Ashley menolak badan Leon dan berdiri.Ashley meninggalkan bilik itu tanpa berkata apa2.Leon 'blushing' dan txpercaya apa yg terjadi.Perasaan seperti ribut melanda.Fon kepunyaan Ashley dipegang oleh Leon.Ashley terlupa pasal fonnya kerana ketika itu mereka benar2 berasa janggal.
" Ya Allah apa yg aku bt tdi (>_<。) benda tu mimpi ja bukan betul.Argh mampus aku kalau Makcik tahu pasal benda ni(>_<。) "
Ashley berjalan tiada arah tuju ." Ashley !!! " satu suara memanggil Ashley dgn nada yg bole tahan.Ashley dgn segera kalih ke belakang melihat siapa org itu.Puan Zaida yg memanggil Ashley.Apakah yg akan berlaku terhadap Ashley???
□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□
" Kau asal Leon ? muka macam org kena kiss je ? " Derell berkata sambil menghulurkan minuman kepada Leon.
" Aku txtahu knp dgn aku ni , ntah la aku txtahu nak cakap pasal perasaan aku ni .Aku ntah laa.." mengeliut Leon tentang perasaan yg dirasai sekarang .
" Haaa aku tau , kau dah jatuh cinta kan ! kan !! kau txyah tipu aku laa Leon , ni ... Derell ni sapa txkenal kan . Setiap percakapan aku semua betul txda yg salah lagi tau bt masa skrg laa ... Kau jatuh cinta dekat budak sombong tu kan ?! " Derell meneka perasaan yg dirasai oleh Leon sambil membuat aksi seperti hero malaya .
Leon tidak berkata apa-apa kerana apa yg dikatakan oleh Derell itu betul . Leon mengeluarkan fon Ashley dan mendailkan 6ber fonnya ke dalam contact Ashley.
09-37814609 - VIP LEON save ✔
" Aku dapat dah fon dy , haha senang ja nak rampas fon dy . Aku takkan bagi fon budak tu selagi dy txdatang tuntut dekat aku hohoho !!! Kekejaman menguasai Leon." Wahh....dasyat giler kau ni Leon...siap amik fon dy terus...knp kau txamik sekali dgn tuan punya badan!!!-,-" gurau lagi dari Derell.
■■■■■■■■■■■■■■
" Kamu bt ape tdi Ley ? Makcik nampak kamu baru keluar dari room skuad 5 tdi .. Makcik ternampak kelibat Doktor Leon kat dalam bilik tuh .! " tanya Makcik Zaida dgn penuh persoalan .
" Ley catat maklumat dari pesakit wad 06 ja makcik .(alamak makcik tau laa....kalo aku cakap txda Leon dalam tu lagi dy syak laa lebih baik aku tipu dy)cetus di dalam hati Ashley. A'ah makcik ada Leon di dalam tu jugak dy cari file apa ntah..."balas Ashley dgn ketakutan.
" Makcik txsuka laa dgn kamu ni sbb kamu makin membuat perangai...Makcik dah kata jgn berdua dgn Doktor Leon! Di hospital ni tempat untuk kerja bukan untuk cari kekasih!Makcik dah byk kali warning kamu tapi kamu tak mengamalkan apa Makcik cakap...skrg ni makcik txnak kamu kerja sini dah faham!!makcik malu laa Ley makcik malu sbb byk staff yg tahu pasal kamu berdua ni tanpa kamu berdua sedar!!Makcik akan beritahu mak ayah kamu kenapa dibuang kerja!Makcik minta maaf Ley Makcik txnak kamu makin membuat perangai...tu jaa makcik harap kamu jumpa kerja lain di luar sana...kalo ada apa-apa hal minta bantuan dari makcik,makcik alu-alukan."
Kesedihan,kekecewaan,kebencian tak terhingga yg dirasai oleh Ashley skrg.Dy tidak percaya yg Makcik Zaida yg rapat dgn dy dari kecil bertindak kejam sebegini terhadap dy.Dy terus beredar dgn memberi senyuman yg terakhir knp Makcik Zaida sebelum keluar dari hospital.Dalam perjalanan keluar,Ashley menitiskan air mata sedikit demi sedikit.Leon yg berada di arah yg bertentangan melihat Ashley.Dy terus mendekati Ashley.
" Ashley , knp dgn awak ni ? knp awak nanges ni Ashley !? apa yg berlaku kat awak ?! " resah Leon.
" Txde ape laa " balas Ashley dgn nada yg lemah.