POV. Charlie
Ik was heerlijk aan het slapen toen ineens mijn telefoon ging. Ik keek versuft op en pakte hem snel. Dave, stond er op het scherm. Ik keek even op de klok. Het was al half twaalf! Dan zou het vast belangrijk zijn... Ik zuchtte maar nam toch op. 'Hey Charlie!' Zei hij nep vrolijk. 'Wat is er Dave?' Vroeg ik, ik voelde dat er iets was. 'Nou ik wil met je praten over dat weerwolven gedoe...' Zei hij. 'Ik weet niet of ik dat wel wil Dave...' Zei ik met een zucht. 'Luister nou maar even!' Zei hij kalm. Ik zuchtte maar zei oké. Ik heb het alleen uitgemaakt omdat mijn ouders weerwolf jagers zijn. Ik wilde je beschermen. En ik mis je heel erg... En ik snap het als je boos bent. Maar je weet volgens mij zelf al wel dat je wolf gevoelens gaat krijgen voor Sam en ik maak hem liever niet jaloers als je snapt wat ik bedoel... Ik zuchtte. Natuurlijk snapte ik hem. Gelukkig wist ik nu dat hij het niet uitmaakte omdat hij mij ineens haatte omdat ik een weerwolf was. 'Ik snap wat je bedoelt en ik mis jou ook maar ja het is beter zo en ik bel je snel terug... Bye' Zei ik en hing op. Ik keek nog eens op de klok. Kwart voor twaalf. Ik begon na te denken. De laatste dagen was er zoveel gebeurt... Ik wilde helemaal geen weerwolf zijn! Maar wat kon ik er tegen doen? Niks! Ik zuchtte. Ik wilde m'n oude leventje weer terug. Het leven waar in ik nog samen was met David, het leven waar in Sam mijn pester was in plaats van lover. Maar ik wist dat leven nooit meer zo zou worden als nog een paar dagen geleden... En met die gedachten viel ik weer in slaap.
Ik droomde... Niet zomaar een droom, nee. Ik was in een landschap vol sneeuw maar ja dat was nog niet het vreemdste. Voor me lag een grote witte wolf met ijs blauwe ogen. De wolf kwam naar me toe gelopen. Ik voelde geen angst, er kwam juist een soort kalmte over me heen. Toen zei de wolf: Ik ben jou wolf. Mijn naam is Sky. Wacht even een wolf die kan praten... Word ik gek? 'Nee, je wordt niet gek.' Zei ze alsof ze mijn gedachten kon lezen. 'Omdat je vandaag voor het eerst zal shiften zal je veel pijn hebben, alsof al je botten breken. Maar maak je geen zorgen dat is heel normaal.' Zei ze kalm. Toen verdween ze.
Ik schrok wakker. En inderdaad ik had het gevoel alsof al mijn botten aan het breken waren. Mijn hoofd bonkte zo erg. Ik had het gevoel dat iemand me telkens tegen een muur aan gooiden. Ik keek op de klok. Het was pas twee uur 's nachts! En dit zou dan de hele dag moeten gaan duren... Ik probeerde op te staan maar viel gelijk weer als een soort lappenpop op het bed. Mijn god. Dit zou de slechtste verjaardag zijn die ik ooit zou mee maken.
De pijn werd erger en erger. Soms viel ik even in slaap maar door de pijn lukte dat niet echt. Het was ondertussen alweer zes uur 's ochtends. Ik riep Dani. Hij kwam gelijk de kamer binnen. 'M~mag ik wat d~drinken?' Vroeg ik kreunend. Hij rende gelijk naar beneden en kwam al snel terug met een glas water. Ik dronk het snel op. Ik vroeg aan Dani of hij een washandje kon halen tegen de koorts. Hij liep snel naar de badkamer en pakte daar een nat washandje voor me. Hij legde het voorzichtig op mijn hoofd en ik gaf hem een teken dat hij weer kon gaan. Ik probeerde weer wat te slapen maar de pijn was me gewoon te veel.
Het was ondertussen alweer één uur 's middags en ik had nog niks gegeten. Ik riep Dani bij me. 'Kun je wat eten voor me halen?' Vroeg ik hem. Hij sprintte gelijk al naar beneden en was binnen een paar minuten terug met wat te eten en drinken. Ik had het al snel op. 'Dani kun je me wat vertellen over weerwolven?' Vroeg ik hem. 'Ja hoor.' Zei hij.
Nou de eerste shift is het pijnlijkst maar daarna kan je ook shiften wanneer je wil. We hebben Mindlink. Dat is dat je via je gedachtes met elkaar kan praten. Je moet goed leren je wolf onder controle te houden. Als je zomaar shift op het schoolplein omdat je wolf boos is... Nou ja dat kun je beter niet hebben. Misschien weet je dit al maar ja elke weerwolf heeft een mate. Je wolf zal zich erg tot hem aangetrokken voelen en zal alles doen om je te overhalen toch met hem te gaan. Maar je hebt al vertelt dat je niet met hem wilt gaan maar ik weet niet of je daar controle over hebt.
Ik zuchtte. Er waren nu wel voordelen aan weerwolf zijn zag ik maar toch ik wilde niet met Sam zijn... Maar hoe kon ik mijn wolf verhinderen de controle over te nemen?Ik had nog een beetje met Dani gepraat en was daarna weer even in slaap gevallen. Ik werd wakker om half zes. Ik voelde dat de pijn nog erger was geworden. Het zou niet lang meer duren... Dani kwam naar boven gelopen en bracht me mijn avond eten. Biefstuk met wat aardappelen en groenten. Ik at alleen de biefstuk op. En my goodness! Ik had nog nooit zoiets lekkers op!
De pijn was wat aan het wegzakken. Ik keek op de klok. Vijf voor zes. Het was bijna zover. Ik voelde het gewoon. En vijf minuten later was het zover. Ik schreeuwde het bijna uit van de pijn maar binnen dertig seconde was ik volledig getransformeerd. Mijn zicht, gehoor en reuk was een stuk verbetert en ik hoorde buiten zelfs een vogel lopen. Ik liep voorzichtig naar beneden. Ik sprong op de bank naast Dani en Tom. Ze keken me met grote ogen aan want ze hadden me niet horen aankomen. Ik grijnsde. 'Wow...' Was het enige wat ze konden uitbrengen. Ik ging weer terug naar boven en transformeerde weer terug naar m'n menselijke vorm. Ik wist niet hoe maar ik had het voor elkaar gekregen terug te shiften zonder dat m'n kleren gescheurd waren. Ik liep weer naar beneden en liet me naast de jongens op de bank ploffen. 'Hoe voelde het?' Vroeg Tom. 'Mijn zicht, gehoor en reuk vermogen was een stuk verbeterd en ja het klinkt misschien raar maar voor de rest voelde het eigenlijk als de normaalste zaak ter wereld.' Zei ik. 'En uhm heeft je wolf al aan Sam gedacht?' Vroeg Dani voorzichtig. 'Nee hoor.' Zei ik snel terwijl ik Sky, die als een gek aan 't grommen was over Sam, probeerde te negeren. 'Oké dan.' Zei Dani.
Ik had nog een tijdje tv gekeken met de jongens maar ik ging nu naar bed. Toen ik in bed lag keek ik nog even op mijn telefoon. Geen gemiste oproepen deze keer maar wel weer een bericht van Sam.
Hoe was je eerste shift? Kom alsjeblieft terug!
Ik verwijderde het bericht ook al probeerde Sky me tegen te houden.( Naar het idee van WhiteWolfMc, Volg haar en lees haar verhalen! )
Sorry voor dit korte hoofdstukje
Als er een fout in staat zeg 't even en ideeën en advies zijn altijd welkom
En geef natuurlijk even een vote
X Indy