Episode 8

241 31 0
                                    


Jejaka berkaca mata hitam turun dari kereta. Jejaka itu mendekati Eunji. Jejaka itu membuang kaca mata dari matanya.

Xxx : Eunji ?

Eunji : *terkejut* Eunji ? Siapa tu ? Awak silap orang kut.

Dengan pantas Eunji menarik tangan Jhope lalu lari daripada jejaka tak dikenali.

Xxx : kalau dia bukan Eunji , kenapa dia lari ?

Setelah penat berlari dan sudah jauh dari pandangan lelaki tadi. Mereka berhenti seketika.

Jhope : woi ! Kenapa kau lari tadi ?

Eunji : Anniya. Dahla. Aku nak balik dulu la. Kau dipersilakan jalan ikut lorong kau.

Jhope : erk. Maybe aku tak pergi sekolah esok sebab rasa macam tak sedap badan.

Eunji : do i care ? *terus balik*

Jhope : tchh.. *tetiba teringat dekat ubat* aigoo.. ubat sendiri pun tak ingat err ~ *terus balik.

Sampai di rumah.

Ji won : aik kenapa awal sangat balik ?

Eunji : omma. Eunji jatuh tadi. Tengoklah balutan ni. Sakit tau omma.

Ji won : haa ? Kenapa boleh jatuh ?

Eunji : Jhope tu tetiba je kejar Unji. Eah. Dahla omma. Eunji rasa pedih dengan semua ni and better Unji tidur. *terus masuk bilik*

Ji won : wah ! Berita bagus ni. Mesti Jhope suka Eunji.

Meanwhile Jhope..

Jhope : hsss .. hsss *menyapu ubat pada luka* , dapat sakit aku *mengeluh*

Selesai menyapu ubat . Dia termenung seketika. Tersengih-sengih seperti kerang busuk. Fikir dekat Eunji kah ?

Jhope : tchhh .. lawak jugak Eunji ni. Hahahahaha..

<skip>

Keesokkannya....

Chorong : erm kenapa Eunji tak datang harini ? Ni mesti ada apa² sebelum ni full je kehadiran dia . *risau*

Baekhyun datang mendekati Chorong.

Baekhyun : haa. Mana Si Eunji ajinamoto tu ?

Chorong : ajinamoto ? Tchh.. tak lawak. Dia tak hadir. Dah 2 hari. Aku rasa pelik tambah risau.

Baekhyun : *mengeluh* tu lah. Aku pun pelik. esh..ajinamoto ni.

Chorong : btw siapa orang gila yang kacau kau haritu?

Baekhyun : entah la dia. Dah mampus kot. Huh ? , kalau aku jumpa dia memang aku belasah habis².

Chorong : hamboi. Kalau perempuan ?

Baekhyun : maybe aku akan cium dia. XD.

Chorong : erk ? Kejam nya.

Baekhyun : eah bye lah. takda masa lah nak layan kau *pergi ke tempat nya*

Chorong : ingat orang nak sangat. layan dia. Puih !

Tak lama selepas itu cikgu paling termacho dan muda masuk ke kelas.

cikgu Kogyeol : anak² bukak buku matematik sekarang. Muka surat 34 ok.

Murid² : nae.

Cikgu Kogyeol : btw mana Eunji ? Dah 2 hari kan dia tak datang sekolah.

Baekhyun : *angkat tangan* ya. Dah 2 hari. Dia tak bagitahu kitorang pun sebab dia tak datang.

Cikgu Kogyeol : hmm. Abaikan. Rugilah dia sekali miss kelas mathematics , habis semuanya bab dia tak boleh jawab.

I'll TRY BE THE PERFECTWhere stories live. Discover now