Keyifli okumalar..
Genç kız kayınvalidesine hâk
veriyordu.Kaynına da..
O bu hallere düşecek insan mıydı ? Aynadan yansımasına baktı.O kadar berbat görünüyordu ki..
Odasına göz attı.Her yer darmadağındı.Aysel Hanım'ı odasına çağırdı ve birlikte odayı toparladılar.Koltuğu düzeltirken yere düşen kolyeye baktı.
Demir ve Ezel yazıyordu.
En çok bu acıtmıştı canını.Bir daha asla rahat rahat bu kolyeyi takamayacaktı.
Odayı toparladıktan sonra Aysel Hanım avluya çıkmıştı.Genç kadın ise banyoya ilerlemişti.Soğuk bir duşun ardından kendine gelmiş , biraz daha iyi hâle gelmişti.
Aynanın karşısına geçerek yüzüne krem sürmüştü.Biraz daha öyle kalmış , yansımasına bakmıştı.
-Ezel kendine gel.
Yüzüne sahte bir gülümseme takarak bornozundan kurtulmuştu.Üzerine düzgün bir kıyafet geçirirken parfümünü sıkmıştı.Odasından çıkarak mutfağa inmiş kendine bir kahve yapmıştı.Kahvesini bitirip avluya çıkarken dünki kadın ile karşılaşmıştı.
-Merhaba.
Elini uzattığında karşısındaki kadın afallamıştı.
-Herhalde seni öldürmeyeceğim.Mademki kocam seni seçti..
Devam edememişti.Bu cümle onun canını fazlasıyla yakıyordu.
-Saygı duymalıyım.
Güldü ve havada kalan elini geri çekti.
-Neyse kolay gelsin.
Avluya çıkarken boynuna takılan yumrudan uzun bir süre kurtulamamıştı.Kayınvalidesinin yanına otururken kocası konağa çoktan girmişti.
Göz göze gelmişlerdi ama birşey dememişlerdi.Genç adam karısının ilk defa böyle güldüğünü görüyordu.Canının acıdığını canında hissediyordu.
-Ailen mutfakta oğul.
Yaşlı kadın dün gece oğluna çok kırılmıştı.Görünen o ki genç adam annesini kırmaya devam edecekti.
-Birazdan ailemin yanına giderim.Anlaşılan o ki istenmiyorum.
Genç kadın sinirle yerinden kalkarak mutfağa ilerlemişti.Hem çok acıktığı için , hem de kocasının yüzüne daha fazla bakmamak için.Karnını tutarak mutfağa girdi.
Ocakta duran köfte tabağından biraz kendine köfte koyarken kocası da mutfağa girmişti.
-Kocacığım.
Elinde ki tabağı tutacak gücü bulamamıştı kendine.Tabak yere düşerken gözünden de bir yaş düşmüştü.
-Efendim ?
Kocası Ezel'in bu davranışlarını hiç beğenmiyordu.Artık kendine gelmesi gerekiyordu.
-Hoş geldin.
-Babacığım.
İki yavrucak koşarak babasına ilerlerken Ezel o an ölmek istemişti.
Mutfaktan hızlı adımlarla çıkmıştı.
Durdu , derin bir nefes aldı.Eli yüreğine gitti.Nasıl da acıyordu.
-O adam benim.
Diye sayıkladı fısıltıyla.
-O benim.
Ağzından bir hıçkırık kaçarken merdivenlere çöküvermişti.
-Demir benim kocam.
Göz yaşlarını silerken odasına ilerledi.Midesi çok bulanıyordu.
Kendini yatağa atarken düşünmeye başladı.Evlendikleri ilk gün kocasından nefret ediyordu.Ama sonra..
Sonra kocasını o kadar çok sevmeye başladı ki..
Yüzünde koca bir gülümseme olurken karnına dokundu.
-Artık seni saklamak istemiyorum kuremin.
Karnını okşayarak ayağa kalktı.Avluya çıkarken herkesin oturup çay içtiğini gördü.Artık yemek düzeni de bozulmuştu.Bu işe el atma zamanı gelmişti.
-Mere mın gelir misin ?
Tebessüm ederek Demir'e baktı.Kocası birşey demeden ayağa kalkarken odasına doğru ilerlemişti genç kadın.
-Efendim güzelim ?
Bu kelimeyi o kadar çok özlemişti ki..
-B-ben birşey demek istiyorum.
-Söyle.
-Ben hamileyim.**
Uzun süredir uyumuyordu.Sabah gün ağarmaya yakın üzerini değiştirdi.Gözlerinin altı şişmişti.
-Ben hamileyim.
-Ne ?
-Hamileyim Demir.
-O bebeği aldıracaksın.
Bu konuşma aklında cirit atarken yüreği ağrıyordu.Bu gün oğlunu aldıracaktı.
Karnına elini attı.
-Oğlum , canım.Özür dilerim meleğim.
Ağzından bir hıçkırık kaçarken merdivenlerden yavaş yavaş indi.
Kayınvalidesi dağ gibi duruyordu kapının önünde.
-Bûk.
-Anne ?
Yaşlı kadın gelinini bu hâlde gördükçe üzülüyordu.
-Torun mu gelecek ?
Gülümsemişti genç kadın.Uzun bir süreden sonra ilk defa içten gülümsemişti.
-Gelmeyecek ana !
Duyduğu ses ile ciddileşen yaşlı kadın bağırdı.
-Sen nasıl babasın ? Sen nasıl canisin ?
Genç adam umursamadan merdivenlerden indi.
-Hazırsan gidelim Ezel.
-H-hazırım.
Yaşlı kadını umursamadan o kapıdan çıkıp gitmiş , arabaya binmişti.
Ezel'de kocasının arkasından giderken kayınvalidesi kolundan tutmuştu.
-Kendine dikkat et kızım.
Genç kadın başıyla onayladı.
Arabaya bindiği gibi hıçkıra hıçkıra ağlamaya başladı.O kadar içten ağlıyordu ki..
Elini karnına götürdü.
-Anne'm.
Genç adamın direksiyonda ki eli sıkılaşmıştı.
-Benim annem bana analık yapmadı.Ben de sözümde duramadım oğlum.Sana sahip çıkamadım.
Ağzından bir hıçkırık kaçarken araba durmuştu.Genç kadın etrafına bakındı.Hastahaneye gelmişlerdi.
-İn.
Genç kadın ikiletmeden arabadan inerken Demir çoktan hastahaneye girmişti.Randevu önceden alınmış , sıra bile beklenmemişti.Genç kadının midesi bulanmaya başlamıştı.
-Allah'ım sen yardım et.
Duvara tutunarak odaya girdi.Tatlı bir kadın gülümseyerek Ezel'i bekliyordu.
-Otur kızım.
Ezel oturduğu yerden Demir'e bakıyordu.Gözleriyle yalvarıyordu.
-Emin misiniz , bebeğinizi aldıracak mıyız ?
Genç adam başıyla onayladı.Genç kız ise birşey demedi.İçinden bebeği ile konuşuyordu.
-Anneciğim , yanına geleceğim.Özür dilerim.Baba bizi sevmedi.Ben de sana sahip çıkamadım.Affet beni oğlum.Affet lütfen.
Gözünden düşen yaşı silerken iğne çoktan onu uyuşturmaya başlamıştı.
-Seni seviyorum oğlum.
Gözünün önü kararmış ve bayılmıştı.Genç kadın bayıldığı an ameliyat başlamış , bebek ana rahminden alınmıştı.**
Gözlerini açtığında odasındaydı.Etrafına bakındı.Karnına dokundu.Bebeği artık yoktu.Oğlu artık yoktu.Ağzından bir hıçkırık kaçarken 'Senden nefret ediyorum Demir.' diye haykırmıştı.Genç kadının sesini tüm Rıha duymuştu.
Ev ahalisi odaya koşarken genç kız eline aldığı jileti bileğine tutmuştu.Şuan mantıklı düşünemiyor , düşünmek istemiyordu.Bileğini kestiğinde oluşan kanı görmüş , bir kez daha Demir'den nefret etmişti.
Ondan oğlunu ayırdığı için , onu sevmediği için , ona kuma getirdiği için.Merhaba , yine ben.Umarım beğenirsiniz.Sizleri çok seviyorum.