Jangan Terimaku Tapi Dia

51 3 0
                                    

AZRI bingung,adakah dia patut mendengar permintaan Sha ataupun dia patut berkahwin dengan Sha.Bagaimana dia hendak berkahwin dengan Dila sedangkan Dila pun dia baru pernah jumpa sekali.Tapi cintanya tetap ada untuk Sha seorang,dia tidak mahu mengecewakan Dila dan dalam masa yang sama dia juga tidak mahu menolak permintaan Sha.Dia mencari idea bagaimana hendak menyelesaikan hal ini dan tiba tiba idea muncul.

AZRI berjumpa dengan Sha dan memberikan Sha satu kad.Dan disaat Sha melihat nama di atas kad itu adalah nama Azri dan Dila,dia berasa gembira kerana akhirnya Azri tunaikan peemintaannya.Dia bukan apa tidak mahu menikahi Azri tetapi dia rasa Dila lebih baik untuk Azri daripadanya.Suatu hari nanti pasti dia akan menemui jodohnya.

Setahun berlalu.....
SHA terjatuh ke lantai setelah terlanggar seorang lelaki,lelaki itu meminta maaf kepadanya "Minta maaf cik,ada luka dekat mana mana ke cik,kalai ada saya bawa pergi klinik" Sha bangun dengan bantuan lelaki itu "Eh,tak ada luka pun cik,saya okey je" Sha senyum dan meminta diri dari situ dan tanpa sedar lelaki itu masih melihatnya dari belakang.

"EH,encik ni yang terlanggar saya tadi kan,buat apa datang sini?" tanya Sha kepada lelaki tadi "Saya nak jumpa dengan Sha,dia ada" tanya lelaki itu "Sayalah Sha encik,encik ni Encik Fariz ke? Wakil daripada Syarikat F Generation kan?" tanya Sha pula "Ya,saya Fariz,tak payahlah berencik encik.Panggil saya Fariz je ya" "Baiklah encik,eh Fariz" kata Sha sambil berjalan ke biliknya bersama dengan Fariz "Awak dah siapkan semua makanan?" "Dah, baru je siap,awak nak ambil terus ke nak saya hantar nanti" "Kalau saya ambil awak sebagai isteri saya boleh" terbeliak mata Sha mendengar permintaan Fariz "Fariz,awak bergurau je kan" tanya Sha dengan senyuman "Tak,saya serius ni" "Tapi,saya ni baru je kenal awak" "Tak apa saya bagi masa sebulan untuk awak kenal saya dan selepas sebulan,awak kena kahwin dengan saya" "Tapi.." baru je Sha mahu bercakap tetapi Fariz lebih cepat memotong "Tak ada tapi-tapi,keputusan muktamad,walau apa-apa terjadi awak tetap bakal isteri saya, mulai sekarang awak adalah tunang saya" Fariz mengeluarkan cincin dari dalam kotak yang diambilnya dari dalam poket dan dia memberi cincin itu kepada Sha.'Bila masa pula dia ni beli cincin?' tanya Sha kepada diri sendiri "So,awak setujulah kan,one more thing semua makanan tu awak hantarkan tengah hari ni ya" Fariz berlalu dari situ."Tapi,aku tak setuju pun dengan dia,tapi tak apalah orang dah nak dengan kau,jangan lepaskan Sha" Sha menyarungkan cincin ke dalam jarinya dan dia tersenyum sendiri.

A HEART FOR YOU 1Where stories live. Discover now