Eline slaakte een kort, hoog gilletje uit, waardoor haar zus wakker werdt.
" Wat is er, Eline" vraagt ze aan haar zus terwijl ze haar met grote ogen aankijkt.
" E-e-er staat een geest in de kamer," zegt Eline geschrokken.
" Waar," vraagt Rosaline aan haar en met haar vinger wijst Eline naar de plek waar ze de geest ziet staan.
" Eline," zegt haar zus tegen haar. " Ik moet je iets vertellen."
" W-w-wat dan," vraagt Eline langzaam bijkomend van de schrik en een klein beetje nerveus.
Op de een of andere manier moest Rosaline aarzelen voordat ze het kon vertellen.
" Ik wil je vertellen dat ik dit gesprek zag aankomen. Toen ik probeerde te slapen voordat je gilde en mijn ogen dicht had, zag ik het figuur en jou in een soort film maar dan zonder geluid."
De schrik begon langzaam maar zeker steeds meer weg te nemen en de tweeling ging slapen.
De geest boog zich over Eline heen en fluisterde in haar oor; " Ik zie je nog een keer over een paar dagen."
De volgende ochtend gingen ze vroeg weg naar de winkelstraat de Wegisweg voor de tovenaarspullen daar te kopen.
Voor de tweeling was het best een zware dag vanwege wat er 's nachts was gebeurd.
" Laten we naar Olivander gaan voor de toverstok," zegt hun moeder terwijl ze aan het begin van de straat staan bij een plattegrond van waar de winkels tegenwoordig zitten.
Hun moeder wijst naar een van de winkels en zegt: " Daar moeten we naar binnen."
Ze lopen de winkel rustig binnen of er komt een grote onweersbui in de winkel dat alles wat er in de winkel staat nat word.
Plotseling stopte het weer met regenen en konden ze zien dat er een jongen met een toverstok in een van zijn handen.
Hij had grote ogen van schrik vanwege de gebeurtenis en legde snel de toverstok snel op een houten tafel waar een oude man achter stond.
" Die wordt het dus niet," zegt de oude man terwijl hij de toverstok in een doosje opbergt en ergens in een van de vele kasten legde.
" Kijk," zegt de moeder van Eline en Rosaline. " de oude man is Olivander. Hij geeft jullie een staf, daarmee moet je mee zwaaien en als er iets ergs gebeurd dan is het niet de ideale toverstok voor je."
De meiden knikken rustig van ja en kijken de winkel rond om het beter in zich te kunnen opnemen.
De jongen was best snel klaar met zijn toverstok en liep met een tas naar buiten.
" Mevrouw, kan ik u helpen," vraagt Olivander hun moeder.
" Ja," zegt ze. " Deze dames hebben een toverstok nodig voor hun eerste schooljaar in hekserij."
" Ah," zegt de man. " eens zien."
De oude man loopt naar achteren de winkel verder in opzoek naar een goede toverstok voor de tweeling.
Niet veel later kwam hij terug met twee toverstokken.
" Hebben jullie gehoord wat ik tegen de vorige jongen heb gezegd," vraagt hij aan Eline en Rosaline.
Ze knikken allebei van ja kort nadat ze elkaar hebben aangekeken.
Eline pakte de ene toverstok en Rosaline de andere.
Ze zwaaiden allebei er een keer mee en er ontplofte twee lampenkappen van de plafondlampen.
Ze ruilden toen van toverstok en zwaaiden daarmee.
Dit keer gebeurde er iets magisch.
" Jullie hebben denk ik al jullie toverstokken gevonden," zegt Olivander.
Hun moeder betaalde de man en liep toen verder met haar dochters naar een kledingwinkel voor hun uniformen.
JE LEEST
The Hogwarts-twin (dutch)
FanficDe tweeling van de familie Goedhart krijgen eindelijk hun toelatingsbrief voor Zweinstein binnen en kunnen nauwelijks nog wachten om naar de Tovenaarsschool te gaan. Eline kan al jarenlang geesten zien terwijl ze dacht dat het normale mensen waren e...