The different world (dutch)

55 3 7
                                    

Godver!! Iris botste met haar fiets tegen haar voorganger op. Kun je niet uitkijken schreeuwde ze! Ze had een onwijs pest humeur. Toen pas keek ze om zich heen. Het hele verkeer stond vast!!! Wat is er gebeurd? Vroeg iris aan een jongen met knalrood haar. Iris bestuudeerde hem eens goed. Hij zat onder de pukkels en zag er vermoeid uit. Hij zal wel bijna de verschrikkelijke leeftijd hebben berijkt. De jongen zuchtte diep, 2 mensen stonden te tongen.... Iris schrok! Te tongen??? Dacht ze. Wat gaat er met ze gebeuren?? Vroeg iris aan de roodharige jongen. Hij lachte hard, die worden vermoord natuurlijk! Tsjak! Hij streek met zijn hand langs iris haar keel. Iris zette snel een stap achteruit en keerde haar fiets om. Dan maar binnendoor dacht ze. Ze fietste snel weg. In de verte hoorde ze een schot en een harde gil. Iris kromp ineen. Dit is de wereld vandaag de dag. Vermoord worden voor een tongzoen. Ze was inmiddels bij het schoolgebouw aangekomen en parkeerde snel haar fiets. Nog in schock liep ze naar de ingang, waar meneer 'hippie' net de deur wilde dichtdoen. Meneer, zei iris met een piepstemmetje, het is nog geen half 9 waarom doet u de deur al dicht? Het is niet meer veilig zei hij. De besmetten komen in opstand tegen ons... Maar waarom vertel ik dat aan jou Je mag blij zijn dat je er uberhaupt nog in komt schreeuwde hij in haar oor!! Iris haatte meester hippie, ze haatte hem!! Meester hippie is een van de weinige die de leeftijd 25 heeft overleeft. IRIS!!!!!! Huhhh, iris schrok op uit haar gedachte wat is er? Iris had niet door dat ze al bij haar lokaal was aangekomen en 20 paar ogen keken haar aan. Kille ogen. Levenloze ogen....

Dit was hoofdstuk 1 hoop you liked it! Laat comment achter a.u.b en tips zijn natuurlijk welkom ;-)

Iris slikte even en haar ogen zochten naar haar vriendin Anna. Iris had gehoopt dat de stoel naast anna nog leeg zou zijn maar ze zag dat er al iemand naast haar zat. Het meisje dat naast haar zat heette yasmin, ze had paars haar in een rechtopstaande kuif en ze had een heleboel piercings. Sorry zei anna zachtjes toen iris langs haar tafel liep, ze kwam zomaar naast me zitten en ik durfde geen nee te zeggen. Iris nam het anna niet kwalijk. Zij zou waarschijnlijk ook geen nee tegen yasmin durven te zeggen. Toen liep iris verder naar de enige stoel die nog leeg was, naast eva. Niemand wilde naast eva zitten omdat ze alles wat je deed aan haar vader, die 1 van de ministers van dit land was zou doorvertellen. Eva had een lege blik in haar ogen en keek chagrijnig om zich heen. Fijn weekend gehad? Vroeg iris aan eva om maar iets te zeggen. Eva antwoorde niet. Hee hallo!! Ik bestaa! Zei iris lachend. Eva keek haar aan, ik praat niet met vieze besmetten mensen. Iris viel bijna van haar stoel van schrik. Waar sloeg dit op!! Ik ben niet verliefd zei iris langzaam maar haar stem sloeg over. Jij had wat met kevin zei eva gemeen. Iris hart stond even stil dat was in de kleuterklas! Dat kan zei niet weten. Iris begon te zweten. Wil je alsjeblieft niks aan je vader vertellen lieve eva? Eva zei niks maar keek haar met een gemeene grijns aan. iris had het al begrepen. Ze heeft het aan haar vader verteld'! Iris .voelde een golf van misselijkheid

opkomen en ze rende naar de wc.

Wat nu wat nu?? Spookte het door haar hoofd. Ze keek in de spiegel en zag zichzelf. Ze zag er niet goed uit, haar mascara was enorm uitgelopen en ze had enorme kringen onder haar gezicht. Haar lichtrode haar was vet en plakte in sliertjes tegen haar gezicht. Toen hoorde iris geklop op de wc deur. De ministers! Dat kan toch niet! Hebben ze nu al actie ondernomen? Iris sprong op de wcpot en wachtte tot de deur open werd gemaakt. Iris? Iris hoorde tot haar opluchting dat het niet de ministers waren maar haar beste vriendin anna. Iris rende naar buiten in anna's armen. Zo stonden ze een paar minuten toen anna iris niet onvriendelijk maar wel hard wegduwde. Toen begreep iris pas hoe ongemakkelijk deze omhelsing moest zijn geweest voor anna. Knuffelen zoenen en zelfs handen schudden zijn namelijk verboden. Doe je het toch dan raak je besmet. En als je besmet bent dan willen de ministers van je af. Wat ze dan met je doen weet iris niet. Dat willen de volwassenen haar niet vertellen. Ze weet ook niet of ze het wel wilt weten. Iris, zei anna zachtjes wat is er nou precies gebeurd? Iris zuchtte en keek anna aan. Ik ben besmet anna. Iris zag dat anna begon te trillen. Anna wilde iets gaan zeggen maar iris praatte snel door. In de kleuterklas had ik een vriendje kevin heette hij. Hij zat in groep 3. Iris lachte even. We knuffelden elkaar elke dag. We hadden geen idee dat het verboden was. Tot mijn moeder op een dag doorkreeg dat ik wat met kevin had en ze me van school haalde. Ik heb kevin nooit meer gezien. Iris begon weer te snikken. En nu heeft die trut van een eva het aan haar vader verteld!!! Anna schrok, iris als jij besmet bent met 'de liefde' anna sprak dat woord uit alsof het een vloek was, dan ben ik nu ook besmet!! Dat is zo zei iris. Maar niemand heeft ons zien knuffelen. Jij hoeft niet te vluchten. Iris keek anna kort aan. Maar ik wel zei ze opeens vol zelfvertrouwen. Oke zei anna ik help je! Maar dan moeten we wel snel weg! Ze maakten de wc open en ze renden door de gang naar hun tassen. Anna sprong op haar fiets en iris sprong snel achterop. Anna fietste zo hard als ze maar kon. Iris hart bonkte zo erg dat ze dacht dat ze een hartaanval zou krijgen!! Hoe kon dit gebeuren? Vroeg iris zich af. Hoe kan het dat eva wist van haar verkering met kevin? Eva zat niet eens bij haar op school! Ze kende haar niet eens! Tot iris haar opluchting zag ze haar huis al opdoemen in de verte.

The different world (dutch)Where stories live. Discover now