★Nine★

187 11 0
                                    

Author's POV

Di belakang rumah,kelihatan Jessica,Nenda Jane dan Atuk JungHyung sedang sibuk menyusun barang barang."Nenda!Atuk!Kan Naeun dah pesan jgn buat pape...Nenda ngn atuk rehat ajerr..."tegah Naeun apabila melihat Nenda Jane sedang membantu Jessica memotong sayur untuk digrill sebentar lagi."Alah...Takpelahh...."balas Nenda Jane."No no.Atuk ngn Nenda rehat jer.Kami yg uruskan.Bila dah siap,nanti Krys panggil"pujuk Krystal pula."Haishh...Yelah...."balas Atuk JungHyung lantas duduk di meja gazebo itu."Wonwoo,tolong Sica angkat tempat grill ni jap.
..."pinta Jessica smbil menunjukkan kearah tempat grill eletronik yg agak berat kerana saiznya yg boleh tahan besar."Ah?Nae.."kata Wonwoo yg sdg bersembang dgn Woozi lalu menuju kearah Jessica.Joshua yg sedang mengeluarkan daging lembu dari bekasnya itu berasa geram."Dia ni......."gumam Joshua."Mama!!!!!!"jeritan Krystal membuatkan semua org berpaling.Kelihatan Krystal sedang memeluk seseorg."Papa!!"jerit Wonwoo pula lalu menuju kearah seorg lelaki yg berumur 40an."Aduduh....Kamu ni,Wonwoo....Dah besor dah..."rintih Jaebum apabila anak lelakinya memeluknya dgn erat."Ish...Appa ni halau Wonwoo ke?"kata Wonwoo tak puas hati smbil menyalam tgn ibu kesayangannya,Min Ha."Bukan apa,appa ni dh tua.Kang patah riuk tulang appa klu kamu peluk appa dgn tangan yg berotot kamu tu"ujar Jaebum juga menyindir anaknya.Mana xnya,asyik pergi gym je."Hahahaha....Serve you right,bro!"Krystal menjelirkan lidah nya."Takpe...Kena kau nanti.."balas Wonwoo."Apa khabar,bonda..."sapa Jaebum kepada ibunya."Hah..Khabar baik jer..Kamu dn Min Ha tu sihat ke?"tanya Nenda Jane yg sedang duduk diatas kerusi gazebo."Sihat jer bonda..."balas Min Ha kepada ibu mentuanya.""Meh duduk,Jaebum.."ajak Atuk JungHyung."Eh,uncle pun ada?"Jaebum terkejut melihat Atuk JungHyung."Hei,pnggil ayah ajer...Uncle dh tua dah..."gurau Atuk JungHyung."Aip,ayah?Bonda n uncle ada something kerrr?"usik Min Ha."Ehhh....Pulak...Manada lah..".nafi Nenda Jane yg sudah memerah pipinya."Yelah tuuu..."kata Jaebum serentak."Apa khabar pak ngah...Mak ngah..."sapa Jessica."Inilah bride to be kita eak???"usik Jaebum."Mana Joshua?"tanya MinHa.Anak-menantu Nenda Jane semua kenal akan Joshua yg merupakan cucu kepada kawan baik bonda mereka."Er...Tgh grill dging n ayam dgn Vernon.."balas Jessica."Ooh...Yg lain lain tu cucu ayah eh?"tanya Jaebum kepada Atuk JungHyung smbil menjuihkan bibir kearah Mingyu,Woozi,SeungKwan,Hoshi dan DK."Iyer....Lelaki semua nya.."Balas Atuk JungHyung smbil menghirup air tehnya yg dibuat oleh Naeun tadi."Hah,mana Jackson dgn Irene?"tanya Nenda Jane."Dorg dtg esok..."balas Jaebum."Haih.......Habislah rumah ni riuh esok..."ujar Atuk JungHyung."Kenapa?"tanya Nenda Jane."Anak anak sya mesej dorg akn smpai esok..",kata Atuk JungHyung."Baguslah tu."Nenda Jane tersenyum.

TO BE CONTINUED

Mian for the short update.~T_T~

Vote√
Comment√

Royal Wedding[HIATUS]Where stories live. Discover now