Episode 2

411 34 2
                                    


Puas beryay-yay dalam bilik . Huh ?! Eunji mengeluh. Tetiba terfikir untuk pergi dekat cermin.

Eunji : hmmmmm

Eunji mencapai topi. Eunji cuba menyorok kan rambutnya di dalam topi.

Eunji : huh ?! *membelek-belek topi disekeliling sudut* hipster ! Hihihi , macam unnie Amber. I like , i like !

Electric ~ electric shock ~ .. zzZZZZZzz terkena electric , hahahaha ! , leter Eunji seorang diri dalam bilik sambil ikut gaya Amber dalam mv electric shock. Tetiba terdengar bunyi tapak kaki Yesung berdetak.

Eunji : *mencampak topi* baik aku tidor sebelum appa berleter.

Cepat-cepat Eunji menuju ke katil dengan melompat tujuan ingin mempercepatkan langkahnya ke katil , tetiba lututnya terkena bucu dan berdebush atas katil sambil tarik selimut dalam keadaan sakit.

Sebaik sahaja Yesung membuka pintu , dia terlihat yang Eunji sudah terlena tidur. Yesung menutup pintu semula setelah tahu Eunji sudah dibuai mimpi.

Berbunyi sahaja pintu bilik ditutup.
Eunji bangun. Eunji menggosok kasar lutut nya yang terkena bucu.

Eunji : aduuuuhhhh ! Sakit weyh lutut aku , uwaaaaa . *menutup mulut dengan tiba²* baik aku sambung tidor nantikan appa datang huh , jenuh aku!

Eunji sambung tidur balik dalam rasa pedih di lututnya.

Keesokan paginya. Selesai mandi , Eunji memakai seragam sekolah , sejurus itu di memakai topi untuk menutup rambut dan nak nampak seperti lelaki , oleh kerana memakai skirt , sudah terang lagi bersuluh luka di lututnya .

Ji won : haa Eunji sarapan dulu

Tengah² menghidangkan sarapan , Ji won ternampak luka di lutut anaknya.

Eunji : *duduk atas kerusi* mmmm , sedapnya sarapan pagi ni.

Ji won : Eunji , omma nak tanya ?

Eunji : *tengah makan*'Tanya lah omma

Ji won : kenapa lutut Eunji luka ? Dan tak pernah² pakai topi hari ni berbuat pakai topi pulak.

Eunji : *selesai menelan sesudu mee* erkkkk *minum air* bye omma Eunji pergi dulu *cium pipi Jiwon lalu beredar pergi*

Ji won : eah² ! Budak ni , tak sopan betul lah. *tengok di meja* erkk , duit nya pun tak ambik.

Usai penat berlari , Eunji berhenti disudut lorong , Lelah dibuatnya. Huh hah huh hah , mengeluh lelah . Belum sempat Eunji melintas lorong 1 lagi , sebuah kereta lalu dengan tidak sengaja air selut terpecik ke arah Eunji kerana kereta itu telah menyebabkan air selut itu mengercik ke atas skirt nya.

Eunji : urgghh ! Woi , woi ! *kejar kereta sambil pegang topi* berhenti la woi !

Kereta tadi berhenti setelah terlihat ada orang mengejarnya. Tuan kereta tadi dengan berani turun dari kereta.

Sekali lagi Eunji , huh hah huh hah , lelah berlari.

Eunji : woi kau bawak kereta macam mana? Habis baju aku ! *tunjuk ke arah baju kotor*

Xxx : habis ? Kesah pulak aku ? *memeluk tubuh*

Eunji : dah tu ? Siapa nak tolong aku bersih kan baju ni ?! Kalau nak balik rumah pun mesti omma aku marah la gila.

Xxx : kan aku cakap kesah pulak aku ? *masuk ke dalam kereta*

Panas baran sudah mula keluar. Eunji menarik keluar lelaki itu dan pegang kolar baju lelaki itu.

I'll TRY BE THE PERFECTWhere stories live. Discover now