*Amelias perspektiv*
jag vaknade av att hela mitt rum va helt ljust, det va morgon och en ny dag plus att jag är i Stockholm igen! Jag kom i håg gårdagen med hela flyg resan och så vidare, maten vi åt och att vi va ute och gick i stan enda till klockan va halv 1 på natten då jag blev för trött i och med att vi alla va trötta efter tidsskillnaden. Jag tog min mobil och kollade igenom sociala medierna och smsade Gabi som är min bästis i Miami. 'Hej gab, hoppas att du har det bra där borta.. Saknar dig.❤️ vi landade igår och nu är det morgon här och jag tänkte gå ut på stan, du måste komma hit och få se hela Sthlm! Love u -ami'
Jag skrev meddelandet och sedan skickade det, hoppas att hon hinner läsa det innan hon sover! Saknar henne så.. Jag la ifrån mig mobilen och gick in till elliots rum, typiskt han! Han ligger fortfarande Och sover! "Elliot vakna!" Skrek jag på han och la mig tvärs över han i sängen, han pustade, slog mig på skoj och skrattade. "Sis du får Akta på dig nu annars dör jag för jag kan inte andas!" Skrek han tillbaka och jag gick av han och satte mig i sängen igen. "Vad ska du göra idag Elliot?" Sa jag och kollade på han med valp ögon för att jag ville att han skulle följa med mig och gå runt på stan. "Ska nog träffa Elias, han gick ju i skolan med mig innan vi flyttade, så jag tänkte träffar han igen. Durå?" Sa han och skrattade för att jag kollade surt på han. "Meh, jag ville ju till stan och ville inte gå själv.." Sa jag och tjurade medan jag ställde mig upp, "men du kan ju vara med mig så länge tills jag ska gå med han då? För vi ska vara i stan!" Sa han och jag sken upp som en sol, "ja det vill jag! Ska bara klä på mig" han skrattade och jag sprang ut till mitt rum och tog fram ett par svarta jeans och en magtröja. Sedan gick jag in till toaletten och borstade håret och tänderna. Sedan sminkade jag mig, med foundation, eyeliner och ett ljus rosa läppstift. Jag gick tillbaka till rummet och tog på mig kläderna Och tog fram min plånbok och la ner den i min väska plus ett par solglasögon och en tunn kofta. Sedan gick jag ner till mamma pappa och Elliot som redan va nere. "Är du redo?" Sa jag till Elliot och han nickade. "Vart ska ni?" Frågade mamma och pappa i kör och vi alla skrattade. "Elliot ska träffa Elias och jag ska till stan så vi skulle gå tillsammans" sa jag och tog upp mobilen och satte på ljudet. Jag tog på mig klackar för att jag äskade att ha det på sommaren och i Miami så ofc ska jag fortsätta med det, men jag la ner ett har ballerina i min väska för säkerhets skull. Vi gick ut ur huset och bort till tunnelbanan, vi tog tunnelbanan mot Centralstationen och gick mot plattan där alla affärer fanns. Vi gick runt i massor olika affärer och tillslut kurrade min mage eftersom att vi inte hade ätit någon frukost för att vi ville komma iväg. Så vi bestämde oss för att gå in på Starbucks och fika innan han skulle lämna mig och träffa Elias. Jag tog en chocolate ship cream frappino och en kladdkaka.Elliot tog kaffe med typ grädde i och en brownie. När vi hade fått vårt fika gick vi och satte oss vid ett bord för två mitt emot varandra och pratade om typ allt. "Vad ska du och Elias Hitta på?" Frågade jag nyfiken som jag är. "Vi ska nog bara hänga och gå runt lite kanske träffa några andra också. Vad ska du göra nu när du är helt själv?" Sa han och tog upp sin mobil för han fick ett meddelande. "Jag ska nog sitta här en stund och bara njuta och sedan gå i lite andra affärer kanske." Sa jag och log. "Äh Sis, det är Elias. Han är här utanför så vi ses." Sa han och tog sina saker och gick. Så nu suger jag helt ensam på Starbucks.. Jag tog upp mobilen och kollade lite sociala medier och smsade med Gabi. Efter en stund märkte jag att någon stig framför mig. Jag kollade upp och WHAT?! Där stig en ur snygg kille med svarta jeans vit t-shirt och jätte snyggt blont fluffigt hår. "Eh hej.. Kan jag sätta mig här med dig?" Sa han och log och jag svarade snabbt "hej, visst platsen är ledig." Jag log till han och blev helt smält på insidan, hur kunde man ens vara så fin? "Vad heter du?" Frågade han och kollade in i mina ögon medan jag svarade "jag heter Amelia men du får gärna kalla mig ami." Jah skattade lite lätt. "Vad heter du själv da?" Frågade jag eftersom att han enda frågade mig. "Jag heter Oscar, du har ett väldigt fint namn! Kommer du ifrån Sverige?" Sa han och kollade på mig och log. Wow, han heter freaking Oscar, hur fint?! Jag dör för sjutton här!!! "Ja jag kommer ifrån Sverige men min mamma kommer ifrån Miami, så hon ville ha ett mer engelskt namn. Men jag har inte varit här på över 3 år, för mamma saknade Miami och hennes släkt så vi skuttade dit ett litet tag. Och nu är vi tillbaka, vi kom hit igår." "Åh va coolt, har faktiskt aldrig varit i Miami men jag har varit i USA med mina polare." Svarade Oscar. Vi satt där väldigt länge och bara pratade om våra liv och familj osv, så jag fick reda på att han och sina polare hade skapat ett band för drygt 2 år sedan, det märkte man.. Det kom fram två tre tjejer i typ 14-16 års åldern och frågade om dom kunde ta en bild med han, det va så söt. Hans lojalitet till sina fans va helt fantastisk! Han va så gullig med dom och tog sig verkligen tid att prata med dom. Asså den här killen asså. "Ami?" Frågade Oscar jag avbröt mina långa tankar. Jag skrattade till och svarade han, "kan jag få ditt nummer? För du är en sjukt trevlig och fin person, vill lätt hänga med dig mera" sa han och jag log mot han och nickade "såklart du kan få det! Det är 070******* (vill inte skriva dit ett nr så!) vill också hänga mer med dig mera!" Sa jag och log stort. "Klockan börjar dock bli ganska mycket för typ allt stänger, men vi kanske kan ses i morgon?" Föreslog jag för att jag hade varit borta ganska länge, klockan är ju halv 10 på kvällen. Och jag skulle ju ta mig hem också. "Visst, såklart vi kan ses i morgon, hejdå fina du!" Sa han och kramade om mig mysigt, Gud vad han luktar gått! Tänkte jag och sa hejdå sedan gick jag till tunnelbanan och sedan fortsatte hemmåt.( hej babes, dethär va kapitel 3 så hoppas att ni gillar det, ha det super bra så kommer nästa kapitel inom kort😘)
YOU ARE READING
Endless Love - O.E & A.C
Teen FictionAmelia Collins, well det är mitt namn, Jag är 17 år. Och mitt namn låter ju inte så särskilt svenskt ut eller hur? men jag lovar att jag har en förklaring på det, min mamma (Madison Collins) är faktiskt från Usa, hon är från Miami för att vara exakt...