PART 5

129 10 0
                                    

I NEED YOU... REMEMBER ME...
[SORRY LAMBAT POST]

SELEPAS SELESAI MEMAKAN AISKRIM JHOPE DAN JIHYO BERGERAK PULANG. JHOPE MEMBERHENTIKAN MOTORNYA DIDEPAN RUMAHNYA KERANA JHOPE DAN JIHYO BERJIRAN.

"Jihyo ah~ nanti study dengan aku okay. Lagi 2 bulan kan nak final exam? Lepastu graduate(betul ke ejaannya author pun naik giler memikirkannya) byw kau nak buat apa lepas graduate?"tanya Jhope sekaligus mengajak Jihyi mengulangkaji.
"Okaylah nanti datang rumah aku kul 3 petang okay. Kalau macam tu aku masuk dulu yeh?"kata Jihyo sambil membuka kasutnya dan selepas itu masuk kerumahnya.Selepas Jihyo masuk Jhope pun masuk sama.

** ** **

"Annyeonghaseyo!!!!!"jerit Jhope daripada depan pagar rumah Jihyo.
"Masuklah. Nanty ahjumma panggil Jihyo. Kamu duduk duduklah dulu"ajak Pn. Ahrim apabila melihat Jhope didepan pagar rumahnya. Selepas mendapat keizinan Jhope pun segera masuk dan duduk dihalaman depan rumah Jihyo.
"Yow!! Jhope!hehehe nak start dari mana ni?"tanya Jihyo apabila keluar daripada rumahnya.
"Start dari sini lah. Aku pun tak berapa nak faham dengan sistem kat korea ni sebab kt Amerika lain."balas Jhope. Selepas mendengar kata kata Jhope mereka berdua pun membuat assignment sambil study.
"Aku harap kau ingat siapa aku. Aku rindu Hopie lama aku.."kata Jihyo didalam hati sambil memerhatikan Jhope yang sedang tekun belajar. Omma Jhope Pn.Jiwon yang baru pulang dari pejabat itu tersenyum apabila melihat anaknya semakin akrab dengan Jihyo. Pn.Jiwon tersenyum sendirian.
"Jihyo aku balik dulu lah ye. Dah pukul 5 ni. Esok pergi U dengan aku tak yah naik bas. Okay bye btw gomawo cause sudi study dengan aku heheh bye"kata Jhope sebelum menuju kerumahnya dan masuk kedalam. Jihyo hanya memerhati Jhope dan dia pun masuk kerumahnya setelah melihat Jhope masuk.

** ** **

Selepas 2 bulan dan juga selepas final exam Omma Jhope dan Omma Jihyi merancang untuk menyatukan anak merela iaitu Jhope dan Jihyo.
"Jhope.. mari sini sekejap omma ada benda nak bagitau and bincang ni"panggil Pn.Jiwon omma Jhope dari dalam dapur. Selepas mendengar namanya dipanggil oleh Ommanya...Jhope pun segera ke dapur dan duduk dihadapan Ommanya.
"Wae omma? Ada apa?"tanya Jhope setelah duduk.
"Omma dengan ahjumma Ahrim kamu dah buat keputusan nak satukan Kamu dengan Jihyo 2 bulan lagi. Tak ada bantahan!"jelas Pn. Jiwon berserta amaran. Belum sempat Jhope membantah omma nya telahpun memberikan amaran.
"BW...BWOO!!!"Jhope berasa agak marah tetapi ditahan. Sementara itu dirumah Jihyo pula.
"Jihyo mari sini duduk dengan omma dengan appa sekejap."ajak Pn.Ahrim.Jihyo pun segera duduk disebelah ommanya.
"Wae omma?"tanya Jihyo sebaik sahaja melabuhkan punggung disebelah Pn.Ahrim.
"Omma dengan ahjumma Jiwon dan berbincang nak satukan kamu dengn Jhope 2 bulan lagi. Kamu setuju tak?"pertanyaan Pn.Ahrim itu membuatkan Jihyo terdiam malu.
"Alahai kamu ni dia dah diam tu tandanya setujulah tu"sampuk En.Song Minhan. Selepas mendengar kata kata appanya Jihyo segera berlari menuju ke biliknya.

BERSAMBUNG~~
JHOPE MARAH? AGAKNYA MACAM MANA LAH RUMAHTANGGA DIAORANG?AIGOOO.

Kamu telah mencapai bab terakhir yang dipublikasikan.

⏰ Terakhir diperbarui: Oct 22, 2015 ⏰

Tambahkan cerita ini ke Perpustakaan untuk mendapatkan notifikasi saat ada bab baru!

I NEED YOU... REMEMBER ME...Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang