Selesai shopping barang berjenama, korng dan Kai pun pergi ke restaurant untuk isi perut. 3jam jalan-jalan dan beli barang non-stop. Penat. Lapar. Haus. Semua ada.
Kai: *tarik kerusi untuk korng* silakan duduk my princess ♡
Korng: Aww thank you my prince ^^ *duduk*
Kai: *tolakkan kerusi serentak untuk korng duduk**pergi duduk tempat dia*
Waiter: *letak menu ats meja**pergi ke meja lain plk*
Korng: Oppa, tkpe ke kita makan kat sini? Makanan kt sini mahal kan?
Kai: Jagi ingat oppa tkde duit ke? *bkk menu* order je apa yg jagi nak makan. Oppa boleh bayar ~
Korng: emm..okay! *bkk menu* woahh
Membulat mata korng tengok menu makanan. Semua nampak sedap je! Ni baru tengok menu, belum lagi makanan sampai. Entah entah sampai je makanan terkeluar biji mata kang XD k gurau XD
Kai: Jagi dh decide nak makan apa?
Korng: dh ^^
Kai: waiter! *angkat tngan*
Waiter: Ya? Nak order apa?
Kai: Bagi saya Grilled Chicken Breast with Special Sauce satu, dan saya nak minum air mineral je.
Korng: Saya nak Carbonara Fetuccine 1 dan saya pun nak minum mineral water je
Waiter: *tulis order* Baik. Tunggu sebentar ya. *pergi bagi order*
Sambil-sambil korng dgn Kai tunggu, korng dua pun berborak.
Korng: Oppa, sejak kebelakangan ni, Dayeon rasa yang ada orang perhatikan Dayeon lah..
Kai: Oh? Jinjjayo?
Korng: Ne..
Kai: Itu sebabnya..Oppa yang selalu perhatikan jagi!
Korng: Ish oppa ni. Ada-ada je.
Waiter: Ini dia makanan awak berdua
Waiter meletakkan dua pinggan makanan di atas meja. Kemudian dia letak pula dua cawan air dan dia pun berlalu pergi.
Korng: Wah~~ Nampak sedap lahh
Kai: Jagi,, makanan dah sampai. Apa lagi? Jom makan!
Korng: Ne!
Korng dan Kai pun menikmati makanan yang dah dihidangkan.
DI DORM BTS
Jin: Bagus. Korang balik awal harini.
RapMon: Yelah. Aku penatlah. Bye nak tidur.
Rap Monster terus menuju ke biliknya. Jin menggeleng-geleng kepalanya.
Jin: Penat aja. Apalah yang dia buat sebenarnya?
Jimin masuk ke dalam rumah. Dia menutup pintu dan jalan dengan tak bermaya menuju ke biliknya.
Jin: Ni lagi sorang.
Jimin mengangkat tangannya kepada Jin.
Jimin: Jangan mulakannya. Aku penat..
Jin: Eh budak ni ㅡ.ㅡ aku lempang jgk budak dua ekor ni kang.
Suga: Apa lagi ni Jin hyung?
Jin: Tengoklah perangai budak dua orang tu. Makin menjadi-jadi! Geram aku!
Suga: Apa kata, bila dorang keluar lagi nanti, kita spy dorang?
Jin: Spy dorang?
Suga: yep. Kita ikut je mana dia pergi. Barulah kita tau apa yang dia buat selama ni~
Jin: Good! Kita start bila-bila masa je diorang keluar. Okay?
Suga: Yes!
Jin dan Suga menunjukkan senyuman devilish masing-masing. Jungkook dan V hanya memerhatikan Jin dan Suga dari jauh.
Jungkook: Habislah kita Taehyung hyung..Jin hyung dengan Yoongi hyung pun dah sama tak betul...
V: Aku takutlah ._. Aku harap Hoseok hyung tak berubah jadi menakutkan macam dorang!
Jungkook: Aku pun!
DI BILIK RAP MONSTER
RapMon: Dayeon..kau.. aku perlu bagitau benda yang sebenar dekat kau! Esok juga, aku akan datang jumpa kau! Tak kisahlah di cafe ke, di rumah ke, aku akan jumpa kau jgk!
Rap Monster bercakap seorang diri. Dia memang perlu beritahu sesuatu yang penting dekat korng tapi, dia tak pernah ada peluang untuk beritahu korng.
*SKIP*
Kai: Macam mana jagi? Seronok shopping harini?
Korng: Seronok sangat oppa! Gomawoyo!! Dayeon, sayang oppa! Sayang sangat-sangat!
Kai: Sayang kejap je tu kan? Sebab oppa belanja baju je kan? Nanti mesti tak sayang dah kat oppa ni.
Korng geram dengan Kai yang fikir bukan-bukan. Terus korng tarik tangan dia dan cium pipi dia.
Korng: Sekarang, cakap. Dayeon sayang oppa ke tak?
Kai: Y-ya..betullah Dayeon sayang kat Oppa *muka merah*
Wah, semakin hari, semakin hilang degupan jantung yang mengganggu korng untuk sweet sweet dengan Kai. Korang pun perasan pasal tu. Mungkin korang dah semakin sayang dekat Kai. Sebab itulah, degupan jantung yang laju tu semakin berkurang sekarang.
Kai: Jom, balik?
Korng: Ne! ^^
Korng dan Kai pun balik. Sampai sahaja di rumah, masing-masing terus baring. Penat sangat gamaknya.
Kai: Dayeon, pernah tak, Dayeon terfikir nak ceriakan lagi rumah ni?
Korng: .....
Korng langsung tak memberi respon. Kai pun melihat muka korng.
Kai: aigoo..dah tidur rupanya..
Kai mengangkat korng ke bilik. Dia letakkan korng dan selimutkan korng. Dahi korng dikucupnya.
Kai: I will love you till my last breath.
ESOKNYA
#TO_BE_CONTINUED
YOU ARE READING
[C] SWEET YOU BITTER ME
RandomYou're not a sweet person but Kai is. You are the bitter and Kai is the sweet. A conflict about you has happened between Kai and Rap Monster. What's actually happened? Read this fanfiction to know more about it! ^^ Cast : Kai (EXO) , EXO , BTS , You...