazul morţii unei fetiţe de opt ani nu au fost suficiente pentru a demonstra că Bundy a fost făptaşul, însă această ipoteză rămâne în continuare posibilă.
Numărul persoanelor pe care Ted Bundy a mărturisit că le-ar fi omorât este de 30, însă în raza oraşelor în care au fost săvârşite aceste omoruri s-au înregistrat multe alte crime al căror autor a rămas necunoscut. Lesne de înţeles, bănuiala în toate aceste cazuri planează asupra sa, astfel că numărul total de victime ar putea depăşi 100. Mai mult, în momentul în care investigatorii FBI l-au întrebat dacă numărul persoanelor pe care le-a ucis este 36, Ted Bundy le-a răspuns: "Mai adăugaţi o cifră şi veţi avea numărul corect."
CITEȘTI
CRIMINALI IN SERIE
HorreurDe multe ori alegem să ignorăm aspectele negative ale vieţii de zi cu zi si incercăm sa ni le imaginam cat mai departe de noi si de ceea ce ne inconjoara. Asa ca m-am gândit să vă arăt celebrii criminali în serie care au terifiat lumea prin crimele...