"ARGGGHHHHH!!!!"jerit irene.semua muka kearahnya.hmm kenapa?."kau kenapa??"kata mingyu.jk sedang memuluk tubuh irene yang sedah menggigil."awak nampak apa sayang?"lembut sahaja dia kata kepada irene smbil diusap lembut kepalanya."sayaa...sa..saya nampakk ada kelibat putih ta..tadi..""mwo?michaesso?"kata seolhyun smbil menjeling tajam kearah irene.baginya dia tak percya dengan kata-kata perempuan itu."hmm,whatever..i want to go to my room this living room is so noisy..i dont like noisy,please"kata mingyu yang mencebik mulut."nae kau pergilah masuk bilik kau tu..just take a rest..you too irene,maybe you are afraid or nervous then you see something"jawab jk dengan lembut.maklumlah jk ni baik orangnya."thanks syg"kata irene lalu pergi keatas.jk dan seolhyun bertentang mata."wae?"jwab seolhyun.dia sebenar nya berdegup kencang apabila mata mereka bertengtangan.seolhyun pernah mencintai lelaki ini.dia juga tidak mampu kehilangan kawan baiknya 'irene'."aku nak pergi market,rsenya nak beli something..kau na ikut aku tak?"jk."ah.its sokey kalau aku nak aku pergi sendiri.ouh ada yg mesej nih.see ya?byebye"jawab seolhyun dengan laju sehingga kepala yang tidak gatal digarukan..rasa sebak di hatinya."ok,see you"jk.
-7.00 P.M
JK balik."ahh penat nye..."rungutnya.
"Irene..."kata jk memanggil irene dengan lembut semasa dilihatnya irene dan seolhyun dan juga mingyu di dapur."nae..oppa?waeyo"lembut sahaja katanya dengan jk.seolhyun dengan jeles mahu melanggar irene tetapi dia tidak seimbang dan hendak jatuh lalu melihat perkara ini mingyu segera mengendongnya."gwaenn..gwaenchanaaa???"lalu dia mendirikan seolhyun.sedikit gagap katanya.seolhyun kini buntu.tak tahu kata apa."say..saya ke keluar se..sekejapp"kata seolhyun smbil muka merah membahang.tergelak kecil mingyu.tiba2 dia dengar seolhyun menjerit."Wuarrggghh"menjeritnya smbil tutup muka.bertambah merah!"who are you?and why you scream went you see me?"kata lelaki itu dengan muka pelik.seolhyun membuka tangannya."i'm who?i am who live here"kata seolhyun sedikit kalut."haha,sorry i am lee jae hwan"sweet sahaja mukanya!flawless,sado cuma mukanya sedikit kemerahan.Terpesona!"hmm?come in"jawab seolhyun."can i?"
"sure"Semua terkejut melihat lelaki ini.siapakah dia?pasti ada jawapannya!
"Whoz this man,seolhyun?"kata jungkook."hmm.hello iam lee jae hwan"ouh orang korea!patutlah flawless gitu.[( anggap jk,seolhyun,irene,mingyu org malaysia)]
"Nice to meet you,jaehwan"kata seolhyun."nice too meet you all here!can i live with you all.if cant its sokay,im gotta go."katanya."no.wait you can live with us but you must to pay this home too,it is okey for you?"jungkook."ouh sure.no prob"lalu dikeluarkan duit sebegitu banyak ke arah jk."take this."katanya."this money so many,too much!"jk."no! Just take it.i gonna live here.and my pay all at you.okey?"series sikit mukanya."oo..okay jae hwan"jk.seolhyun asyik memandang shj lelaki korea ini.mingyu,jk,irene berdeham."ehem,ehem dilamun cinta ke,cik kak?"kata irene."takkan la aku suka mamat ni?nasib baik dia tak tahu bahasa melayu.hahah.."kata seolhyun.katanya membuat jaehwan ketawa kecil.tapi disembunyikan.makin merah mukanya.kalut betul!poyo! .kini jaehwan bersuara."walaupun saya lelaki korea tidak bermakna saya tidak boleh berbahasa melayu.my dad is korean but my mom is malay.remember that ok,pretty girl"senyum sinisnya terlihat!Arrhh!dia boleh berbahasa melayu?! Masak lah seolhyun.
(Ni bukan cerita hantu ke?why macam cerita cinta ni?kalut betullah)
Tiba2 seolhyun pengsan mungkin sedikit terkejut.jaehwan cemas.mungkin katanya membuat di pengsan.kalut betul si jaehwan ni.Dia mengangkat seolhyun ke arah keretanya.mingyu tersentak.persaannya bercmpur.apakah??err...
Apakag yg dilihat oleh chorong?kenapa dia pengsan???Besmbung
Korng kena baca hate but love?! Too..
Favorite key..
Thnksssss a lotss
YOU ARE READING
HAUNTED VILLA
TerrorMingyu bercadang untuk berpindah ke tempat lain akibat terlalu bosan dengan dorm mereka.apabila kawan mereka iaitu jungkook(jk)membeli rumah tersebut.selepas duduk di rumah itu pelbagai ketakutan yang mereka alami sendiri.apakah terjadi kepada merek...