kapitel 5 - Omg Hello

13 1 0
                                    

Jag vaknade utav att det va ljust i mitt rum, såklart för at det är ju morgon. Idag är det en ny dag och nya möjligheter tänkte jag för mig själv. jag tog upp mobilen och såg att min bästa vän gabi hade smsat mig för någon timme sedan. 'hey ami, i miss you girl.. <3' hade hon skrivit till mig och såklart va det på engelska då hon inte kan svenska. jag skrev tillbaka 'hey hun, i miss you too gab, it's so lonley over here..<3' jag skickade iväg det till henne och gick sedan upp ur sängen och bort till min toalett. jag gjorde det som jag brukar, lixom gå på toa, borsta tänderna och borsta håret. jag gick över till mitt sminkbord och satte mig ner och tog fram allt smink. jag tog det jag brukade plus eyeliner med vinge för att jag kände att det är en sådan dag. min mobil plingade till och det va gab. hon hade skrivit 'i konw it's lonley over there, it's lonley here also, we all miss u. but im going to bed now love ya<3' jag skrev tillbaka att jag precis vaknat och att jag skulle upp. jag gick bort till garderoben och tog fram ett par ljusblåa högmidjade jeans och en svart magtröja. jag tog på mig det och gick sedan ner till mamma och pappa som satt vid frukostbordet. "hej gumman har du sovit gott." frågade pappa medan han ställde sig upp och tog fram en skål till mig för jag brukar äta flingor och yoghurt. "ja faktiskt så har jag det, och föresten tack för skålen" sa jag och log medan jag satte mig vid bordet och fixade frukosten. "så vad ska ni alla göra idag?" frågade mamma som syftade på mig och elliot.  "jag ska träffa en polare, det är hannes. han som jag va mycket med innan vi flyttade." svarade elliot. "åh är det han som är snygg?" svarade jag och skrattade. och ja han är snygg, jag hade en gigantisk crush på han innan vi flyttade till Miami men vågade aldrig ta steget. men det bryr jag mig inte så mycket om nu mera. "ja tydligen så är det han sis." skrattade "aha okej, jag ska troligtvis ut med en kompis på stan." svarade jag och log emot elliot för att han visste att det va Oscar. "okej då vet vi" sa mamma och jag och elliot gick upp på våra rum. jag tog upp mobilen och gick in på meddelande för jag ville skriva ett meddelande till oscar, 'hej oscar, det är amelia. jag bara undrar om vi kunde ses en stund idag?' skrev jag och sedan skickade jag iväg det. han svarade på bara några sekunder. 'heyy, ja såklart vi kan det. kan du om en timme?' hade han skrivit och det kan jag ju, det tar mig drygt 30 minuter in till stan här ifrån. jag skrev tillbaka 'ja det kan jag ses vi på samma ställe som i går?' undrade jag och jag fick ett JA tillbaka.  (FORTSÄTTNING FÖLJER <3)

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 27, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Endless Love - O.E & A.CWhere stories live. Discover now