part13

104 7 0
                                    

Selepas 3 jam berehat. Kami dipanggil untuk menjamu selera. hyojin mengumpulkan budak2 yg masih berada dikhemah

"Hana...dul..." tak dan nk habis kira mereka semua kelam kabut beratur mengikut kumpulan.

"Uishh. okay! Guys beratur. Jgn berebut. Behave yourself! Lelaki kiri perempuan kanan. Perempuan jalan dulu" jonghyun nk jalan tpi hyojin halang "hmm awak kalau rasa perempuan jalan lahh yer" kata hyojin dgn sindiran yg panas.

"Ehh laser jugak yer mulut kawan kau ni chanyeol" kata dia pada chanyeol

"Hahahah. mmg pun. Tpi kami tak amik hti dgn apa yg dia ckp" kata chanyeol lalu memotong barisan dan beratur .

Aku hnya menggeleng melihat telatah mereka berdua.

Tibanya hri last kmi di kem ini dan perlu balik kerumah.

Setelah smpai di rumah aku terlihat akan kereta besar tak mungkin kereta shin hye unnie sebesar nii .

"Omo" aku terlopong melihat rumah tu bersepah. Yoochun oppa takder kt rumah.

Aku pergi ke tingkat atas . Aku lihat dan aku terkejut .

"UNNIE!" aku separuh menjerit melihat adegan shin hye dgn seorang lelaki yg bernama junsu . "junsu oppa ! Keluar! Aku taknak tgk muka kau lagii. Keluar! Jgn berani dekat dgn yoochun oppa lepas ni! Keluar kau junsu!" Kata aku pada junsu .

"Hyo maafkan unnie yer?"

"Unnie pun boleh ikut junsu takguna ni keluar! Unnie jgn berani jejak kaki kt rumah ni!!! keluar!" Aku sudah meletop. Udah lah penat baru balik dri kem skrg ni shin hye unnie buat perangai. Yoochun oppa pulak dh lari . "Kalau hyojin jumpe unnie kt luar hyo takkan tegur! Hyo tak pernah ade unnie yg sehina ni! Keluar unnie. Hyojin tak sanggup nk tgk muka unnie kt sini! Bawak kain baju semua tu. CEPATT!!" Tengking aku kepada shin hye unnie.

Shin hye mengemas bajunya smbil mengalir air mata. Aku tak hiraukan dia. Aku terus keluar dri bilik shin hye unnie dan berlalu pergi ke dapur..

Aku mendial no yoochun oppa beberapa kali tetapi tak dijawab . yg jawab cuma operator tu jer

"No yg anda dial tidak dpt dihubungi. Sila cuba sebentar lagi" aku mengeluh berat . Aku menghantar mesej tak reply. Aku menghantar ws disedekahkannya bluetick .
"Yah oppa! Balik lahh. Hyojin sorang2 kt rumah nii hmmm. Mian oppa. Hyojin dh buat silap besar" bluetick dibaginya . "Hyojin dah halau unnie dri rumah ㅠ.ㅠ mian oppa" aku terkejut akan loceng rumah sendiri.

Aku meninggalkan hp aku didapur dn berlari pergi membuka pintu.

"Eh kris oppa. Kenape dtg sini?" tnya aku hairan. Aku tidak mengajak kris masuk kerana rumah aku masih bersepah belum kemas lagii.

"Hyojin okay?" Tnya dia

"Hyo okay jer lahh. Sokay lahh. oppa gi balik jer lahh! Jumpe esok! Annyeong!" Aku lalu tutup pintu dan menghelah nafas lega.

Aku penat untuk mengemas rumah. Aku baring disofa. Aku tertidur .

Terpaksa lahh aku bangun dan buat sarapan sendiri .

"Hmm oppa tak balas mesej. Call tak angkat. And now aku keseorangan. Hmmm."

Cawan yg aku pgg tetiba jatuh. Terkena kaki aku

"Ahhh. omma... sakitt" aku tetiba teringat omma aku.

485 no idea! K buat pagi2 buta mmg takder idea. Night gais. Tidur dulu. Annyeong!

I Love That Nerd Boy ❤Where stories live. Discover now