Kamen Rider Parasyte Special Episod:Kamen Rider Blood - Part 1

49 3 0
                                    

Kamen Rider Parasyte

Kamen Rider Blood ataupun nama sebenar dia Razin Azra.Dia ialah kawan Azman dan juga rakan seperjuangan Azman ketika melawan parasyte.Dia telah mati menyelamatkan Azman dari Parasyte Bayang.Kisah ini akan menceritakan bagaimana dia menjadi Kamen Rider Blood dan suatu kejadian yang telah berlaku sebelum dia mati.

Special Episod:Kamen Rider Blood

16 October 2015

Razin sedang bertolak ke suatu perkampungan di Banting bersama rakannya Khairullah.Mereka di hantar ke stesen bas oleh ayah Khairullah.Tiba di stesen bas,ayah Khairullah memberi tiket kepada mereka berdua dan terus beredar kerana mempunyai sedikit kerja yang perlu dihabiskan.Mereka berdua terus pergi ke bas yang mereka yang akan naiki.Setelah beberapa minit menunggu,bas tersebut akhirnya bergerak pergi ke Banting.

Setelah 45 minit berada dalam bas,akhirnya mereka tiba di Stesen Bas Banting.Di sana mereka dijemput oleh Datuk Khairullah untuk pergi ke kampungnya.Dalam perjalanan Razin hanya mendiamkan diri kerana tidak mengenali Datuk Khairullah manakala Khairullah sibut bercakap dgn datuknya.

Selepas beberapa minit,mereka tiba di kawasan perkampungan.Kawasan perkampungan tersebut nampak agak meriah.Akhirnya mereka tiba di sebuat rumah.Mereka dijemput masuk oleh nenek Khairullah.Razin hanya memberi salam dan mendiamkan diri.

Oleh kerana,mereka tiba lewat,mereka terus masuk ke bilik yang disediakan untuk mereka.Selepas satu jam berehat,mereka di panggil oleh datuk Khairullah untuk makan malam.Sewaktu bermakan malam,datuk Khairullah mula bertanya kepada Razin.

Datuk Khairullah:Kamu Razin kan?

Razin:Ha'ah.

Datuk Khairullah:Kamu tidak perlu lah malu-malu.Fikir kami macam datuk dan nenek kamu sendiri.

Razin hanya menunduk kan kepalanya.

Nenek Khairullah:Laki tidak boleh malu-malu.

Razin:Baik...

Datuk Khairullah:Kan boleh itu.Okay cepat makan lepas itu tidur.Esok atuk nak bawak kamu berdua ke suatu tempat menarik.

"Baik!"Razin dan Khairullah menjawab serentak.

Di bilik Razin dan Khairullah,

Khairullah:Okaylah aku nak tidur dulu.

Razin:Tidurlah.

Selepas satu jam terbaring di atas katil.Razin membuat pilihan untuk pergi ke kawasan atap rumah datuk Khairullah kerana tidak boleh tidur.Di atas itu mempunyai tingkap yang agak besar.Dia termenung sambil tengok bintang di langit.

Razin:Aku tidak sangka yang aku akan datang sini.Sepatutnya Azman ikut,tapi tiba-tiba dia cakap tidak mahu.Bagaimanalah hidup aku tiga hari dekat kampung ini.

Tiba-tiba Razin nampak sebuat cahaya di hutan kampung.

"Boomm!"

Razin:Apa itu?

Semua lelaki di kampung tersebut pergi ke tempat cahaya tersebut.Razin yang saksikan kejadian tersebut tiba lebih awal.Tiba di sana dia nampak suatu makhluk seperti lintar.

Razin:Lintar?

Tiba-tiba lintar tersebut melompat kearah Razin.Razin dapat menghalangnya sambil menutup mata.Tetapi selepas membuka mata,lintar hilang.Dia berasa sangat hairan.Semua penduduk kampung tiba selepas itu.

Khairullah:Razin!

Razin tidak menjawab.Semua penduduk kampung datang dan hanya nampak sebuat lubang yang besar di tempat itu.

Kamen Rider Parasyte         Special Episod:   Kamen Rider BloodDonde viven las historias. Descúbrelo ahora