Köle

43 0 0
                                    

Kölelik neydi? Bir insanın ihtiyaçlarını sırf senden fazla parası,altını,elması vs. olduğu için bir diğerine o zengin olan kişi azad edene kadar bütün işlerini yapması demek miydi. Bence böyle. Sizin de öyle düşündüğünüzü sanıyorum. Dünyanın en demokrat (!) ülkeleri olan Amerika ve İngiltere kölelik sistemini 1807 yılında ilk kaldıran devletler. Peki şuan hala kölelik sisteminin devam ettiğinin farkında değil misiniz? O zamanlar köleler insanların giyim, sağlık, beslenme gibi ihtiyaçlarını karşılamak zorundaydılar. Hasta oldukları zaman ilaçlar, yatacak yer gibi ihtiyaçlarını karşılıyorlardı. Bu durum oldukça can sıkıcı. Çünkü köleyi satın almak için para vermiş, üstüne üstün hala para vermeye devam ediyor. Buna karşılık karnı doymuş para sıkıntısı olmayan %1'lik kesim çok mantıklı bir yol buldular. "Asgari Ücret"
Fabrikalarda haftanın 6 günü çalışıyorsunuz, emek veriyorsunuz bunun karşılığı olarak aldığınız ücret 1000 lira. (Tartışılır.) Onlar için ürettiniz. 1807'sen önceki kölelik sistemi gibi onların temel ihtiyaçlarını karşıladınız. Şöyle de bir durum var; Aldığınız ücrete tekabül beslenme,giyinme,sağlık masraflarınız da size ait. Asıl amaç buydu zaten. Üstüne üstün, beslenme paranız onlara gidiyor, sağlık ücretiniz de onlara, giyinme ücretiniz de onlara, eğlenme masraflarınızda onlara. (Ki eğlenmek için pek vaktiniz olmayacak. Genellikle televizyon izleyeceksiniz. O zaman da zaten onların istediği şeyleri izleyeceksiniz. Daha çok kölelik empoze edilecek. Bunu daha sonra bir başlıkla tartışacağız.) Bu örnekleri günlük hayatınıza bakarak çoğaltabilirsiniz. Bu şu demek. Ne yaparsanız yapın onların işini göreceksiniz. Şunları yazarken, siz okurken bile onların istediğini yapıyoruz aslında. Bu uygulamaya yazıyoruz ve sizde okuyorsunuz. Sözde özgür platformlar da bile bilinç altı mesajları verilmeye devam ediyor. Buna dur diyemezsiniz&diyemeyiz. Sadece farkında olsakta yeter. Belki bir gün...

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Nov 15, 2015 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

FabrikaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin