2

207 0 1
                                    

"ARGHHHJHHHH AKU KAT MANA NI?!!?!!" Aku jerit sekuat hati. Fuck, aku kena culik ke? Please don't! Aku masih ada mama, ada ayah. Please!!!! Tuhan, selamatkan aku!

Aku masih memikirkan macam mana aku boleh ke sini. Sedar-sedar dari tidur je, aku kat sini! Rumah siapa ni? Kenapa aku tak ingat apa-apa? Aku kena culik ke? Kalau kena culik, kenapa tangan dan kaki aku tak kena ikat? Rogol? Dengan segera aku perhatikan diriku dicermin. Tak, baju aku masih ada. Aku mengetuk-ngetuk kepalaku. Aduh, kenapa tak boleh ingat ni?! Aku keluar dari bilik, pergi  ruang tamu. Kosong. Tiada orang disitu. Yang ada hanya tv plasma 23' inci, ps4, set karaoke dan decoder astro. Dan sofa. Pergi ke dapur pula, kosong juga. Hanya peti ais, microwave, dapur gas, sinki, meja makan. Aku buka peti ais penuh dengan air tin nescafe, milo dan bermacam lagi. Coklat Cadburry dan entah jenis coklat banyak gila! Di peti ais atas pula, nugget, sosej, daging burger, kentang. Dan ice cream baskin robbin 5 cup besar!!! Tanpa cakap banyak, aku terus capai perisa Choc Mint. Sudu aku ambil di almari bersebelahan dapur gas. Aku terpandang sesuatu di dalam tudung saji. Maksud aku, atas tudung saji. Semacam nota. Aku ambil dan baca.

Eat a lot. I've cooked this for you, so jangan membazir. Whatever you want, just take it. Wait for me until lunch hour. I'll come back & explain everything to you. Makan! Ohya, kalau nak mandi, baju, tuala semua i dah sediakan. Masuk bilik i, ada atas katil. Just take care of yourself. Don't do something stupid like yesterday. Promise me, ok?

Something stupid? Did i do something stupid yesterday? Apa aku buat? Aku kerling jam di dinding. Baru pukul 10.30. Lambat lagi nak lunch hour. Aduh, lapar ni. Makan dulu lah. Aku bukak tudung saji. Wah, burger daging & nugget! Yummeh! Aku makan burger dengan berselang seli makan ice cream. Ah, indahnya dunia dapat makan ice cream pepagi ni!!!

Selesai makan, aku pergi ke biliknya. Wangi betul bilik dia. Dia? Dia lelaki ke perempuan? Tengok dari gaya rumah, macam rumah bujang lelaki. Lelaki lah kot. Di katilnya, sudah tersedia baju, seluar, tuala dan plastik. Aku membuka plastik. Spender. What. The. Hell. Malunya!!! Nasib baik dia tak belikan bra! Dan satu lagi plastik, berus gigi. Tanpa banyak bunyi, aku menanggalkan pakaian satu persatu, tuala ku capai dan lilit di leher. Dah terbiasa di rumah sendiri begini. Erm bilik air mana satu ya? Bilik air dia ni lah.

**********

"ARGHHHHHHH!!!!!! HEY KELUAR!! KELUAR!!!" Aku menjerit apabila selesai sahaja mandi, muncul seorang lelaki di muka pintu. Nasib baik aku bertuala! Kejap, lelaki ni...

"Sorry sorry, i tak tahu pulak you mandi kat sini. Ok, i keluar." Ujarnya kalut dan terus keluar menutup pintu. Sekarang ni, ni bilik dia ke bilik aku yang aku nak berangin ni? But it still his fault ok! Bayangkan cemana kalau aku keluar tanpa bertuala tadi? Fuh, selamat. Dengan pantas aku mengelap badan dan dengan pantas juga aku memakai baju. Besar but still cute, ada corak tengkorak. Aik, tengkorak pun comel? Kahkahkahkah. Seluar pulak dia bagi seluar pendek. Senang kata, seluar pantai. Ah tibai, pakai jelah. Sikat? Oh, atas meja solek.

Aku keluar dari bilik, terlihat dia sedang menyediakan makanan untuk lunch. Aku masih angin dan keliru macam mana aku boleh ada dekat sini.

"Ha siap pun. Come, come. Nasi ayam je boleh kan?" Dia menyuruh aku duduk di depannya.

"You ni bukan barista dekat cafe tu ke? Asal i ada dengan you pulak? You culik i kan?!" Aku menuding jari ke arahnya dengan mendongak, dan jalan disekelilingnya. "Ke you nak jual i?!??"

Dia gelak. Like seriously dia gelak?! Aku bercekak pinggang. "Jangan memain boleh tak?!"

"Fine fine. Duduk dulu boleh? Tak penat ke mendongak je dari tadi pandang i?" Aku duduk. Fuh, cuba rileks! "You tak ingat ke apa jadi semalam?" Tanya dia.

"What the hell is happening yesterday? You asked me on that note to not doing something stupid like i did yesterday. What on earth i do?" Tanyaku dengan sekali nafas.

"You overdose. You minum ubat batuk masa dekat cafe semalam. I tried to woke you up, i thought you only sleeping. But i was wrong. Macam-macam i try nak sedarkan you, you tak bangun jugak. So i  made my plan, bawak you datang sini. Before that, masa dukung you, beg you terjatuh and ubat batuk tu pun jatuh jugak. Ha dari situ i dapat tahu you minum ubat batuk." Terangnya dengan panjang lebar. Dia mengambil nafas sebelum menyambung, "you ingat tak masa dekat cafe you gaduh dengan someone dalam phone?"

Omg aku dah ingat! Aku gaduh dengan Ryan. Bodoh punya jantan!

"Ya ya i ingat. Omg bodohnya i." Aku kembali nangis seperti semalam. Teresak-esak aku menangis. "Dia tak guna lah! Bodoh! Jantan jenis apa entah! Why on earth he must exist?!"

"Atirah, ish you asal nangis ni.. I tak tahu do cane nak pujuk orang."

"Atyra ok. Atyra with Y. No H in the middle or at the end. Atyra. Faham tak." Air mata aku kesat. "I just need a shoulder to cry on. I'm sorry, i takleh tahan." Aku menangis semahu-mahunya di bahu seorang lelaki yang baru semalam aku kenal. Naluri aku kuat mengatakan dia lelaki yang baik. Kalau tak baik, takkan dia bawak aku kat rumah dia kan? Bagi aku makanan, pakaian. Kalau tak baik, dah lama dia tinggalkan aku keseorangan. Dengan situasi aku semalam. Uih, takleh bayang!

"Hahahaha ya Allah sempat lagi. Ok ok, you can count on me, Atyra. Nangis la, kalau tu yang boleh buat you lega. I don't know what have you been thru. I boleh bagi you bahu je. And please, jangan buat macam semalam lagi, please. Bahaya la, Atyra. You dahlah kecik. Buatnya semalam kot-kot orang ingat you ni siapa ke dengan overdosenya lagi." Dia mengusap-usap belakangku. Kepalaku juga diusap. Bagi semangat mungkin.

"That's why i bersyukur sangat you ada. I takleh bayang kalau you takde. Ee bodohlah i ni. Sebab jantan keparat tu i buat benda bodoh. Memang -#-'&&'#+;#!!! Ee geram lah!"

"Dahlah, stop crying." Dia mengusap air mata aku. "Now, if you want, tell me what happened. I tak paksa."

"Actually......"

FateWhere stories live. Discover now