Hoshi × Boyoung
Lapangan Airport Seoul...
Hoshi ternampak dua orang wanita sedang bersembang dan gelak ketawa di suatu sudut di Airport Cafe.Hoshi hanya memandang perempuan tu sahaja.Woozi yg sedar akan perubahan Hoshi lalu bersuara.
"Hoshi ko kenapa?Asyik tengok perempuan yang berambut pendek paras bahu tu je?,"tanya Woozi hairan.
"Hoshi hyung suka kat perempuan tu kot?,"kata Seungkwan.Hoshi hanya pandang ke arah perempuan tu je.
"Biar betul ko ni?Jangan nk cinta pandang pertama la sangat dekat sini,"kata S.Coups seakan tdk percaya.
Satu minggu kemudian..
Hoshi ternampak kelibat perempuan yang dia pernah jumpa di Airport minggu lepas,lalu pergi ke arahnya.
"Hai,"tegur Hoshi dengan berani.
"Oh hai,"balas perempuan itu.Perempuan tu terkejut dan tidak sangka dirinya akan ditegur oleh jejaka tampan.
"Saya Hoshi.Minggu lepas saya nampak awak di lapangan terbang,tapi saya tak sempat nak tegur awak.Boleh saya tahu nama awak?,"tanya Hoshi.
"Nama saya Choi Boyoung,nice to meet you,"balas Boyoung disulami dengan senyuman manis.
"Nice name,macam tuannya jugak.By the way ini card saya.nanti awak call la saya ya.Saya kena pergi dulu ada urusan yang ingin saya selesaikan,"pinta Hoshi lalu bergegas meninggalkan Boyoung dengan perasaan yg gembira.
Beberapa bulan kemudian..
"Kau kenapa Hoshi?Asyik termenung je aku tengok,"tegut Woozi.Hoshi pandang Woozi dengan muka muram.
"Aku tunggu dia sampai ke hari ni,tapi dia masih tak call aku?Apa sebenarnya yang berlaku?,"ujar Hoshi risau.
"Hah?Siapa yang ko maksudkan ni?,"tanya Woozi blur.tiba2 Seungkwan datang.
"Ni mesti perempuan yang kita nampak kat lapangan terbang dahulu kan?,"nyampuk Seungkwan.
"Hari tu aku ada jumpa dia kat Shooping Complex.Aku bg name card aku kat dia and suruh dia call aq,tapi sampai sekarang dia tak call aku pun.Ke dia dah berpunya?kata Hoshi sedih.
"Oh!Perempuan tu ke.Dia lupa kot.Sudahlah tak payah bersedih sangat aku tengok ko ni nak je aq baling guitar kat ko,"gurau Woozi.Joshua yang dengar terus menyimpan guitarnya takut dirosakkan oleh Woozi.Hoshi pandang Woozi tajam.Woozi ngan Seungkwan gelak.
"Dah la,mari pergi studio.kita dah lambat ni.kau lupa yang kita ada rakaman lagu baru dengan penyanyi baru,"kata Joshua mencelah.
"Iyalah,"ujar Hoshi malas.Joshua hanya geleng kepala sahaja.
Di dalam studio...
"Ha,sudah sampai pun,"kata komposer lagu itu.
"Sorty lambat,aku tunggu ada orang tu melayan perasaan,"kata Joshua kepada komposer lagu sambil menjeling ke arah Hoshi.
"Amboi sedap mulut sahaja kau mengata aku ya,"marah Hoshi.
"Lawakla korang berdua ni.dah la ni aku nak perkenalkan Boyoung penyanyi baru bawah syarikat aku.Dia akan berduet dengan korang berdua,"kata komposer lagu sambil perkenalkan Boyoung kepada mereka berdua.
"Awak?"Hoshi terkejut Boyoung ada di depan matanya.Boyoung hanya senyum tanpa nengucapkan apa2.
Habis sesi rakaman...
"Boyoung,kenapa awak x pernah call saya?"tanya Hoshi.
"Maaf Hoshi,sebenarnya card yang awak bagi tu hilang.dah sebulan saya cari.tapi x jumpa,maaf ya Hoshi,"kata Boyoung sedih.Hoshi tersenyum.
"Its okay la.asalkan sekarang ni saya rasa gembira sebab dapat jumpa ngan awak lg,"kata Hoshi gembira.
"Saya pun gembira dapat jumpa ngan awak lagi,"kata Boyoung lalu senyum menampakkan lesung pipitnya yang manis..awww..
"Boyoung sebenarnya sejak kali pertama saya nampak awak di Airport hati saya sudah tertarik ngan awak.Sudikah awak menjadi teman sehidup semati saya wahai Boyoung,?"ucap Hoshi berani.
"Ya saya sudi,sebenarnya saya pun sama masa kali pertama awak tegur saya dah jatuh hati ngan awak,"balas Boyoung gembira.
Hoshi yang mendengar jawapan daripada Boyoung terus memeluknya."Saranghae my girl,"kata Hoshi.
Sementara itu Joshua dan komposer lagu itu hanya memerhatikan gelagat mereka di luar studio dengan gembira.
Terima kasih kerana sudi membaca citer saya.sorry kalau saya ada salah ejaan.ini merupakan citer saya yg pertama.harap korang menikmati cerita ini..