MY LOVE BEAR Part.3

47 2 1
                                    

  "Eh..eh..dia boleh pulak goodmorning kat aq,"kata Jungmin dalam hati.
Woozi cubit pipi Jungmin dgn perlahan. Woozi ingin bangun.
"Eh jap!,"
Woozi berpaling.
"Kenapa tak jadi teddy bear?,"tanya Jungmin.
"Dah jadi dah pagi tadi,"jawab Woozi.
"Then kenapa tukar balik?,"tanya Jungmin.
"Saje je! Tak boleh ke?,"tanya Woozi.
Jungmin geleng sambil bangun.
"Okay la my sweetheart,"kata Woozi perlahan.
Jungmin berpaling, "awak cakap apa tadi?,"tanya Jungmin.
"Ar..errr... Saya tak cakap pape pon tadi," sembunyi Woozi.
"Tp tadi saya rasa awak ada cakap something,"kata Jungmin.
"Mamai la awak ni,"kata Woozi lalu bangun,keluar dari bilik Jungmin.
Jungmin hanya pandang Woozi keluar dari biliknya. Dia mengeluh berat sambil menyerabaikan rambutnya.
Jungmin bangun ke bilik air. Jungmin membuka air panas lalu biar ia terbuka.
Dia sempat memandang di cermin. Membelek mukanya yg bengkak disebabkan kena tumbukan dari ex- bf. Jungmin cuba menekan pipinya dgn perlahan.
"Auch!,"

Woozi pula berada di dapur.
Dia nak masak untuk jungmin.
Woozi menggaru kepalanya akibat kebingungan, "nak masak apa eh?,"
Dia memerhati di peti sejuk dan almari makanan.
"Masak bubur la,"kata Woozi bersendirian.
Woozi mula masak bubur untuk Jungmin.

Manakala Jungmin pula, dia baru keluar dari bilik air. Dia terbau sesuatu.
"Siapa pulak masak ni?,"
Jungmin bersiap pakai baju lalu keluar dari bilik.
Kelihatan Woozi dgn apron bunga2 mengangkat periuk.
"What are u doing?,"tanya Jungmin.
"Masak la! Takkan tengah bina bangunan pulak,"jawab Woozi.
Jungmin tergelak bila tengok Woozi pakai apron bunga2..
"Hey! Wae?,"marah Woozi sambil meletakkan periuk di meja makan.
"Awak nampak comel la pakai apron ni,"jawab Jungmin.
Jungmin duduk dan memandang Woozi dengan menongkatkan tangannya di dagu sambil tersenyum.
Woozi memandang tajam ke Jungmin.
"Makan la,"kata Woozi lalu duduk bertentangan Jungmin.
"Saya tak sakit la!,"kata Jungmin.
"Tak boleh ke saya masak makanan ni?,"tanya Woozi.
"Selalu org masak bubur ni untuk pesakit,"kata Jungmin.
"Awak kan sakit! Dah,makan je la,"bebel Woozi.
Jungmin pon makan la.
"Kenapa sedap sgt bubur yang awak buat ni?!," puji Jungmin.
Woozi menongkatkan tangannya di dagunya, memerhati Jungmin makan dgn selera masakannya sambil tersenyum lebar.
"Tambah la lagi,"kata Woozi.
Jungmin tersenyum. "Ok!,"

Mereka menjalani hidup mereka seperti biasa.

Seorang wanita tua datang muncul apabila Woozi dan Jungmin sedang berjalan di tepi taman.
Mereka berdua terkejut.
"Kau buat apa kat sini?!,"tanya Woozi dgn nada tinggi.
Nenek tua itu gelak mengilai.
"Dah lama kita tak berjumpa! Macam mana dengan hidup ko menjadi bear?Seronok?,"kata Nenek tua itu.Woozi berasa marah dan ingin saja dia menumbuk nenek tua itu tp dihalang oleh Jungmin.
"Tak baik la buat kat orang yang lebih tua.,"bisik Jungmin.
"Awak! Dia ni yang punca segalanya!,"marah Woozi.
"Memang la tapi not nice, kita boleh discuss baik2," jawab Jungmin.
"Orang tua macam ni tak boleh bawak bincang,"kata Woozi.
Jungmin memegang tangan Woozi dan memandang ke anak matanya.
"Fine!,"kata Woozi.
Mereka berbincang dengan nenek tua itu dgn baik.

2 minggu selepas kejadian.....

Jungmin sedang berjalan di kaki lima universitinya membawa teddy bear a.k.a woozi. Orang yang lalu, pandang pelik kat Jungmin.
Seorang perempuan berlari ke arahnya dan menepuk bahu Jungmin. Jungmin berpaling.
"Boleh kita cakap sikit?,"kata perempuan itu.
Jungmin angguk.
Mereka ke cafe.
"Perkara apa yang u nak cakap?,"kata Jungmin selepas dudukkan Woozi di sebelahnya.
Perempuan itu memandang teddy bear itu dan senyum.
"Dh lama kita tak jumpa Jihoon,"sapa perempuan itu ke teddy bear. Tiada respon.
Jungmin terkejut.
"Mana........ U tahu?,"tanya Jungmin.
"I tak tahu nk cerita dari mana " kata perempuan tu.
"Yeong suk, nama i. I ni...... Anak nenek yang sumpah dia jadi mcm ni,"cerita Yeong suk.
Jungmin terkejut.
Yeong suk cerita yang sebenarnya apa yang dah jadi.

Jungmin tergamam.
"So kalau dia betul cintakan u... Dia akan luahkan,"kata Yeong suk.
"Mengarut je la u ni!,"kata Jungmin lalu tergelak kecil.
"Kitaorang tak ada pape pon relationship," kata Jungmin.
"So?,"jawab Yeong suk.
Jungmin memandang sekilas teddy bear dan memandang Yeong suk yg sedang minum.

Setiap bait kata kata Yeong suk masih diingati. Tak lupa walaupon satu huruf.

Jungmin menghempaskan badannya diatas katil dan dgn tak sengajanya dia tercampak teddy bear itu sehingga jatuh ke bawah.
"Upss! Sorry!,"ucap Jungmin lalu bangun untuk mencapai teddy bear itu.
Tiba2 teddy bear itu bertukar menjadi Woozi!
"Eh sakit badan saya tahu tak! Kalau marah pon tak payah la campak!,"bebel Woozi.
"Saya 'TER' campak. Bukannya sengaja la!,"jawab Jungmin.
Woozi merajuk.
"Sejak bila plak pandai merajuk ni?," kata hati Jungmin.
Woozi dengan pantas mencium pipi Jungmin dan bertukar menjadi bear.
Jungmin kaku.
Jungmin menarik telinga teddy bear itu.
"Padan muka!," kata Jungmin lalu campak ke atas katil.

Pada tengah malam, Woozi menukar menjadi manusia. Dia memandang Jungmin yang tidur diulik mimpi. Woozi tersenyum dan menarik selimut untuk tutup badan Jungmin.Woozi baring di sebelah Jungmin sambil memandang dengan ke arah Jungmin.

Beberapa hari kemudian,
Jungmin dan Woozi pergi berjalan di taman sambil berbual riang...Suatu kelibat sedang terkejut memerhatikan mereka berdua.Setelah melepasi kelibat tubuh itu,ada tangan yang menarik tangan Jungmin.Mereka berdua terkejut.Jungmin ingin melepaskan tangannya dari lelaki tersebut tetapi tidak berjaya kerana lelaki itu gemgam dengan kuat.
   "Hey,lepaslah..sakit lah,"marah Jungmin kpd ex-boyfriendnya a.k.a Xiumin.
   "Jungmin,tolong la kembali kepada saya..saya cintakan awak,Jungmin,"rayu Xiumin sambil memegang erat tangan Jungmin.
    "Bro!Jangan paksa dia,"kata Woozi.Xiumin jeling ke arah Woozi.
    "I need to talk with you,"kata Xiumin
    "Only her,"kata Xiumin sambil pandang Woozi.
Woozi angguk lalu berlalu pergi.
Jungmin stress...

    "Nak cakap apa?,"kata Jungmin.Xiumin memandang Jungmin dengan gelisah..
    "Sebenarnya,saya nak bersama awak semula,saya terlalu cintakan awak,saya x tau kenapa awak benci saya tapi saya sayangkan awak boleh x jadi girlfriend saya semula,"rayu Xiumin sambil memegang tangan Jungmin dengan erat.
Jungmin rasa bersalah kerana dia sudah mula sukakan Woozi,tapi dalam hatinya masih lg ada perasaan cinta dia kepada Xiumin..tanpa membuang masa Jungmin melepaskan tangannya dari Xiumin.
   "Maaf,Xiumin saya cintakkan Woozi dari awak..Mianei,"kata Jungmin lalu pergi mencari Woozi.Xiumin menitiskan air matanya.
   "Kenapa Woozi,bukan saya,"jerit Xiumin.
    "Apa yang ada kat Woozi yang saya x ada?"kata Xiumin lagi.Jungmin berhenti dan memaling ke belakang.
    "Kalau saya cakap,7 hari 7 malam pun x cukup,"kata Jungmin dan trs blah utk mencari Woozi.

Woozi part....
Di sungai...
   "I LOVE YOU JUNGMIN,"jerit Woozi dengan kuat.Tanpa disedari oleh Woozi,Jungmin ada kat belakangnya terkejut sampai kelu lidah.
Woozi menghela nafas berat dan berpaling.Woozi terkejut kerana Jungmin ada di situ.
    "Errr...awak dah selesai?"tanya Woozi gugup.
Jungmin trs memeluk Woozi sambil tersenyum gembira..
    "Terima kasih atas luahan tu.Saya pun ada perasaan sama macam awak,"kata Jungmin dan terus lari kerana malu.
Woozi tersengih lalu mengejar Jungmin dan menarik tangan Jungmin lalu kiss Jungmin sambil memeluk pingang Jungmin dengan lembut.
Selepas bercium yang agak lama badan Woozi tiba2 bercahaya.
Jungmin terkejut dengan apa yg berlaku dan berundur dgn perlahan..Selepas beberapa saat,keadaan kembali biasa.
Jungmin terus pergi ke arah Woozi lalu memeluknya dgn erat.
   "Apa yang berlaku?"tanya Jungmin yg masih dalam dakapan Woozi.
Woozi hanya geleng kepala.
Tiba2 Yeong suk menghampiri mereka berdua..
    "Tahniah jihoon,sumpahan awak dah terlerai."kata Yeong suk senyum.Jungmin dan Woozi memandang sesama sendiri lalu tersenyum dan memeluk kembali sambil bersorak gembira.
Yeong suk yg ada di situ tersenyum melihat pasangan bercinta ini lalu menghilang.

Selepas terlerai sumpahan terhadap Woozi,mereka berdua hidup bahagia sampai akhir hayat..
Yeong suk pun hidup bahagia bersama dengan orang yg dia sayang.
Kawan Jungmin iaitu Taehee pun hidup bahagia bersama dengan Vernon.

............................
Part Taehee x Vernon akan diceritakan kemudian...

Sorry lambat update....X da idea nak menulis..
Maklumlah dah tingkatan 5 thn ni.jadi mungkin saya akan lambat update part taehee x vernon tu..walau apapun saya akan buat yg terbaik...bye

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 04, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My SeventeenWhere stories live. Discover now