Pada pagi yang indah, Daera pun memakai seragam sekolahnya yang baru. Rambutnya diikat seperti ekor kuda. Daera mempunyai sepasang mata yang sangat cantik. Matanya berwarna hazel berkilau. Sesiapa yang pandang mesi tertarik dengan matanya. Kakinya juga ala-ala girl's generation. Rambutnya berwarna dark brown, rambutnya jugak beralun. Tetapi dia tak pernah bangga dengan apa yang dia punya.
'aku siap cantik-cantik nie agak-agak Chanyeol nak pandang aku tak?' tanya Daera pada dirinya sendiri kemudian dia tersenyum seorang diri. Chanyeol membuatkan hatinya tak keruan. Sebelum tidur pun dia fikirkan Chanyeol. Angau sungguh dah nie.
//SKIP//
Sampai sahaja di koridor sekolah Daera terserempak dengan Sehun. Sewaktu tu Sehun sedang berjalan sambil memegang tangan perempuan mana pulak entah lah. Daera tersenyum dia lupa semlam dia nak tanyakan nama Sehun.
"Hei awak!" panggil Daera sambil berlari ke arah Sehun. Sehun ternampak, cepat2 dia lepaskan tangannya daripada pegang tangan 'girlfriend'nya itu. Perempuan itu terkejut, kemmudian Sehun mengelak dengan memegang perutnya. Dia buat-buat sakit perut. 'girlfriend'nya itu pun membiarkan Sehun pergi ke tandas katanya.
Sebaik sahaja Sehun berjaya menjauhkan diri daripada 'girlfriend'nya itu dia pergi mendekati Daera. Tangannya dilambai ke arah Daera sambil tersenyum. "hai!" kata Sehun sebaik sahaja berada di depan Daera. "So how your first day?" tanya Sehun. "Okay je, tapi saya tak tahu nama awak lagi" tanya Daera. "Nama saya? Hahahah. Okay nama saya Oh Sehun. You can call me Sehun and I'm also your sunbae" balas Sehun. "eh jap ada something kat rambut awak" Sehun memegang rambut Daera. Daera hanya mendiamkan diri. Dari jauh ada seseorang melihat perbuatan Sehun. Dia menggengam tangannya.
Daera masuk ke kelas dia duduk di tempatnya. Kerusi Chanyeol masih lagi kosong. 'dia tak datang lagi kot' bisik hati Daera. Kemudian ada seorang pelajar senior perempuan masuk ke kelas dengan muka bengang. Haerin yang duduk di tempatnya meras terkejut. Muka Daera menjadi pelik. 'uish cantiknya' kata Daera dala hati. Tiba-tiba perempuan itu menampar pipi Daera. "Yahhhh!! Pehal kau nie masuk-masuk tampar aku" marah Daera sambil memegang pipinya yang mula memerah. "Kau tahu tak yang Sehun tu aku yang punya asal kau rapat ngan dia?" marah perempuan itu. Daera bingung. "Aku rasa 'boyfriend' kau tu yang salah" kata Chanyeol yang baru sahaja tiba. Mata mereka terarah ke arah Chanyeol. "what do you mean?" tanya perempuan itu yang masih tak faham. "Kau tahu tak yang dia tu kaki perempuan? So asal kau marah dia, dia nie budak baru tahu tak dia tak tahu apa-apa. Jangan kacau dia" balas Chanyeol. Perempuan itu mendengus lalu terus keluar.
Chanyeol duduk di tempatnya sebelah Daera. "thanks" ucap Daera. "it's okay" balas Chanyeol. "tapi kan tadi tu siapa dan apa hubungan dia dengan Sehun?" tanya Daera. "dia tu dulu ada hubungan dengan Sehun. Tapi dia tak tahu yang Sehun tu 'buaya darat" balas Chanyeol. "ohhhhh...aku tak tahu pulak yang si Sehun tu macam tu perangai dia" kata Daera. Chanyeol terdiam dia terfikirkan sesuatu. "aku tak nak kau rapat dengan dia...please" kata Chanyeol tangannya memegang tangan Daera. Daera tergamam kemudian dia mengangguk. Jantungnya berdebar bila dia tengok mata Chanyeol. Chanyeol senyum. Bertambah laju jantungnya mengepam darah.
'aku rasa aku memang dah fall in love dengan mamat nie'
Pada waktu rehat Chanyeol keluar dari kelas. Dia mahu berjumpa dengan si 'buaya darat' tu. Dia ternampak Sehun dari jauh. "woi Sehun!" jerit Chanyeol. Sehun memalingkan mukanya. "pehal kau nie" marah Sehun pula. "kau sekarang nak jadikan Daera mangsa kau pulak kan? Asal ah kau buat macam nie? Tak cukup-cukup lagi kea pa yang kau dah buat selama nie?" balas Chanyeol dia mencengkam kolar baju Sehun. "aku dah buat apa? Aku ada kacau life kau ke hah?! Tak kan?" Sehun mula bengang. Gaya mereka seperti kucing jantan bergaduh berebutkan kucing parsi. "Aku tak kira kalau kau sentuh Daera kau mati!" Chanyeol melepaskan kolar baju Sehun dan terus beredar. Sehun masih bengang. 'aku ada kacau dia ke? Hish!' kata Sehun dalam hati dia membetulkan kolar bajunya yang kedut dicengkam Chanyeol.
Sementara itu Daera dan Haerin makan didalam kelas sambil bersembang kosong. Daera teringat akan Sehun. Dia mahu tahu pasal Sehun lebih mendalam. "Haerin kau sekolah sini dah lama kan?" tanya Daera di tangannya dia memegang roti coklatnya. Haerin mengangguk mulutnya sibk mengunyah makanan."So, mesti tahu kau pasal Sehun kan? Daera sambung bertanya. Haerin hampir tercekik bila dengan nama Sehun disebut. "mana kau kenal dia?!" Haerin terkejut. "dia yang tunjukkan aku kelas nie" balas Daera. "wei kalau kau nak tahu dia tu kaki perempuan tersohor kat sekolah nie. Ramai fall in love dengan. Aku pun pernah tapi dia takde la nak try aku sebab aku tak hot, kau boleh ah" balas Haerin matanya memandang Daera atas bawah. 'memang patut pun Sehun minatkan Daera, iyala Daera kan cantik. Aku nie siapa lah nak pandang' bisik hati Haerin.
Tetiba Haerin teringatkan kes yang Sehun pernah lakukan pada dua tahun lepas. "oh ya aku pernah dengar ada sorang perempuan yang jadi bekas girlfriend Sehun dia bunuh diri sebab dapat tahu Sehun curang dengan dia" kata Haerin dengan gaya berbisik. "what she kills herself just because him?! What a stupid decision that she has done!" marah Daera. "Sehun yang bersalah bukan perempuan tu! Kalau kau tak tahu apa-apa kau diam!" Chanyeol yang baru sahaja masuk kelas menyampuk perbualan mereka.
Daera dan Haerin terdiam. Mereka tidak tahu kenapa Chanyeol bengang sangat.
LZF
YOU ARE READING
I'm Sorry, I Love You (SeChan Malay FF)
RomanceBila Playboy dan Rock Heart berjumpa bermula lah peperangan. Lee Daera gadis yang dipaksa untuk jatuh cinta pada Oh Sehun iaitu Playboy terkenal di SM High School. Sehun tak puas hati bila Daera selalu mengatakan yang dia tak akan sekali-kali jatuh...