Dintre cele 25 de victime pe care poliţia a reuşit în cele din urmă să le identifice, prima în ordine cronologică a fost Karen Sparks, o fată de 18 ani pe care Bundy a încercat să o ucidă pe 4 ianuarie 1974 în raza statului Oregon. Fata a fost lovită în somn cu un obiect contondent şi violată ulterior, însă a reuşit să supravieţuiască. Nici o lună mai târziu, pe 4 februarie, Lynda Ann Healy (21 de ani) a murit după ce a fost supusă aceluiaşi tratament. Până în luna iulie a aceluiaşi an, Ted a răpit şi a ucis încă alte şapte fete, după care le-a ascuns cadavrele în împrejurimile oraşului.
Seria crimelor era însă departe de a fi luat sfârşit. Au urmat până la jumătatea anului 1975 încă zece tentative, de această dată pe o arie geografică mult mai largă, în diferite oraşe din statele Colorado, Idaho şi Utah. Dintre acestea, nouă s-au soldat cu moartea victimelor: o singură fată, Carol DaRonch, a reuşit să fugă din maşina sa.
În luna august, Bundy a refuzat să oprească la semnalul poliţiei pentru un control de rutină. După ce a fost prins, în maşină s-au găsit o serie de obiecte incriminatoare, printre care o mască, o bară de metal, cătuşe şi saci de gunoi. Bundy a fost arestat, însă pentru că poliţia nu a găsit suficiente probe pentru a demonstra că el este criminalul pe care toată ţara îl căuta, a fost eliberat. Condamnarea sa la închisoare a venit abia peste un an, la jumătatea lui 1976.
Tentativele sale de evadare au fost nenumărate. Prima care s-a soldat cu succes i-a oferit doar şase zile de libertate până să fie prins. Bundy nu a renunţat şi, după un plan minuţios, a reuşit, pe 30 decembrie 1977, să scape din nou din închisoare. De această dată, totul a fost atât de bine calculat şi disimulat, încât evadarea sa a fost observată de paznici abia a doua zi. În acest moment, Bundy era deja la 1.500 de kilometri distanţă.
Ultimele tentative de crimă pe care investigaţiile le-au putut identifica au avut loc în Florida, în primele două luni ale anului 1978. Aici, Ted a atacat încă şase fete, dintre care numai trei au reuşit să supravieţuiască. Într-un final, Ted Bundy a fost arestat la jumătatea lunii februarie.
Tiparul crimelor
Toate crimele pe care le-a săvârşit Ted Bundy au avut ca victime fete sau femei tinere. Acesta le lovea în mod repetat cu obiecte contondente sau le strangula până când rămâneau fără suflare. Majoritatea crimelor sale au urmat două tipare. Primul şi cel mai des folosit era cel în care Bundy intra în casele femeilor în timp ce ele dormeau. Totuşi, Bundy nu se sfia nici să le abordeze şi să le atragă în maşina sa, profitând de faptul că avea un aspect plăcut şi era un tip carismatic.
După ce îşi omora victimele, acesta le abuza sexual şi le transporta într-un loc cât mai îndepărtat de locul faptei. De cele mai multe ori, Bundy se întorcea în mai multe rânduri în locul în care a ascuns cadavrele pentru a săvârşi acte de necrofilie.Ultimele sale cuvinte, conform ziarului Orlando Sentinel, au fost: "Transmiteţi familiei şi prietenilor mei dragostea mea."
CITEȘTI
CRIMINALI IN SERIE
HorrorDe multe ori alegem să ignorăm aspectele negative ale vieţii de zi cu zi si incercăm sa ni le imaginam cat mai departe de noi si de ceea ce ne inconjoara. Asa ca m-am gândit să vă arăt celebrii criminali în serie care au terifiat lumea prin crimele...