Kai: Apa penyebab kau tinggalkan Dayeon, Namjoon?
RapMon: Apa maksud kau?
Kai: Kalau Dayeon adik kandung kau.. kenapa lelaki tu yg jagakan dia dan bukan kau?
RapMon: Aku..
Jin: Hey, boleh tak kita semua cerita dekat dorm kitaorang je? Takkan nak cerita dekat sini?
RapMon: Sure.
DI DORM BTS
Kai: Cepat. Jelaskan semuanya.
RapMon: Macam ni...
*Flashback*
Masa korang berumur 16 tahun, Rap Monster 17 tahun dan Suga 18 tahun, rumah korang telah diserang oleh geng peminjam wang haram. Mereka telah membunuh omma dan appa. Korang pula tercedara di bahagian kepala akibat ditolak oleh geng mereka dan kepala korang terhantuk kuat pada bucu meja..
RapMon: Omma.. Appa..Dayeon.. *menangis*
Suga: Yah.. jangan nangis lagi..Dayeon kan masih hidup? Cuma dia koma..
RapMon: Aku tau tapi, siapa yg akan jaga dia sekarang ni?? Doktor pun baru je call aku tadi dan bagitau yg Dayeon berkemungkinan besar akan hilang ingatan! Dia takkan ingat aku! Lepas ni, rumah kitaorang akan dijual! Aku tak nak dia hidup merempat! Dia masih muda!!
Suga: Yah.. Korang berdua boleh duduk dengan family aku..
RapMon: Tak. Tak boleh.
Suga: Kenapa?
RapMon: Aku tak nak tambah beban keluarga kau dengan kehadiran kitaorang berdua
Suga: Keluarga aku mampu jaga korang berdua! Janganlah risau!
RapMon: Aku kena cari kerja. Tapi, boleh kau tolong aku?
Suga: Tolong apa?
RapMon: Maaf sebab menyusahkan kau tapi, boleh tolong jagakan Dayeon sampai.. Aku dah sedia untuk bagitau Dayeon perkara yg sebenar?
Suga: Aku boleh jagakan dia tapi.. apa maksud kau sampai kau dah sedia??
RapMon: Aku nak, kau pura-pura jadi oppa dia.. Aku nak, bila dia sedar dan kalau dia hilang ingatan, kau bagitau dia yg.. kau oppa kandung dia.. Dan bagitau dia.. nama dia Min Da Yeon.. bukan Kim Da Yeon..
Suga: Kau tak rasa ini dah keterlaluan sangat ke?
RapMon: Aku nak cari kerja. Lepas aku dah cukup duit, aku nak sambung belajar di Universiti supaya aku boleh dapat kerja yg elok untuk jaga Dayeon sampai dia kahwin..
Suga: Baiklah. Aku akan tolong kau.. Aku akan bagitau tentang perkembangan Dayeon kat kau setiap hari.
RapMon: Janji?
Suga: Janji!
BEBERAPA TAHUN KEMUDIAN
Korang seorang pelajar yg sangat disayangi guru kerana korang ialah seorang pelajar yg cemerlang. Korang dah tamat sekolah tinggi.
Suga: Dongsaeng-yah~
Korang: Ne oppa?
Suga: Omma dgn appa nak hantar kamu masuk Universiti
Korang: Jinjja??
Suga: Ne! Suka tak??
Korang: Waa!! Suka sangat! ^^
Suga: Tahniah ya ^^ belajar elok-elok masa kat Universiti nanti :) Jangan jadi macam oppa.. Tak sampai pun nak belajar kt Universiti.. huhu
Korang: Oppa ni.. Walaupun oppa tak dpt belajar kat Universiti, oppa tetap oppa yg terbaik bagi Dayeon!!
YOU ARE READING
[C] SWEET YOU BITTER ME
RandomYou're not a sweet person but Kai is. You are the bitter and Kai is the sweet. A conflict about you has happened between Kai and Rap Monster. What's actually happened? Read this fanfiction to know more about it! ^^ Cast : Kai (EXO) , EXO , BTS , You...