Tempat: Laluan Pejalan Kaki, Street Shin-Dong
Masa: 8:56 p.m." Minum!" Terdengar suara dari dalam kedai khemah itu. Seorang lelaki sedang meraikan harinya dengan sebotol soju bersama rakan rakannya yang lain. Mereka yang melalui kawasan itu terdengar.
"Unni, mari kita minum?" Ji yeon bersuara
"Pak!" Sebijik sebijik lopak air yang berada diatas jalan itu dihentak mereka. Kuyup! Nasib baik mereka memakai baju hoddie memandangkan hari baru lepas hujan.
Mereka bertiga baru pulang daripada majlis konvo." Lain kali lah ye? Unni dah beli kek untuk kita rai malam ini. Oh ya! Unni nak beli ayam dengan bir kejap. Tunggu tau!" langkah Eun Ji terhenti apabila terlihat sebuah gerai disekitar itu. Dia berlari anak ke gerai itu.
"Okay!"
Krystal dan Ji Yeon tidak henti henti mengeluh dek terlampau penat. Krystal menguap lalu keluar sejenis wap. Malam itu sungguh sejuk! Masing masing menyilangkan tangannya.
Secara tidak sengaja, kepala Ji Yeon berpaling ke cafe yang bersebelahan gerai Kak Eun Ji masuk. Matanya tertumpu kepada signboard menyatakan bahawa disitu tertulis Jawatan Kosong.
Dia mendapat akal lalu dengan cepat Ji Yeon merangkul leher Krystal. " Hey! Nampak tak cafe itu?"
"Ish! Jangan lah tarik! " Krystal membetulkan hoddie bulunya.
"Ya! Nampak!"
Cafe itu sangat cantik! Kemas! Konsepnya elegan! Menarik!
"Apa pendapat adik, kalau kita berdua bekerja dekat situ?" Ji Yeon menyengih sambil menjengketkan sikit mulutnya lagak detektif dalam cerita The Detectives Accounter : The Mission 0 :1 @wolfgalaxy88_ dah!
Tapi yang pasti, Ji Yeon tidak ada kena mengena langsung dengan Song Mirae daripada cerita itu." Wah daebak!"
" Shhh! Jangan bagitau unni tau! Ini rahsia kita. Esok pagi kita keluar awal mintak kerja" Ji Yeon tersenyum bangga.
" Apa yang korang borakkan sampai serious macam ni?" Eun Ji menerjah daripada belakang.
Tekun betul mereka berbisik antara satu sama lain macam ada muslihat.
"Ah! Terkejut kami" Krystal dan Ji Yeon mengurut ngurut dadanya.
" Dah, mari kita balik! Tadaaaaaaa!" Eun Ji menunjukkan ayam dan bir yang baru sahaja dibeli tadi.
"Wah!"
"Nae! Kajja!"
Mereka tersenyum riang.
Little Speech From Author:
Hi my readers! Sorry if I'm late update this story. Actually my laptop has been damaged and I was a bit clumsy to use their mobile phone to update this story. So, My father was trying to send it to repair shop, since the laptop is very important for me to do homework. So hope you will look forward to this story. Thank you! Saranghae!
Love, Lian.
YOU ARE READING
A Tale Of Three Sister
FanfictionKisah seorang gadis bernama Jung Eun Ji yang sangat periang, ceria, bersemangat, cantik, peramah dalam mengharungi segala rintangan dan cabaran. Dia merupakan anak yang sulung. Selain itu, dia baru sahaja tamat sebagai graduasinya tiga tahun yang le...