Vreemde post.

37 5 0
                                    

" Rosaline," roept haar moeder. " Kom is naar beneden."

Gehaast rent Rosaline naar beneden, bang dat ze iets heeft gedaan wat ze eigenlijk nooit had gedaan.

" Ja," vraagt ze. " Wat is er?" Haar moeder loopt naar haar toe met een stapel post in haar hand.

" Ik heb hier een brief voor jou," zegt ze erbij. " Ik weet waarvan het vandaan komt, maar ik herken het meest de logo van Zweinstein meteen."

Met grote ogen kijkt Rosaline naar haar moeder en maakt snel de envelop open.

Voorzichtig haalt ze de brief die erin zit eruit en leest hem snel door.

" Ik ben toegelaten," zegt ze. " Ik ben toegelaten!!"

Ze rent meteen weer naar boven, naar haar gedeelde kamer met haar tweeling-zus Eline en schreeuwt hard: " Ik ben toegelaten voor Zweinstein!!"

Eline opende haar ogen snel en springt uit bed, terwijl ze ook begint mee te gillen met haar zus.

" Sinds wanneer," vraagt ze meteen nieuwsgierig. " Sinds vandaag," antwoord haar zus.

Tegelijkertijd gillen ze weer. " Mam heeft misschien die van jou nog," zegt Rosaline.

Eline gilt en rent de trappen af naar de begane grond, opzoek naar haar moeder.

" Kan je niet wat rustiger doen? Je vader ligt nog te slapen," zegt haar moeder rustig terwijl ze naar haar dochter komt toegelopen.

" Heb je een brief voor mij," vraagt Eline meteen. Haar moeder wacht even om erop te antwoorden en loopt de keuken weer in. Ze komt met een brief terug en gaf die aan haar. Daarop stond ook het logo van Zweinstein op.

Nu begon ze ook te gillen. " Ben jij ook toegelaten, Zus?," vraagt plotseling de stem van Rosaline van boven haar hoofd. " Ja," schreeuwt Eline zo hard als ze kan.

Ze hoorde snelle voetstappen naar beneden komen rennen en ze zag net haar zus naast haar stoppen.

" We gaan samen naar Zweinstein," zeggen ze tegelijkertijd.


~~~~

Sorry dat het eerste hoofdstuk zo kort is, maar ik kon niet zoveel meer bedenken.

Dit is een gedeelde account met een vriendin van mij en we wouden is een keer samen een boek schrijven over iets wat gebeurd op Zweinstein samen met een tweeling.

Hopelijk krijgen ze een goed jaar op hun nieuwe school. ;)

XXXX The-Hogwartstwin.


The Hogwarts-twin (dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu