De eerste schooldag

8 1 0
                                    

Eline lag klaarwakker in haar bed te woelen, bang dat ze zich steeds versliep op haar eerste dag op Zweinstein.

Haar zus leek rustig te slapen.

Hun  moeder had gezegd dat ze niet bang hoefden te zijn om te laat te komen.

Waarom krijgt ze dan steeds een onbehaaglijk gevoel als ze in slaap valt en steeds te laat denkt te komen?

Na een tijdje valt ze toch in slaap en droomt weg, dromend hoe Zweinstein eruit zou zien en hoe alles zou kunnen gaan op de school.

***

De tweeling loopt met hun ouders en met de kaartjes in hun handen over het treinstation van Londen, op zoek naar het goede perron.

Als ze tussen perron 9 en 10 staan, kijken ze vragend op hun treinkaartjes.

" Staat er bij jou ook perron 9 en 3/4," vraagt Eline aan haar zus.

Haar zus knikt een beetje verward en bang haar hoofd.

Hun moeder komt naast hen staan en begint het uit te leggen.

" Je moet op de pilaar rennen met de bordjes van perron 9 en 10. Wees niet bang dat je er tegenaan rent en ermee botst, je zal er door heen gaan en je komt zo bij perron 9 en 3/4," zegt hun moeder.

De tweeling kijken eerst elkaar aan, voordat Rosaline een aanloop neemt en door de muur heen gaat, alsof er een soort doorgang in zit.

Eline slikt even voordat ze haar zus volgt en uiteindelijk naast haar zus komt te staan.

Ze kijken allebei verwonderd rond en merken allebei een bord op waarop staat Perron 9 3/4, Zweinstein Expres.

Hun ouders komen ook door de doorgang en beginnen hun kinderen te helpen met hun bagage in een coupe te krijgen.

Als dat gebeurt is gaan ze uitgerust naast elkaar zitten, blij dat ze hun stres kunnen loslaten.

De trein begint te rijden en Rosaline en Eline zwaaien hun ouders uit ter afscheid.

" We gaan erheen," zegt Rosaline. " Even niet meer stressen om op tijd te komen voor zoiets."

" Ja," zegt Eline uitgelaten. " Wat denk je dat we voor vakken krijgen op Zweinstein?"

" Geen idee," antwoord Rosaline. " Ik denk veel soorten vakken met allemaal ingewikkelde theorieën. Maar ik heb er wel zin in."

" Ik ook," zegt haar zus. " Ik ook."

Ze zaten een lange tijd alleen maar met zijn tweeën in de coupe, maar een jongen loopt langs hun coupe maar loopt weer terug om de deur te openen.

" Hey," zegt hij. " Hebben jullie misschien een bruine uil gezien? Hij vloog weg toen ik even niet oplette."

De twee meiden schudden hun hoofd van nee, als ze de jongen beginnen te observeren.

" Hoe heet je eigenlijk," vraagt Eline nieuwsgierig aan hem. 

" Mijn naam is Newt Scamander," zegt hij. " En wat is jullie naam?"

" Mijn naam is Rosaline Goedhart," begint Rosaline. " en dit is mijn tweelingzus Eline. We vinden het fijn om je te hebben ontmoet. Heb je hulp nodig met het zoeken van je uil? Misschien kunnen we je ermee helpen."

Hij kijkt bedachtzaam, maar besluit om het aanzoek te weigeren.

" Ik heb al wat hulp van mijn broer," zegt hij en hij sluit de deur  weer van hun coupe.

" Hij zag er wel leuk uit," zegt Rosaline. " Vind je niet?"

~~

Hey mensen,

Hoe gaat het met jullie? Sorry dat het zolang geleden is dat we iets hebben geschreven maar we doen ons best om iets te bedenken om het verhaal verder te kunnen schrijven.

Hebben jullie de nieuwe film van HP gezien, Fantastic Beasts and Where to Find Them? Die film is echt geweldig en als je de film nog wilt zien dan weet je alvast dat hij geweldig is.

Newt is Cute.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Dec 03, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

The Hogwarts-twin (dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu