PADA PAGI YANG SUNGGUH SEJUK. SEBUAH KELUARGA SEDANG MENGHANTAR SEBUAH LAGI KELUARGA KE LAPANGAN TERBANG INCHEON KERANA MEREKA INGIN PERGI KE AMERIKA. DI SUATU SUDUT JHOPE MENARIK JIHYO UNTUK MENJAUH DARIPADA AHLI KELUARGA YANG LAIN DAN TELAH DIKESAN OLEH YANG LAIN.
"Il sun nampaknya kita akan berbesan lah hahahaha"kata En.Song KyunWan kepada En.JungIlsun. Mereka berpelukan sebelum berlepas. Sementara itu disudut satu lagi..
"Oppa waeyo?"tanya Jihyo apabila ditarik oleh Jhope. Jhope mengeluarkan sesuatu daripada ponot jaketnya lalu memberikannya kepada Ji Hyo.
"Ni untuk Ji Hyo...jaga elok elok tauu. Nanti bila kita jumpa lagi kita tunjuk kan sama sama... see oppa pun ada"kata Jhope lalu menunjukkan loket yang dipakainya. Selepas berkata begitu Jhope terus mengejar Omma dan Appa yang telah bergerak dahulu. Apabila keluarga Jung sudah tidak kelihatan mereka pun menuju kereta untuk pulang. DIdalam perjalanan pulang JiHyo asa bertanya sesuatu kepada Omma nya.
"Omma....agaknya nanti...Jhope Oppa akan ingat dekat Ji Hyo lagi tak?"tanyaJihyo kepada Ommanya. Tapi Ommanya tidak menjawab sooalan itu kerana tidak mahu JiHyo terlalu mengharap sesuatu yang tidak pasti.Selepas seminggu Jhope pergi ke AMerika mereka berdua masih berhubungan tetapi selepas 2 minggu Jhope sudah tidak membalas mesej mesej yang dihantar oleh Ji hyo. Jihyo berasa sunggu kecewa... semenjak hari itu Jihyo sudah tidak menghantar sebarang pesanan lagi kerana menyangka Jhope sudah melupakannya.... dia juga sudah belajar untuk tidak terlalu mengharap dengan sesuatu benda yang tidak pasti. Masa berjalan dengan pantas tidak terasa kini sudah pun 20 tahun peristiwa itu berlalu...
*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***
"Annyeong.... can i speak with miss Ah rim?"tanya Pn.Jiwon kepada pengangkat telefon itu.
"YES. This is Ahrim speaking. Who is im talking too??"tanya Pn.Ahrim pula.
"Ah rimm bogosipeoyoo!! Ni Ji won lah..."jelas Pn.Jiwon pula.
"Yah Han Ji won!! Lama kau tak call aku.. ni apa cerita call call?"tanya Pn. Ahrim yang kehairanan apabila Pn. Jiwon memanggilnya.
"HEhehe aku nak inform yang minggu depan aku akan balik Korea."kata Pn.Jiwon.*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***
PADA HARI YANG DINYATAKAN OLEH PN.JIWON ....PUAN AH RIM TELAH PUN BERADA DI LAPANGAN TERBANG INCHEON DAN MENUNGGU KETIBAAN PN.JIWON DAN JHOPE. APABILA PN.JIWON MUNCUL DI MUKA PINTU KETIBAAN PN.AHRIM MENJERIT.
"JIWONN!!!! Yeogi yeogiiii!!!!!"jerit Pn.Ahrim sambil melambaikan tangan.
"Aigooo Ah rim ah~~ kau dari dulu tak pernah nak berubah"kata Pn.Jiwon pula.
"HEheh tapi mana Ilsun dengan Jhope?"tanya Pn.Ahrim kepada Pn.Jiwon.
"Jhope tengah ambil beg dia and Ilsun...dah meninggal dua minggu selepas kami tiba disana...."jelas Pn.Jiwon dengan nada sedih....selepas mendengar kata kata Pn.Jiwon...Pn.Ahrim pun meminta maaf kerana mengingatkan Pn.Jiwon dengan peristiwa yang menyedihkan itu.
Slepas beberapa minit Jhope pun tiba selepas mengambil begnya. Selepas Jhope tiba mereka bertiga pun berjalan kearah kereta Pn.Ahrim dan Pn.Ahrim memandu pulang menghantar mereka kerana mereka sekeluarga berjiran.********************************************************************************
"SONG JI HYO!!!!"jerit Pn.Ahrim dari dalam dapur dan membuatkan JiHyo segera ke dapur.
"Waeyo Omma???"tanya Ji Hyo apabila ke dapur.
"Nah,hantar ke rumah mak cik Jiwon...",arah Pn.Ahrim.
"Kenapa omma tak hantar sendiri je?"tanya Jihyo lagi.
"Aigoo kamu ni banyak tanya lah. Pergi saja lah jangan banyak songeh lagi"arah Pn.Ahrim buat kali kedua. Selepas mendengar kata kata Ommanya itu Jihyo terus sahaja pergi kerumah Jhope."ANNYEONG!!!!!"jerit JiHyo apabila tiba dia hadapan rumah Jhope. Jhope yang mendengar jeritan JiHyo itupun terus sahaja keluar.
"Nae.. waeyo??"tanya Jhope apabila berada dihadapan JiHyo. DIsaat mata mereka bertembung,Jhope seperti mendapat bayangan kanak kanak sedang bermain dengan gembira.
"Ani...saya Song Ji Hyo...awak?"tanya Jihyo selepas memperkenalkan diri.
"Ohh.. saya Jung Hoseok and u can call me Jhope"giliran Jhope memperkenalkan diri.
"YAh Hoppie!! Ni Mong Ji lah!!" Kata JiHyo yang excited.
"Miane....saya tak ingat siapa awak...."kata Jhope.....dan JiHyo pula kelihatan kecewa...
"Oh jinjja...tak apa lah kalau macam tu... nah ni omma saya bagi"balas Jihyo lalu menghulurkan bekas makann yang dibawanya kepada Jhope. Selepas itu Jihyo terus meluru pulang kerumahnya....
"Mong ji....macam kenal je and familiar siapalah dia ni but she's kinda cute"getus hati JHope sambil berjalan kerumahnya.....BERSAMBUNG~~
HARAP HARAP PEMBACA SUKA HEHE JANGAN LUPA VOTE THANKS MUAHH CIKIT.
KAMU SEDANG MEMBACA
I NEED YOU... REMEMBER ME...
RomanceJHOPE DAN JIHYO SUDAH BERKAWAN SEJAK KECIL TETAPI JHOPE TERPAKSA PERGI KE AMERIKA KERANA AYAHNYA INGIN MEMBUKA SYARIKAT DISANA. SELEPAS 20 TAHUN MENETAP DI AMERIKA BARULAH JHOPE DAN KELUARGANYA PULANG KE TANAH AIR MEREKA. TETAPI JHOPE TIDAK INGAT SI...