Anis mengemas buku dan kertas-kertas yang berhamburan di meja belajar lalu keluar. Segera mencari pintu keluar kerana tidak dapat menahan kedinginan aircond di library yang mengamit diri ini. Anis segera berlalu dari library untuk mendapatkan Eby dan Imah yang sedang menunggu di ruang legar bangunan US. Semasa hendak masuk bangunan US, kelihatan kelibat kedua lelaki yang familiar. Abg Transfomer Imah!
Anis menegur.
"Evening Doctors" sambil menunduk kepala sedikit sebagai tunjuk hormat.
"Evening", balas mereka tersenyum.
"Hows your friend?" tanya Afiq.
"My housemate, you mean Imah?"
"Yup. Hows she?"
"Getting better. Thank you very much doc,"ucap Anis.
"My pleasure. Next time be careful. Remind her. Same goes with you. Bye" Azizi beri peringatan.
"Okay. Thank you. Bye." Kami masing-masing berlalu menuju laluan masing-masing.
Sejak peristiwa Imah tercedera, dia dilarang masuk ke dapur buat sementara waktu oleh Eby dan yang lain. Parents dia tak benarkan Imah driving, sebagai ganti Eby atau Anis jadi driver. Keadaan Imah semakin baik.
"Wei apa sal kau lambat ni? Lama sudah kami tunggu kau di sini ni," rungut Eby.
"Ya baa. Penat aku tunggu kau ni Anis,"sampuk Eymah.
"Sori aku dari library pastu terjumpa "abgmu" dekat depan tu".
"Seriously? Kat mana? Dah lama tak Nampak ni. Asyik tengok kereta ja" Imah terkejut sambil tercari-cari..
"Serious laa. Dia tanya pasal kau g."
"Apa?"
"Masuk dalam kereta dulu baru aku cerita" .
"Alaaaa.."
"Hahaha happy laa orang tu kan Anis. Ada orang tanya"
"Aah..Hahaha.Tengok happy gila tu"
"Cepat masuk kereta cepat!"
"Eby kita jalan slow2.Biar dia haha"
"Aah.Hahaha."
"Kamu sengaja kan??!" jerit Imah geram dari dalam kereta. Laju je die berjalan ke dalam kereta. Nampak sangat tak kesabaran di situ.
"Hahahahahaha" Anis dan Eby gelak sakan.
Sebaik Anis dan Eby masuk ke dalam kereta, Imah terus mendesak Anis supaya menceritakan apa yang berlaku. Akhirnya Anis pun cerita bagaimana dia bertembung dengan abg tranformernya. Hehehe. Kena cop "Abg Tranformer" sebab abg Afiq mempunyai sebuah kereta Saga Flx merah yang telah di modify dengan lambang transformer. Imah suka dengan abg Afiq sejak dia tolong Imah eksiden hari tu. Semua nak dia tau. Stalker berjaya katakan.
Imah happy sangat hari tu selepas dengar cerita Anis. Semua kerja nak dibuatnya.
"Mah..Sudah2 lah senyum sendiri tu,"tegur Syikin yang lemas tengok Imah senyum sendiri sambil menyapu sampah di ruang tamu.
"Hahaha..Tak payah ditegur Syikin. Angau habis tu,"usik Eby sambil duduk di sebelah Anis. Anis cuma menggeleng kepala sambil menonton televisyen.
"Ohh cinta itu indah." Syikin bermadah sambil baring di sofa.
"Cinta itu membutakan,"Eby sambung.
"Cinta itu ajaib sebab dapat ubah Imah jadi rajin,"tambah Anis. Imah tak ambil pusing akan usikan housematenya itu yang penting hati gembira.
"Tunggu abg balik yer Mah,"usik Eby lagi.
Pecah ketawa semua. Kuat penangan cinta itu. Segala-galanya boleh jadi indah belaka.
***************************************************************************************
YOU ARE READING
Abg Transfomerku!
Literatura FaktuSebuah cerita yang mengisahkan seorang gadis,Imah yang meminati jiran sebelah rumahnya Abg Afiq dan menggelarkannya abg Tranformer. Namun tanpa disedarinya,lelaki itu turut meminatinya dalam diam.ikuti cerita ini. Selamat membaca! Semua cerita di da...