Kapitel 1 - Moving out.

72 5 1
                                    

*Amelias perspektiv*

"Elliot har du sätt min mobil? jag hittar inte den någon stans!" skriker jag ifrån mitt rum enda in i hans, medan jag letar överallt i hela rummet. "Menar du den här" skrattar Elliot medan han går med min mobil bort till mig. jag tar mobilen och lägger den i bakfickan och kramar om han, "tack, jag har Lixom haft lite svårt att hitta saker pågrund av flytten, jag vet inte vart jag har allt eller om jag har allt jag vill ha md mig. " säger jag stressat och kollar ner i marken. "Ami det är lugnt vi alla är stressade, vi har ju inte varit i Sverige eller huset i över 3 år.. men i morgon får vi äntligen se det igen och alla våra gamla kompisar och allt!" han släpper taget om mig och ler. " men du vi kommer att ha så freaking kul där, allt kommer att vara så bra och du kommer of course att hitta kärleken där!" säger han och skrattar medan han går in till sitt rum. jag kollar ifall allt är ned packat och ifall jag har med mig det jag vill i väskan. efter jag kollat ifall allt va där så går jag ner till tv rummet där mamma och pappa sitter och myser. "hey" säger mamma till mig och sätter sig upp i soffan. jag går bort dit och sätter mig bredvid henne. "har du fått med dig allt du behöver, alla kläderna, skorna och sminket?" frågar hon och skrattar. "ja jag tror och hoppas att jag har fått med mig allt som jag behöver, har ni ens börjat packa era saker i huvud taget mamma?" skrattar jag fram. hon nickar och pappa svarar "ja gumman, vi har varit klara i flera Dagar det är bara du och elliot som har packat som galningar." skattar han. "då är ju allt som normalt!" säger jag och tar fram min mobil. "Elliot! är du klar med packningen?" ropar mamma medan hon kryper närmare pappa, visst det är konstigt att se mamma och pappa gosa, men det är lixom livet, och det är normalt. plus att dom är verkligen söta tillsammans, elliot ropar tillbaka att han va klar med all hans packning medan han gick ner till oss. "okej i och med att alla ändå är här, och att klockan är så pass mycket så tycker jag nog att vi ska gå och lägga oss tho. för att det kommer att bli en lång resa i morgon. och det är 6 timmars tidsskilland emellan Miami och Stockholm. så vi alla kommer att vara jeatlegged." sa han och gäspade. "jag är ganska trött faktiskt, för en gångs skull, så godnatt mamma och pappa, älskar er" sa jag medan jag kramade om dom som jag alltid brukar. "godnatt Elliot!" sa jag och kramade han också. jag gick in på toaletten som att ihop med mitt rum och sedan med elliots, ja vi delar toa men det går faktiskt bra! vi delar alltid och har alltid delat toa. Jag kollade mig i spegeln och tog bort mitt lätta smink som jag hade kvar sedan i morse. sedan tog jag på en natt kräm på hela ansiktet och tillslut borstade jag mitt långa bruna hår som gick ner till svanken. jag har nog alltid haft långt hår, men har velat klippa det typ axel kort men har aldrig vågat för jag har ju alltid haft långt hår, sist inne på toaletten så borstade jag mina tänder och gick på toa as usually. jag gick in till elliot som satt med hans mobil i sängen. jag kröp ner bredvid han och började prata samtidigt som jag gäspade. "jag kan knappt tro det, i morgon ska vi faktiskt tillbaka till Sverige igen, det ska bli så sjukt kul, jag saknar lixom det huset vi har där, det är så stort och fint, jag saknar bruset mitt inne i centrala Stockholm och allt annat om den staden" "jag saknar det med, jag saknar mina vänner och skolan där, fast att jag inte går i skolan mera." sa han och kollade ut genom hans fönster som satt mitt emot sägen. "tack för att du alltid finns och kan prata med mig Elliot, vad skulle jag ens göra utan dig?" sa jag och kramade han "älskar dig syster" sa han och kramade tillbaka. jag gick in till mitt rum och tog av mig kläderna som jag hade haft på mig och tog på mig mina pyjamas shorts och en t-shit. sedan gick jag till mitt bagage och plockade fram kläder som jag skulle resa i imorgon. jag gick till min säng och satte mobilen på laddning och la mig ner i sägen och somnade.

(hey guys, detta va första kapitlet i berättelsen "Enkles Love" jag hoppas att ni kommer att tycka om den, skriv kommentarer om vad ni tyckte och allt så hörs vi nästa gång. -XOXO filli)

Endless Love - O.E & A.CWhere stories live. Discover now