Author's POV
Joshua terbangun dn lihath dirinya didalam biliknya.'Isanghane.....Semalam rasanya aku trertidur kat belakang rumah....'.."Mingyu angkat kamu semalam."tiba tiba suara Nenda Jane kedengaran."Nenda....."kata Joshua lemah sambil cuba untk bngun."Jangan..Kamu x sihat."halang Nenda Jane."Nenda tahu kamu dh Sica bergaduh semalam..Dan nenda tahu apa puncanya.."kata Nenda Jane lalu duduk di birai katil."Dia..x ingat..janji...tu...?"tanya Joshua dgn lemah."Tak....Dulu,4 tahun selepas kmu pindah;bermakna Jessica dan kamu masatu 17 tahun...Arwah ayah Jessica ada temukan Jessica dgn Prince Kim Daehyun.Dia....half korean half german.Nenda dulu dah ada bad feeling pasal Daehyun.Tapi ayah dia tak percaya....Ayah Jessica sudah buat keputusan yg Jessica xkan berkahwin dgn kamu dn akan berkahwin dgn Daehyun...Omma Sica bantah sbb naluri ibu dia kuat mengatakan yg Daehyun bukan lelaki yg baik.Selepas perkahwinan.......Jessica dipaksa oleh Daehyun untk duduk dgnnya di German.Beberapa minggu lepas tu,Jessica tiba tiba balik ke Genovia smbil mennngis.Nenda,omma Jessica n Atuk Jack perasan ada bekas bekas lebam,bengkak,benjol,luka dan......lengannya seperti pernah ditoreh.Nenda,atuk Dan omma Jessica puas memujuknya utk beritahu siapa yg buat.Kemudian,dia cerita yg Daehyun yg pukul dia klu dia x berikan lyanan yg bagus.Daehyun juga..............gunakan s•x ganas kepada Jessica.Namun,Jessica masih boleh bertahan.Tapi,satu hari.... Daehyun membawa lagi 2 kawannya kerumah.......Mereka bertiga......cuba melempiaskan nafsu kepada Jessica....Jessica menolak sekeras kerasnya lalu ditoreh tangannya dgn botol kaca.Dia dikurung....didalam bilik kosong...Tak diberi makan minum selama 2 hari.....And....Dia nampak Daehyun sedang berasmara dgn gadis lain.3 org gadis..Jessica rasa marah,mengamuk,sedih,kecewa.Nasib Jessica baik bila tiba2 Vernon,Wonwoo n Krystal yg ingin dtg melawat sepupu mereka ternampak Daehyun sdg menyeksa Jessica..Wonwoo segera suruh Jessica balik ke Genovia.Kemudian,Daehyun ditangkap dn dijatuhkan hukuman gantung oleh King Jack,atuk Jessica.Jessica trauma 2 bulan.Sampailah appa Jessica memberi kebenaran untuk Jessica ke Korea..Kemudian,King Jack,Princess Jua and Prince Seungri.....terlibat dalam nahas helicopter angkara dendam adik Daehyun..Jessica bertambah sedih..Tapi..Selepas beberapa bulan,dia mula berubah..Jadi happy,ceria..But Nenda dapat nampak yg Jessica sedg menangis didalam hatinya.."air mata Nenda Jane mrngalir apabila nengingati kisah keluarganya.Joshua pula terkejut yg amat apabila mendengar cerita Nenda Jane."Dia benci dgn kamu sbb muka kmu hmpir sma dgn Daehyun mengingatkan dia pasal kisah hitam dia...."Nenda Jane menghabiskan cerita.'Patutlah dia kataakujerk.........Playboy....Penjahat.pembunuh.....'...Joshua befikir."Nenda.....Saya nk bersendirian....."kata Joshua."Nae.....Nenda harap hubungan kamu dgn dia baik.....Nenda tahu....dia syg kamu..."Nenda Jane meninggalkan Joshu bersendirian.Dia bersandar di dinding.
Bilik Jessica
Jessica mencuri dgr perbualan Nenda Jane dn Joshua.Dia menyelak lengannya yg masih ada kesan torehan.Dia menngis lalu bersandar didinding."Atuk...MAma..Papa...".
Bilik Joshua
Dia dapat merasakan Jessica Ada disitu.Joshua menangis sekali lagi."Sica ah......Uljima..".
Setelah Joshua kembali sihat,mereka semua disuruh ke bilik mesyuarat untk smbung perbincangan perkahwinan.
"So.....details dh tahu ke?"Tanya Naeun."Details biar nenda uruskan nanti.Em...Settlekan pakaian,jemputan,kad jemputan,tempat and makanan dulu"kata Nenda Jane."Oh okay...Unnie..Dress nk mcm mana?"Tanya Naeun kpd Jessica yg sedang termenung."Oe?Emm....Unnie nk dress kembang sedikit,terbelah sikit kat dada.Pastu,untuk lengan Unniw nak guna renda berbunha.Simple but gorgeous. *tgok media*."kata Jessica terperinci.Joshua agak terkejut melihat perubahan Jessica.'Gomawo...Sica..'."Nice.Emm...Oppa,ambilkan fail warns putih tu."pinta Naeun kepada Mingyu.'Oppa?.....Ah....She is so cute'bisik hati Mingyu."Hah?Nah..",Mingyu menghulurkan fail putih itu kpd Naeun."Gomawo.Okay,Joshua oppa..Tuxedo oppa Naeun cadangkan buat warna putih silver sesuai tema winter.....Cuma oppa nak tai biasa ke bow tie?"Tanya Naeun smbil menyelak fail putih itu."Hah?Emm...Tai biasala...."kata Joshua smbil menggaru kepala."Mana boleh!Kau kena pkai bow tai.Baru hensem!"bantah DK."Yalah,oppa."setuju Krystal."Atuk tak kesah.."kata Atuk Junhyung."Em....Okaylah..."kata Joshua."Yeah!"Jerit Hoshi."Okay..Hmm...Kad kahwin?"Naeun menunjukkan contoh2 kad kahwin kepada Jessica dan Joshua."Err....Mana yg sesuai untk tema winter?"Jessica memandang Nenda Jane."Hmmm..."Nenda Jane berfikir."Yang ni?"Vernon menunjukkan sekeping kad kahwin bewarna biru salji,tulisannya bewarna silver dan ada kilauan yg cantik."Perfect."komen Joshua."Okay...Tempat wedding?"Naeun mengalihkan pandangan kepada Nenda Jane."Mestilah kat Genovia's Royal Church,right?"kata Woozi."Yes....Untuk resepsi plak kat sini.How's that sounds?"tanya Nenda Jane kepada Jessica dan Joshua."Okay."mereka berdua balas serentak.Akwward......."Err...Makanan macam mana?"Tanya Joshua untuk memecahkan situasi janggal itu."Oh!Itu,nanti kat Genovia baru boleh bincang.Sebab Nenda nak makanan tu campur tradisi Genovia n Korea"kata Nenda Jane."Okay then.Sooo....Japgi Naeun nak ukur saiz Joshua oppa n Sica unnie untk diberi kepada Royal's Boutique so dorg boleh siapkan baju awal."ujar Naeun."Okay!!So,meeting tamat?"tnya SeungKwan teruja."Yes..."balas Atuk JunHyung."Yeahhh!!!!"Wonwoo,Hoshi Dan DK menjerit kegembiraan."Hahahahahahahhaha.."mereka semua menghamburkan tawa."Dah dah...Malam ni,Atuk cadang nk buat barbeque.Ok?"cadang Atuk JunHyung."Haahlah!Bestnyaaa"Seungkwan dan Mingyu teruja."Kauorg teruja sebb nk "melahap" jekan?"usik Krystal."Betulll!!!"balas dua ekor pelahap itu dgn serentak."Okay.Hoshi,Jessica,Joshua n Krystal beli bahan.Yg lain masak.Okay?"tanya Nenda Jane."Okay!"setuju mereka semua.
Di dalam kereta ke market.
"Tuturutu......Jisoo,kau drive."Arah Hoshi."Ara...."balas Joshua acuh x acuh.Hoshi duduk di seat penumpang manakala Krystal dan Jessica duduk di seat belakang kereta BMW itu."Hosh,bukak laguuu!"pinta Jessica kepada Hoshi."Eliz nk lagu apa?"tanya Hoshi smbil mencari lagu di henfonnya."Beast's 12:30!!"Krystal mencadangkan lagu."Call!"balas Hoshi.
Yoranhan soril naemyeo kkaejineun yuribyeong uri moseubilkka
Natge kkallin haneuri geumbangirado buseojil geot gateunikka
Wae ijeya wannyamyeo nal gidaryeotdamyeo nae sarang bangyeotdeon neoneun ije
Eojjeoda majuchin moreuneun saramboda chagapge eoreoitdaHwanhan ne misodo (hwanhan misodo)
Ttatteutan ne pumdo (ne eolguldo)
Deo isang bol sudo manjil sudo
Eobseul geotman gata duryeowoJigeum urin machi yeoldusi samsipbunui sigyetbaneulcheoreom
Seoro deung dolligo dareun goseul bogo modeun geol beoriryeogo hajanh
Urin machi yeoldusi samsipbunui sigyetbaneulcheoreom
Dasin doraol su eomneun goseuro georeogago itjanhaUril ttara heulleogadeon sigando meomchwonna bwa
Uriragibodan ijen neowa naega dwaenna bwa
Sasohage jinagan modeun geotdeuri da jinagagibodan nochin geot gata
Ne soni cham ttatteutaesseonna bwa
Heundeullineun neol imi arasseo geuraeseo deo kkwak jabasseo
Neol anasseo neol gadwosseo nae sarangi dokhaejyeoseo
Yeah i know modu nae tasin geol
But miryeoniran geo huimangiran geo noheul suga eobseoHwanhan ne misodo (hwanhan misodo)
Ttatteutan ne pumdo (ne eolguldo)
Deo isang bol sudo manjil sudo
Eobseul geotman gata duryeowoJigeum urin machi yeoldusi samsipbunui sigyetbaneulcheoreom
Seoro deung dolligo dareun goseul bogo modeun geol beoriryeogo hajanha
Urin machi yeoldusi samsipbunui sigyetbaneulcheoreom
Dasin doraol su eomneun goseuro georeogago itjanhaEonjenga ibyeori nae ape mureup kkurheul ttae sigani
Dasi uril ttara heureuge doel geora mideo geureoke ol geora mideo
Jigeum bonaejiman neoreul bonaetjiman modeun ge da meomchwotjiman
Gojang na beorin sigyega dasi umjigil georago mideoJigeum urin machi yeoldusi samsipbunui sigyetbaneulcheoreom
Seoro deung dolligo dareun goseul bogo modeun geol beoriryeogo hajanha
Urin machi yeoldusi samsipbunui sigyetbaneulcheoreom
Dasin doraol su eomneun goseuro georeogago itjanhaTO BE CONTINUE
Wasseo,wasseo aheungtan sonyeundan!
DJ Rinn is here!HAhahahah...Lame..Kikiki..Anyway....Okay x chap ni?Mian kalau bosan.Idea tetiba mencurah securah air terjun lepas baca satu novel ni...Novel melayu.~SRIKANDI VS ARJUNA~.Gitu...HAhaha..Actually Rinn x berapa minat drama n novel melayu.Tapi,unnie Rinn minat.So,Rinn kalau bosan Rinn selak selaklah jugak novel dia.Huhuhu...Rinn skang ni mood otaku.Best wooo..One more thing,Rinn ingat nk buat another couple dri sepupu2 Jess n Jisoo.Sape nk jadi,bagitahu nama n nk dipasangan dgn siapa.Kecuali Mingyu n Hoshi. HAhaha...Okaylah,aanyeonggggg
Happy reading and voting and comment juseyooo
<3