Woozi × Jungmin
Di tasik...
Suasana nyaman diwaktu pagi disertakan dengan bunyi burung berkicauan membuatkan ku hanyut dalam angan2.tiba2 seseorang memanggil ku dari belakang."Jungmin...,"jerit orang tu.
"Yo,Taehee."sapa ku.Taehee ialah kawan aq sejak kecil lg.dia ni seorang yang kuat makan tau.hehehe...
"Jungmin,sorry lambat cari kasut x jumpa,"kata Taehee.Jungmin hanya angguk kepala.
"Ni ko nak jumpa aq ni ada apa?"tanya Taehee.
"Teman aku gi shooping?"kata Jungmin senyum.Taehee pandang tajam ke arah Jungmin.
"Ko call aku and suruh datang cepat semata2 nk suruh temankan ko shooping.pagi2 buta ni,"marah Taehee.Jungmin hanya senyum.
"Mana ada pagi buta,ni dah pukul 9 la.lagipun bkn ke ko dah janji nak temankan aku gi shooping semalam,"kata Jungmin.Taehee cuba mengingatkan balik perkara semalam.Flashback masa balik sekolah...
"Taehee esok temankan aku gi shooping.aku ada barang la nak beli,"kata Jungmin ke Taehee hanya angguk kepala sahaja.Jungmin bersorak gembira.Yeayy!!
Kembali ke asal...
Taehee dh meraup mukanya.Jungmin pandang pelik.
"Yang ko cakap time aku x fokus apasal.aduhh.x pa la..sekarang ni nk gi mne?"tanya Taehee.
"Ko lapar x,kalau lapar jom hi makan,"ajak Jungmin.
"Call.,"jawab Taehee laju.Jungmin hanya senyum.Di kedai kek..
Jungmin dan Taehee masuk ke dalam lalu memesan kek coklat dan kek vanila dalam bekas kecik.Selepas memesan air,mereka berdua duduk di sebelah tingkap yang bersebelahan dengan pintu masuk.
"Ko nk gi shooping nak beli ape?"tanya Taehee sambil menghirup air coffenya.
"Aku nak beli hadiah kat boyfriend (Xiumin)aku.minggu depan birth day dia,"kata Jungmin gembira.
"Untung la ada boyfriend,"kata Taehee sedih.Jungmin pandang Taehee lalu senyum.
"Ala x lama lagi ko ada la boyfriend nanti.x payah nak sedih sangat la.kang aku simbah air coffe kat ko nanti,"gurau Jungmin.Taehee pandang tajam kat Jungmin,dh gelak.
Selepas selesai isi perut mereka pun pergi ke shooping mall untuk membeli hadiah boyfriend Jungmin.Di shooping mall....
Jungmin dan Taehee pergi ke sebuah kedai hadiah.Jungmin terus mencari barang dengan gembira.Taehee hanya geleng kepala tengok aksi kawan baiknya.Selepas beberapa minit Jungmin jumpa hadiah yang sesuai dengan Xiumin dan terus bayar di kaunter.
Selepas bayar mereka berdua keluar dari kedai tu.Ketika jalan2 di shooping mall.Jungmin ternampak sebuah patung bear yg sangat comel dan besar lalu menghampirinya.Taehee hanya ikut Jungmin dari belakang.Ketika Jungmin asyik tengok patung tu seorang nenek menegurnya.
"Hai cu,cu nak ke patung ni?"tanya nenek tu.Jungmin hanya angguk laju menandakan dia nak patung tu.nenek tu tersenyum.lalu ambil bear tu dan memberikan kepada Jungmin.
Jungmin terkejut."Eh!betul ke nek nak bagi kat saya ni?"tanya Jungmin.
"Ya,cu amikla nenek bagi percuma je ni.lagipun nenek tengok kamu memang suka dengan bear ni,"kata nenek tu senyum menampakkan giginya yang hanya tinggal beberapa batang je.Jungmin mengambilnya dengan sopan lalu mengucapkan terima kasih kepada nenek itu.
Mereka berdua pun salam nenek tu dan berlalu pergi untuk balik ke rumah.Tanpa Jungmin sedar mata bear itu berkelip2 dan senyum.(padai2 la bayangkan ya..hehehe...)Di rumah Jungmin...
Jungmin meletakkan bearnya di atas katil lalu ambil tuala dan mandi.Selesai je mandi Jungmin mengenakan pakaian tidonya yang bercorakkan pikachu.tiba2 telefon Jungmin berbunyi,rupa2nya Xiumin telefon lalu Jungmin angkat.(sorry x tau nak tulis ape)Hampir 30 minit mereka bercakap(lamanya).Selepas bersembang dengan Xiumin,Jungmin pun masuk tido sambil memeluk bearnya.Bear itu tersenyum.
Masa yang ditunggu oleh Jungmin pun tiba.Birth Day boyfriendnya.Jungmin bangun dan terus masuk bilik air.Selesai je mandi Jungmin mengenakan pakaian yang cantik dan terus pergi ke rumah boyfriendnya.(x sabar2 Jungmin ni )
Sampai je dirumahnya,Jungmin terkejut kerana Xiumin sedang memeluk dengan wanita lain.Jungmin yang terkejut+marah terus pergi ke arah Xiumin dan menamparnya."Sampai hati awak buat saya macam ni,"kata Jungmin dan terus pergi dari situ.Xiumin yang terkejut lalu mengejar Jungmin untuk memberitahu perkara yang sebenar.Tetapi Jungmin dah hilang dari pandangannya.
Di rumah Jungmin..
Jungmin menangis teresak2 di belakang pintu biliknya apabila mengigatkan balik peristiwa tadi.tiba2 ada satu suara menengurnya di depannya.Jungmin mengangkat kapalanya dan terkejut bear itu ada didepanya sambil tersenyum.Jungmin mula menjerit.Bear itu cuak kerana tiba2 Jungmin menjerit lalu bertukar jadi manusia dan menekup mulunya Jungmin dengan lembut.
"Relax la Jungmin,"kata lelaki itu.Jungmin pun berhenti menjerit.Lelaki itu melepaskan tangannya dengan perlahan.Jungmin pandang ke arah lelaki itu dengan perasaan ingin tahu lalu berkata."Awak siapa?"tanya Jungmin.lelaki itu senyum.
Sambung di part2.harap korang boleh menunggu untuk sambungannya.bye