Jay Walker Spinjitzu Ustaları'nın önemli kişilerindendir. O Yeşil Ninjayı korumak için seçilen şimşek/yıldırımın Mavi Ninjasıdır. O Spinjitzu ve Airjitzu sanatını öğrenen ilk Ninjadır ve ayrıca Gerçek Potansiyelini açan ikinci Ninjadır.
Görünüm
Kahve-Kızıl, kısa saçları vardır, çoğunlukla elementine göre mavi giymeyi tercih eder. Kaşının birisi yarıktır.
Kişilik
Jay Ninjaların en şimşek kalplisidir. Her zaman şakalar anlatır, çoğunlukla hepsi kendisi için komiktir. Kendi yeteneklerini diğerlerine anlatmayı sever, diğerlerinden daha sinir edicidir, ama yinede iyi bir dost olduğunu ve iyi bir savaşçı olduğunu kanıtlar. Ayrıca çoğu zaman gergindirde, kötü durumlarda panikler.
Nya'ya aşıktır, onun yanında hep saçma sözler söyler, birbirlerine karşılıklı sevgileri vardır.
Silahlar ve Yetenekler
Jay Şimşek/Yıldırım Spinjitzusunu saf elektrik üretmek içinde kullanabilir. Şimşek/Yıldırım güçleri Nunçakuları sayesindede gelişmiştir, ancak Element Kılıç ından sonra. Yakın dövüşte, favorisi nunçakudur, ama ayrıca katana v.b şeylerde kullanır
Jay'in makinelerle arası iyidir, Ninjalar için makineler üretir ve geliştirebilir. Destiny's Bounty (Gemi) yi uçurtmak için çoğu şeyi o tamir etti. Diğer zamanlarda icatçı rolünü Dr.Julien ve Nya alır, ama Jay'in teknoloji yeteneği hafife alınmamalıdır..