Part 1

205 5 1
                                    


"Arhhh dia datang weii!! Apa nak wat ni??!!" Aku nervous. Rasa sejuk menyelubungi diri.

"Mana?," soal Eby.

"Your right side beb. Nak lari mana ni?" soalku dah tak keruan. Jantungku berdegup pantas.

"Tak payah lari mana-mana," kata Anis tenang.

"Stay clam Imah," bisik Syikin.

Aduh..Hati janganlah berdebar sangat. Kenapa ni? Asal nampak dia macam ni? Monologku di dalam hati.

Masing-masing tengah berpura-pura khusyuk bermain handphone, duduk dekat ruang legar pintu gerbang bangunan Ujana Sarjana a.k.a US. Dia masuk ke ruang legar terus menuju ke arah atm. Betul-betul berhadapan dengan kedudukan Imah yang duduk di situ.

Alahai abg ni time ni juga laa nak ke atm, getusku. Dah bermandi peluh. Nervous gila weii. Selesai abg di atm, abg lalu di hadapan Eby,Anis,Imah dan Syikin.

Eby dan Syikin menegur Abg Afiq.

"Morning sir".

"Morning", balas Abg Afiq tersenyum dan berlalu pergi.

Hati Imah cair tengok abg senyum. Tak lepas pandangan. Abg Afiq berjalan masuk ke kereta, Anis melepaskan tawanya. Yang lain pun ikut sekali. Imah terkebil-kebil kehairanan.

"Kenapa?"soalku.

"Lucu gila muka kau Imah.Seriously" kata Eby sambil ketawa.

"Hahahahahaha"

"Gila sejuk aku tauu dia di depan ku tadi. Tak sanggup nak angkat kepala tadi wei"

"Hahahaha. Abg Afiq cool jak tu,"balas Anis.

"Aah. Kau jer action lebih,"kata Syikin.

"Dahla gelakkan ku. Jom pergi kelas. Korang tak da kelas ka?",ajak Imah terus menukar topik perbualan.

"Lupalah tu. Kelas aku dan Syikin cancel".

"Aku ada kelas. Jom."jawab Anis.

"Bye jumpa nanti di rumah."

"Bye."

***********************************************************************************

Prangggggggggg!!

Bunyi pinggan pecah kedengaran di dapur. Eby yang tengah mengemas rumah di ruang tamu terkejut.

"Aduh", erang Imah kesakitan.

"Bunyi apa tu Imah. Ohh may God!! Apa dah jadi ni?"

"Aku susun pinggan. Pinggan ni tergelincir. Eby sakittt", erang Imah menahan kesakitan. Luka besar di lengan Imah. Darah mengalir keluar.

"Anissss!!"

Eby mencari kain bersih dalam laci dapur, untuk menahan darah dari terus keluar.

"Apehal panggil aku? Aku baru habis mandi" tanya Anis lalu terkejut sejurus melihat apa yang terjadi.

"Ya Allah,apa dah jadi ni?"

"Ambik kunci kereta, kau drive Anis. Kita ke hospital sekarang."

"Aku tak rasa boleh drive sekarang wei." Anis mula menggigil tengok darah banyak.

"Aku pun tak dapat ni..Macam mana ni?"soal Eby panik.

"Minta tolong orang sebelah,tu ja jalan terbaik sekarang,"cadang Anis.

Abg Transfomerku!Where stories live. Discover now