Tanimini bilmeyen muhakemesini de yapamaz vicdanin.Peki ya sen bunu denedinmi?Yastığa başını koydugunda hersey harika mı? Eğer cevap evet se sorun yok ama ya değilse...Ya gül e kosarken üzerine basip geçtiğin papatyalar aklına daha önce gelmemisse ???
Doğa varoldukca galiba insan once tuketmesini ögrendi sonra da üretmek zorunda oldugunu.Ancak is yureklere kalplere dokunan nazar oldugunda kolay midir sizce tukettikten sonra uretmek? Eğer kirdigin bir gonul ise bu kildigin namaz degil diyen Yunus Emre üstad bunun imkansiz oldugunu dili dondugunce anlatmaya calismis bize lakin insanogluyuz iste bunu bile yoksaymisiz anlamamazliktan gelmisiz ya da algilayamamisiz.?
Dogduk buyuduk ölüme doğru gidiyoruz dunyevi senaryolarla mesgul olurken oteki dunyaya daha da yaklasiyoruz.Lakin bu ne kadar tezat değilmi?Ölüme adim adim yaklasirken sonsuza dek yasayacakmisiz gibi davranmak planlar kurmak ölümü düsünmemek...Bence temel problem de bu zaten eğer egolarimiz tatmin esigimiz vicdanimizin sesini kismasaydi dusunsenize nasil da güzel bir dunyada yasardik.Oysa hep ayni seylerden sıkayet ederiz.Ahhh ahhh nerde o eski bayramlar???Buyuklerimizin elini öpmeye gitmekten eriniriz.Cünku onlar sıkıcıdır (!) hep nasihat ederler bize degilmi? Biz onun yerine arkadaslarimizla olmayi seceriz.Vicdanimiz bize bak bugun bayram git bayramlas der mutlaka der ama o sesi duyabilmektir mesele zaten.Isitmek istemedigin bir sesin yoklugunda dahi sikayet eder olduk ne ne ilginctir degilmi ?
AMACIM ahlak bekciligi degil terbiye bilgeligi hic degil.Eksikligini gordugum seye yazma ihtiyaci dogdu bana nedense.Yani sen simdi geriye donup baktiginda kimseyi uzmedin mi?En basiti ikili iliskilerine bak.Karsina cikan tüm karsicinslerinin balini akitana kadar Romeo olup ondan sonra evlenilecek kiz var eğlenilecek kiz var demedin mi?? Peki senin eğlendiklerin evlenmek istediginde?? Kirlettiklerin sol yanini hic mi ziyaret etmedi???
Başkaları hakkinda iftira atmayi ya da yalan soylemeyi egolarina vicdanina kabul ettirdiysen harika kutlarim (!)ancak ya acimasizca iftira atip incittiklerin senin icin tertemiz dusunceleri varsa ?Bunun açiklamasi ne olacak kendine?
Senin icin yıllarca calisip didinen anne babana bagirip cagirmayi horgormeyi hos goruyorsa vicdanin don o yoldan! Dinimizin ayaklarinin altina cenneti serdigi Annene sen kim oluyorsun da bagiriyorsun de vicdanina mesela ! Vicdani red hakkini vicdanini reddetmek icin kullanma.Kalbin var senin bak sol gögsünün altinda lutfen onu kullan.Yaradilani sev yani yaradandan ötürü...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çikolata tadinda denemeler
Romanceİnsanız hepimiz duygularimiz var hemde koskoca dunyayi bu kadar karmasik haline getiren duygularimiz.Kimi gozumuzden yas olup akar,kimi kahkalarimizi gokkusagina boyar.Bu duygularin dusuncelerin gozbebegidir yazmak.Ne hissediyosan ya da hissedemedig...