vooraf

116 13 8
                                    

Ik vond dat ik jullie allemaal eigenlijk een soort uitleg verschuldigd was. Ik bedoel dit verhaal is denk ik niet iets wat je snel tegen zult komen.

Ik wilde heel graag naast mijn andere verhaal "de beproeving" nog een verhaal op wattpad schrijven. Ik wist alleen echt niet wat ik wilde gaan doen. Ik had al een science fiction boek en erg veel inspiratie voor iets anders had ik niet. Toen ik aan Xam (melxnbabe) vroeg of zij nog inspiratie had, kwam ze met het idee om over een wereld zonder maan te schrijven. Wat zou er dan anders zijn? Zouden mensen dan nog kunnen leven etc.

Ik vond dit echt een super gaaf idee en ben hier in mijn hoofd meteen mee aan de slag gegaan. In het begin dacht ik (alsnog) aan een science fiction verhaal. Maar op de een of andere manier wilde dat niet lukken toen ik begon met schrijven.

Uiteindelijk heb ik besloten om het verhaal over een hele andere boeg te gooien en het te gaan schrijven als een soort liefdes verhaal. De ik-persoon is de aarde die door de maan geliefkoosd word. Tot de maan verdwijnt.

Ik heb ervoor gekozen om een.verschil te maken in dag en nacht. Dus dag, waarin alle mensen wakker zijn en er chaos heerst. En nacht waarin de maan en de aarde eigenlijk alleen maar met z'n tweeen zijn. Ik wilde graag een duidelijk verschil laten zien in dag en nacht, en daarom heb ik dag gewoon normaal geschreven, en nacht met de tekst aan de rechter kant uitgelijnt. Misschien klinkt het nu allemaal heel vaag, maar ik denk dat als jullie het gaan lezen het allemaal wel duidelijk wordt.

Veel leesplezier x

(Dit is waarschijnlijk het langste hoofdstuk van allemaal (: )

when the moon left our worldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu