Prof. Chorong pon duduk di atas kerusi itu dan ..
BAM !!
Prof. Chorong jatuh dan skirtnya terselak sedikit .
Chanyeol : uuuuuuu .
Prof. Chorong : * jeling *
Chanyeol : * takut *
Luhan : pFFT ! kesian jatuh saham kau harini . * gelak dalam hati *
Prof. Chorong pun bangkit dengan muka yang merah padam akibat menahan marah .
Prof. Chorong : Sapa yang longgarkan skru kerusi cikgu ni ?
* marah *Tao : Singa sudah mareyy . * cakap perlahan *
Xiumin : Ssssyyyyhhh ! * letak jari kat bibir *
Kelas kembali krik krik .
Prof. Chorong : Sapa yang buad ni ?baik mengaku cepat ! Kalau tak de sapa yang mengaku , saya akan tulis nama kamu semua kat dalam buku rekod disiplin dan saya akan tepon omma dan appa kamu semua . Sekarang , pilih . Mana yang kamu nak .
Kelas mulai bising dengan suara murid murid yang mula marah sesama sendiri .
Chen : Hey ! siapa yang buat ?
Chen bertanya tanpa mengetahui yang semua yang terjadi tu untuk mengenakan dirinya . Tapi orang lain pulak yang terkena .
Prof. Chorong : Saya kira sampai lima , kalau tak de sesapa yang mengaku , tahulah ape yang saya nak buat . 1 , 2 , 3 ..
Lay : urrgghh . ngaku je la .
Lay pun berdiri dengan perlahan lahan.
Prof. Chorong : Ha ! mengaku pon . Apsal kamu buad macam ni , ha ?Apa motif kamu nak buat semua benda ni ?
Kai : adoyaiii . Lay ni tak boleh simpan rahsia betul . mamat blur ni la ! * marah *
Lay : err . sebenarnya Suho nak kenakan Chen . Dia ajak saya terlibat sekali . saya pon terlibat je la . nanti dye marah pulak . ye la . kami kan best friend .
Suho : Great . nama aku jugak yang naik . best friend kepala hotak dye . bukannya nak protect kawan . penambah masalah adalah . * ckp dalam hati *
Chen : What ?! * terkejut *
Prof. Chorong : oooo ! Suho pun terlibat sama . Suho dipersilakan bangun , ya . * sinis *
Suho : haih .
Suho pun berdiri dengan malas dan buad muka selamba .
Prof. Chorong : siapa lagi yang terlibat ?
Suho : Baekhyun , Chanyeol , Sehun , Tao, Luhan , Xiumin , Kris , Kai , D.O.
Prof. Chorong : nama yang disebut tadi sila berdiri .
Mereka pon berdiri dengan penuh terpaksa .
Prof. Chorong : Disebabkan kamu semua telah melonggarkan skru kerusi ni untuk mengenakan kawan kamu sendiri , saya akan denda kamu semua .
Kris : denda is not my style . * ckp dengan penuh swag ~ *
D.O : Prof. nak denda apa ?
Prof. Chorong : kamu semua datang ke depan dan buat ketuk ketampi sebanyak 80 kali .
Tao : Sikitnyaa . tak boleh sikit lagi ke .
Mereka pon berjalan ke depan kelas dengan longlai .
Prof. Chorong : mula !
Selepas 10 minit buat ketuk ketampi , diorang pon mengeluh penat .
Prof. Chorong : penat ?nak saya tambah lagi denda .
Semua : tak pe la , Prof . Susah² je.
Prof. Chorong : * senyum sinis * berdiri tegak ! kamu semua dibenarkan dengan segala hormatnya berjalan keluar kelas dan pergi ke tandas lelaki Blok A . sila cuci tandas tu ya .
Semua : Ha ?! * terkejut *
Prof. Chorong : * grin * Oh , ya . Lupa pulak . tolong cuci tandas Blok B dan Blok C sekali yea . tandas lelaki je . Jangan nak gatai-gatai pegi cuci tandas pompuan pulak . sebelom balik , pastikan semua siap . Suho , saya lantik kamu sebagai leader rombongan mencuci tandas , yea .
Suho : nae . * lemah *
Prof. Chorong : tak de sesapa yang dibenarkan pegi ke kantin dan makan .
Semua : urggh!
Chen : serve you right ! nak kenakan aku lagi kan diri sendiri dah terkena .
Prof. Chorong : Chen !
Chen : * tutup mulut * Mian prof .
Mereka pun pegi ke tandas secara berjemaah yang diimamkan oleh Suho . Dalam perjalanan ..
Luhan : ni semua Lay punye pasal .
Lay : Aku tak bersalah .
Kris : tandas is not my style .
Setibanya di tandas Blok A , mereka tergamam melihat tandas yang seperti sarang tikus itu .
Semua : great . Tandas bersih harini T.T
_____
YOU ARE READING
[ C ] wolf vs vampire° lulu
Fanfiction+ dendam yang tersimpan lama dan ingin terbalas