Keesokan harinya...Sehun bersandar di lokernya, sambil membelai rambut gadis yang entah dari mana. Gadis itu seperti suka dengan layanan Sehun. Kemudian Sehun membisikkan sesuatu pada telinga gadis itu. Gadis itu ketawa lalu memukul perlahan dada Sehun. Buat-buat manja la kononnya. Tiba-tiba Sehun ternampak seorang gadis melintasi depannya. Gadis itu seperti baru dilihatnya. 'new student?' bisik hati Sehun. Gadis itu berjaya menarik perhatiannya, terus sahaja dia meminta diri pada 'girlfriend'nya itu. Lalu perlahan-lahan dia mengikuti pelajar baru itu dari belakang.
Sehun pura-pura berlari lalu melanggar bahu pelajar baru itu. "Auccchh!" keluh gadis itu. Gadis itu jatuh tersungkur di lantai. "Mian-mian" kata Sehun. Sehun memegang lengan gadis itu, cuba membantu gadis itu untuk bangun. "Gumawo" gadis itu tersenyum. Sehun terkesima melihat senyumannya. Perlahan-lahan Sehun membalas senyumannya. "Are you okay? Did I hurt you?" balas Sehun. Gadis itu cepat-cepat menggeleng tanda tidak. "Ani-actually. I am new haksaeng" gadis itu tersenyum lagi sekali. Sehun tergamam sekali lagi, dia merasakan masa seolah-olah sedang berhenti. "Errr... hey" gadis itu melambai-lambaikan tangannya di hadapan muka Sehun. "Oh, sorry saya termenung pulak. Sebab awak cantik sangat" Sehun memulakan taktik untuk memikat gadis itu. "So what is your name?" tanya Sehun. "Nama saya Lee Daera, you can call me Daera" Daera tersenyum lagi sekali. Sejak kecil lagi Daera memang diajar untuk selalu senyum pada orang.
"Okay let me show your new class" balas Sehun. "Thanks" kata Daera. "It's okay. Memang tugas saya tolong orang. Tambah-tambah orang secantik awak" Sehun tersenyum. Daera tersenyum malu. "Awak memang suka puji orang eh?" tanya Daera. Sehun menggeleng. "No, awak memang cantik la. Rambut awak cantik, mata awak, senyuman awak" puji Sehun lagi. Daera hanya menggeleng. "hah, awak tu pulak memang suka senyum eh?" tanya Sehun pulak. "Kita nie kene la murah dengan senyuman" balas Daera. Sehun mengangguk tanda setuju dengan Daera. "yup, tapi sebab senyuman awak la buat saya terpikat dengan awak" balas Sehun. Daera tediam. 'Dia confess kat aku ke apa nie?'. "err... apa-" belum sempat Daera nak tanyakan soalan Sehun memotong ayatnya. "Daera-sshi this is your new class. Have fun with your new chinggu" Sehun pergi meninggalkan Daera sambil mengenyitkan matanya. Daera terdiam lagi sekali. Baginya, Sehun memang ada rupa yang handsome, badannya cantik seperti model, tapi entah kenapa dia sedikit pun tak tertarik dengannya.
Daera mengetuk pintu kelasnya. Cikgu yang sedang mengajar di dalam kelas tersebut, pergi ke luar kelas. "Yes, what can I help you?" tanya cikgu itu. "Nama saya Lee Daera dan saya pelajar baru dalam kelas nie" kata Daera. "Ohhh, chincha? Okay, awak tunggu sekejap. Saya nak inform kan kat kawan-kawan awak". Sebaik sahaja cikgu itu bagi tahu yang ada pelajar baru akan masuk ke kelas, satu kelas menjadi riuh. "Baiklah awak boleh masuk sekarang" arah cikgu itu. Daera jadi nervous. Kakinya perlahan-lahan melangkah masuk kelas barunya. Semua murid terdiam. "tantiknyaaaa~~~~" puji Kai salah seorang pelajar yang agak nakal dalam kelas itu. "Diam semua! Okay sila kenalkan diri awak" arah cikgu itu lagi sekali. "Annyeonghasaeyo, nama saya Lee Daera. Awak smua boleh panggil saya Daera" Daera menunduk hormat setelah perkenalkan dirinya.
"Okay Daera awak boleh duduk kat sebelah Chanyeol" cikgu mengangkat tangannya lalu jarinya ditunjukkan pada tempat kosong di sebelah seorang lelaki yang sedang nyenyak tidur tanpa menghiraukan kekecohan yang berlaku di dalam kelas. "Terima kasih cikgu". Daera pergi ke tempat duduknya. Dia melihat lelaki yang bernama 'Chanyeol' itu masih nyenyak tidur. Mukanya disembamkan ke lengannya, jadi Daera tak dapat melihat rupa lelaki itu. Daera teragak-agak nak kejutkan lelaki itu atau tidak. Baru sahaja dia nak cuit lengannya tetapi dihalang oleh budak perempuan yang duduk di depan lelaki itu. "Ehhh jangan! Biarkan dia tidur" katanya. "Anyway nama aku Kim Hae Rin" Haerin menghulurkan tangannya. Perlahan-lahan tangan Daera menyambut salamnya. "Daera" balasnya sepatah. "Budak nie memang suka tidur. Cikgu-cikgu kat sekolah nie memang tahu sangat tabiatnya, tapi kau tengok je dia tidur macam nie tapi dia pandai kooottt~. Asal exam je mesti dia dapat score. So, cikgu tak kesah sangat" panjang lebar Haerin bercerita. Daera hanya mengangguk. Tetiba tangan Chanyeol bergerak. Dia bangun dari tidurnya. "Apedia bising-bising nie. Tak suka tengok aku tidur blah ah" marah Chanyeol pada Haerin. Chanyeol padang pulak ke arah Daera. "Eh, kau nie siapa?" tanya Chanyeol. Terkejut Daera bila tengok Chanyeol, dengan rambut gaya messy hair nya. Ditambah lagi lighting dari tingkap yang buatkan muka Chanyeol macam 'prince charming' yang baru bangun dari tidurnya. "Asal diam? Demam eh" tangan Chanyeol di letakkan pada dahi Daera. Muka Daera menjadi merah, menahan malu. "Hah, muka kau merah lah kau demam eh!" kata Haerin.
'Eh, asal ngan aku nie tak kan first day sekolah pun aku dah boleh fall in love' kata hati Daera, matanya memandang ke arah Chanyeol.
..................................................................................................................................................................................
Thanks for read my fanfic (yang tak seberapa best nie). Please vote and drop your comment, saya sedia membaca pendapat kalian semua. Kalau best please kasi voteeh ;)) Share sikit kat kawan-kawan. Kayy thanks sekali lagi *bow 90 degrees*
YOU ARE READING
I'm Sorry, I Love You (SeChan Malay FF)
RomanceBila Playboy dan Rock Heart berjumpa bermula lah peperangan. Lee Daera gadis yang dipaksa untuk jatuh cinta pada Oh Sehun iaitu Playboy terkenal di SM High School. Sehun tak puas hati bila Daera selalu mengatakan yang dia tak akan sekali-kali jatuh...