♡ PART 12 ♡

187 13 1
                                    

DI KAMONG CAFE

"Klingg klingg" Bunyi loceng tanda pelanggan masuk ke cafe.

Seorang lelaki yg memakai kemeja putih dipadankan bersama jeans hitam dan memakai mask, sunglasses dan cap berjalan menuju ke kaunter.

Haru: Selamat dtg. Nak order apa?

???: Bagi saya Americano 2 cup. Saya nak take away.

Haru: Baik ^^ Miwu, take away Americano 2 cup!

Author note: Miwu is Haru's bestfriend

???: Ah, tumpang tanya..mana cashier semalam tu ya?

Haru: Cashier semalam? "Dayeon ke?" oh, dia cuti harini..

???: I see...

Haru: Waeyo?

???: Amugeotdo aniyo (Oh, nothing)

Haru merasakan sesuatu yg pelik tentang lelaki itu. Mcm pernah nampak lelaki tu tiap-tiap hari. Tapi dia tak berapa pasti tentangnya.

Miwu: 2 cup Take Away Americano siap!

Haru: Ah, dae! *tersedar dari lamunan**ambik americano**letak di kaunter* Semuanya 35,00won.

???: *bayar**ambik americano*

Haru: Kamsahabnida

???: Ne cheonmaneyo.

Lelaki itu terus keluar dari cafe dan menuju ke sebuah kereta hitam. Dia memegang kedua dua cawan americano menggunakan sebelah tangan disokong dgn dadanya. Dia buka pintu kereta dan masuk ke dalam kereta.

???: nah. *hulur americano*

???: Gomawoyo. Jadi, mcm mana Namjoon hyung?

RapMon: Dayeon tkde harini. Dia cuti. Kai pun tkde.

???: Patutlah cepat je keluar.

RapMon: Jimin, cepatlah drive pergi ke rumah Dayeon dgn Kai.

Jimin: Haih, kalau Dayeon dgn Kai cuti, aku pun nk cuti hyung. Jomlah balik.

RapMon: Tak boleh!

Jimin: Hyung, kau tau semua psl Dayeon, tapi kenapa kau masih nak stalk dia?

RapMon: Sbb aku ada kaitan dgn dia.

Jimin: Habistu, kenap--

RapMon: Boleh tak kau jalan je. *Potong line**minum americano*

Jimin: Ish. Yelah yelah. Aku dh mcm kuli batak kau dh.

Jimin terus drive menuju ke rumah korng & Kai. Sampai je kat kawasan rumah korng & Kai, Jimin parking dekat port yg selalu dorng parking untuk intip korng.

Jimin: Dorng cuti kan? Buat apa nk dtg sini jgk?

RapMon: Nanti dorng keluar, senang nak kesan.

Jimin: Mana kau tau dorang nak keluar?

RapMon: Harini ada jualan murah untuk barangan berjenama dekat mall. Dayeon tu suka shopping. Confirm dia ajak Kai pergi.

Jimin: Apa sajalah hyung. Aku penat dh ni *sandar dekat seat*

DALAM RUMAH KORNG & KAI

Kai: Jagiya~ dh siap ke belum??

Korng: dah!! ^^

Kai: Kajja

Kai memeluk bahu korng. Korng pun sama-sama jalan keluar dari rumah. Korng berdua menuju ke kereta. Kai tolong bukakan pintu untuk korng dan korng pun masuk. Kai juga yg tutupkan pintu kereta~ Alah nak tunjuk romantic dgn bini..time mcm ni lah XD

Kai masuk ke dlm kereta dan menghidupkan enjin kereta. Selepas selesai memanaskan enjin kereta, Kai memandu keluar dari rumah dan menuju ke Mall.

RapMon: Yah! Yah! Aku dh kata! Dorng mesti keluar! Cpt Jimin, jom gerak kejar dorng!

Jimin: yaa yaa baiklahh ㅡ.ㅡ

Jimin pun memandu laju untuk mengejar kereta yg dinaiki korng dan Kai yg telah jauh.

Setelah sampai di Mall dan selesai parking kereta segala, korng dan Kai masuk ke dlm Mall dan berjalan-jalan untuk melihat semua barang berjenama yg telah diberi diskaun. RapMon dgn Jimin? ah well. Still tengah intip korng dgn Kai.

RapMon: *usha korng dgn khusyuk*

Jimin: "Pelik betul member aku sorng ni. Dulu tk mcm ni pun."

"Oppa, yg ni ok tak?" Soalan dilontarkan kepada Kai sambil pakaian cuba dipadankan ke badan.

Kai: Sure dear. Tapi jagiya, oppa suka tengok jagiya pakai baju dress mcm ni yg warna putih..baru nampak ayu
.
Korng: Tapi..Dayeon suka yg ni lah..tapi yg oppa kata tu pun cantik jgk..emm...

Kai: How about, oppa beli dua dua sekali nak?

Korng: Jinjja?

Kai: Ne, ni kan dh bagi diskaun. Berjenama lagi. Apa salahnya oppa belikan dua dua baju ni sekali? Lagipun untuk jagiya jgk~

Korng: thehehe syg oppaa

Kai: Nado saranghaeyo ^^

Kai tersenyum manis. Jauh di sudut hati korng, mmg melt gila namatey tapi korng cover. Yelah, siapa yg tak melt dgn senyuman Kai yg menggoda bercampur dgn comel tu? Boleh dikatakan senyuman yg perfect lah!

Jimin: Namjoon hyung. Kajja. Balik. Aku penat nii...

RapMon: Andwaeyo!

Jimin: Hyung, pls. Aku tk nak kena marah dgn Jin hyung dan aku tk nak kena seret dgn Yoongi hyung lagi. Kau pun mesti tk nak kena bebel dgn Jin & Hoseok hyung kan?

RapMon mengeluh kuat.

RapMon: Okay fine. Jomlah balik.

Jimin: Now that's ma hyung!

RapMon dan Jimin menuju ke Car Park. Mereka pun balik ke dorm mereka. RapMon terpaksa lupakan hasrat dia untuk intip korng sbb Jimin bising sangat nak balik. Plus, dia pun penat dan tk nak kena bebel.

Korng dan Kai masih lagi shopping. Well, Kai ni kan org yg berduit. Mana cukup beli dua helai baju je. Mesti nak cari mcm2 lagi~ Mesti nak makan jgk~ Korng dan Kai pun meluangkan masa bersama-sama atau lebih kepada "Dating" ? Right?

APA MAKSUD RAPMON YG DIA ADA KAITAN DGN KORNG? APA AKAN JADI KT DORM BTS?

#TO_BO_CONTINUED

[C] SWEET YOU BITTER MEWhere stories live. Discover now