Jag öppnade dörren och smällde igen den. Mina skor ställde jag på skohyllan och jackan la jag på golvet.
Jag gick in i köket och satte mig ner." Gumman, varför va du så sur imorse? "
" Jag ville ju sova över hos Jossan "
" Men jag sa ju nej "
" Varför sa du nej då? "
" vi ska prata mer om det sen " Sa mamma och bläddrade i en tidning.
" Du berättar ju ingenting för mig "
" Martin kommer hit sen och då ska vi prata "
" Du och han där Martin, asså skjut mig "
Mamma bara glodde på mig och jag gick in på mitt rum.
När man kommer in i mitt rummet man min säng och bredvid min hylla me sminka privata lådor och min garderob till vänster med två stora speglar på.
Jag går ner på knä framför mina lådor och tar fram en liten liten ask som ligger där i. Satta lyfter jag ut den lilla asken och sätter mig på sängen.
Under lådan finns en nyckel som jag låser upp den med.
I lådan ligger kondomer. Jag la i 3 kondomer i min väska ifall att något händer en dag. Jag tänkte på Nicco och på något sätt så pirrade de till i min mage. Det är något extra med han. Hans fina ljusbruna hår med hans snygga Adidas byxor.
" gumman Martin är här! " ropade mamma.
" kommer " ropade jag tillbaka. Eftersom att det bara är Martin som kom så slängde jag upp håret i en slarvig boll och satte på mig myskläder.
Men när jag öppnade dörren så står Nicco där.
" vad i helvete gör du här! " skriker jag.
" känner ni varandra? " frågade mamma fundersamt.
Nicco bara log åt mamma med en blick om var som ett ja.
" kan du gå eller? " sa jag och försökte stänga dörren
" kan inte ni vara med varandra och kolla på någon film eller så? " sa Martin och log mot mig.
" såklart vi kan, kom nu Thea. " sa Nicco och tog tag i min hand.
Vi satte oss i sängen och Nicco valde film.
Jag satt mest och skrällande på mobilen när Nicco satt och glodde på mina bröst.
YOU ARE READING
Kär i min Halvbror
RomanceThea är en tjej på 15 vårar. Hennes pappa dog för 3 årsen och hennes mamma har precis gått vidare och hittat en ny man. Martin. Det enda problemet är att Martins son är Nicco. Nicco är den mest jobbigaste personen i hela skolan och han har krossat m...