'Git' diyorsun da olmuyor işte git demekle, her şeye rağmen gidemiyor insan. Ben de sana 'sev' diyorum mesela. Sevebiliyor musun?
- Cemal Süreya★★★
Acı çektikçe insan olgunlaşırmış, yalan be! İlk önce kalbin kırlır, sonra çürümeye başlarsın.
- Cemal Süreya★★★
Aklıma bile gelmiyorsun artık... O kadar kalbimdesin ki.
- Cemal Süreya★★★
Artık hayallerim suya düşecek diye kaygılanmıyorum. Çünkü, onlar düşe düşe yüzmeyi öğrenmişler.
- Cemal Süreya★★★
Bir daha beni sevdiğini söyleme! Neden biliyor musun? Çünkü yine inanırım.
- Cemal Süreya★★★
Birer birer, seve seve çıktığım aşk basamaklarını; onar onar, söve söve iniyorum şimdi!
- Cemal Süreya★★★
Çektiğin acı kadar olgunlaşırsın diyorlar, fakat olgunlaşa olgunlaşa çürüdük bilmiyorlar!
- Cemal Süreya★★★
Doğru yerde yanlış kişi olmadık ama yine de sevilmedik. Anladım ki; yanlış yerde, doğru kişi olduğumuz için terkedildik.
- Cemal Süreya★★★
Hani çok su verince ölürmüş ya çicekler, birisini de çok sevince bırakıp gidiyormuş meğer.
- Cemal Süreya★★★
Önce sevdiğiniz terk eder sizi, arkasından uykunuz. Sonra ne sevdiğiniz gelir geri, ne de uykunuz...
- Cemal Süreya★★★
Öyle bir sihirbazdın ki; beni bile kaybettin.
- Cemal Süreya★★★
Pişman değilim, kırgınım biraz ama üzülmüyorum. Çünkü gittiğinde yeni birşey öğrendim; artık her 'seviyorum' diyene inanmıyorum.
- Cemal Süreya★★★
Üşüyor musun? Üzülme bee! gel yanıma. O kadar yaktın ki canımı; Isınırsın. Üşümezsin bir daha.
- Cemal Süreya★★★
Yine yanlış yerlerde bekledik birbirimizi.
- Cemal Süreya