D I A R Y 2

111 3 0
                                    

Aku berjalan menuju kesekolah,dalam perjalanan ke sekolah aku terserempak dengan..dengan..dengan..crush aku.muka aku semakin membahang.aku berjalan sambil menundukkan kepala aku tetiba........

Dushhh..

Aku jatuh kerana kaki ku tersandung batu.masin gile mulut jimin oppa.."auch..arggh sakitnya"aku memengang lututku yang berdarah."gwenchanyo?"seseorang melutut dan memenang lututku(mcm pelik je ayat ni-_)"aniyo..sakit"air mataku mula bergenang di kelopak mata.

"Aish tulah lain kali kalau jalan pandang depan bukan tunduk''orang tersebut mengambil sapu tangan dan membalut lututku."dah siap,awak boleh jalan tak?"dia memegang dagu ku dan mengangkat muka ku dari tadi menunduk.mata aku membulat kerana orang yang membantu adalah..

"Tae---taehyung"kataku separuh menjerit."owh hai..Park Clara"dia tersenyum."malunya aku knpe boleh terjatuh kat dpn crush aku!!"monolog hatiku.

"Jom ke sekolah,awak boleh jalan tak?"tanyanya kepada aku."a~nae saya boleh jalan"aku cuba untuk bangun,tapi aku jatuh semula."kalau dah boleh nak jalan tu cakap jelah,dah cepat naik."dia duduk membelangkangi aku."awak buat apa ni"tanyaku blur.

"Aigoo piggyback lah.cpt naik"aku naik atas belakangnya."beratnya awak,awak makan apa?"aku memukul belakangnya."argh sakit lah."dia mengerang kesakitan.kami meneruskan perjalanan kami.

Skip..

Taehyung pov.

"Okey kita dah sampai"aku menurun clara.aku mengurut bahu aku aigoo.."boleh tahan berat juga awak nie kan!"dia hanya menjeling tajam kearah ku.

"Lain kali kalau nak tolong tapi tak ikhlas,tak yah tolong "dia berjalan meninggalkan ku dibelakang.alah merajuk pulak dia ni."alah saya gurau jelah takyah lah marah."aku membuat aegyo kepadanya dan dia tergelak.

"Aigoo comelnya"dia mencubit pipi.aku tersentak dan pipi ku merona merah.sama juga dia pipi pau nya merah menyala."Arh mi---mian.saya tak sengaja"dia menundukkan kepalanya.

Aku datang dekat kearahnya dan dia terundur sedikit kebelakang.aku mencium pipinya dan terus lari dari situ.manakala Clara pula dia kaku ditengah tengah tempat perhimpunan.aku tersenyum nipis.

Clara pov..

"Tae--taehyung cium aku?"aku memengang pipi aku dan berjalan terus ke kelas.

Sampai saja dikelas.lupa nak bg tau aku dh tau kelas aku sebab papa dah bgtau ari sebelum masuk sekolah ni..

Aku mengetuk pintu kelas,"anyeonghasaeyo"aku menyapa guru yang berada dikelas tersebut."owh anyeong clara masuklah"aku menganguk dan aku melangkah masuk kedalam kelas.semua yang berada dikelas tersebut memandang kearah aku.aku hanya tersenyum nipis.

"Clara perkenalkan diri kamu"Mr.kim memandang aku."okey.anyeonghasaeyo jeonun Park Clara ieyo"aku bow."clara awak boleh duduk disebelah emm...jungkook.okey jungkook angkat tangan kamu"pelajar yang bernama jungkook mengangkat tanganya.

Aku terus menuju kearah nya dan duduk disebelahnya"lama dah tak jumpa kau."aku menyapanya."aku rindu giler kat kau."kami berpelukkan didalam kelas tersebut.

Semua yang berada didalam kelas memandang kami berdua.jungkook mengelus belakang tengkuknya dan tersenyum menampakkan gigi arnabnya.

DIARYWhere stories live. Discover now