Harini, sepupu aku kahwin. Dia masih 23tahun dan bagi aku dia masih muda untuk dapat tittle "isteri orang". Mungkin tu jodoh dia. Jodoh dia sampai awal. Takkan nak reject pula. Siapa tahu jodoh atau ajal yang jemput aku dulu kan?
Macam biasalah time kenduri family, aku akan jadi kebiasaan untuk tidak bergambar dengan pengantin. Memang tak minat. Aku lebih suka duduk tengok aje atau pergi dapur tolong orang basuh pinggan kemas canopy or anything asalkan aku tkpergi bergambar dengan pengantin. Aku boring. Nothing special pun wedding ni.
Paling aku tak suka, bila makcik2 pakcik2 sepupu2 anak2 sedara tanya "bila nak kahwin?" "Kesian mak dengan ayah tu dah tua kahwin lah cepat sikit". Aku benci orang tanya soalan tu.
Aku takde jawapan langsung untuk soalan tu. Sakit hati bila dengar soalan tu. Aku taktahu dan aku tkde calon lansung. Aku tak berminat nak bincangkan bende ni.
Setiap kali balik, gathering dengan family, confirm akan ada yang tanya soalan tu. Siap sarcastic aku lagi "next year kita pergi wedding **** pula!" "Confirm meriah kalau **** kahwin!" Aku hanya mampu huhuhuhuhuhu. Bodoh. Spoil mood aku je.
Kahwin ni... Aku tktahu bila. dan aku tktahu dengan manusia mana yang sanggup jadi suami aku. Aku complicated and unpredictable women. No one know what i want. Even aku sendiri taktahu apa yang aku nak..
Please la, jangan tanya soalan macam tu lagi pada aku. Boleh jadi gila. Kadang rasa nak menangis sebab aku aje yg tkde calon and tkde plan langsung pasal kahwin ni. Stress.. Aku macam ketinggalan. Sepupu and kawan2 same age dengan aku they already hve their own special partner and plan their wedding. Lepastu cerita depan aku. Fvck. Rasa nak menjerit..
Aku tanya sepupu aku,pengantin baru harini, "best ke weh dah kahwin ni?" Dia jawab, "taktahu lagi,hidup baru aje nak mula.taktau la best ke tak". Bagi aku, kahwin ni macam perjudian. Untung nasib kau lepas kahwin, kau pun tktahu macam mana. Untung kalau pasangan kau baik boleh terima who you are. Kalau pasangan kau sebaliknya? Makan hati lah bertahun2. Aku takpercaya pada perkahwinan. Aku sendiri nampak macam mana hidup terseksa lepas kahwin. Suami terlampau seksa isteri! Buat isteri macam hamba.
Wedding of the year konon! Majlis kahwin memang meriah macam anak dato doe! Tuptup nak bercerai. Im not making stories ke apa, jadi pada family aku sendiri. Menakutkan. Kahwin dan cerai. Aku taknak kahwin dan aku taknak kena cerai. Kahwin ni memang susah. Sebab suami taksemuanya baik. Lelaki ni pandai berlakon.
Buat masa ni,biarlah hati ni menangis sendiri. Aku taknak share dengan sesiapa. Cukup lah hanya satu yang aku paling cinta. Takda yang lain. Aku masih tetap cinta dan aku masih tetap rindu. The one and only. Sampai mati.
Dah cukup jangan tanya, bila aku akan kahwin. Sebab aku sendiri taktahu..
Semoga aku terus mencinta kau,sampai aku mati dan kita jumpa di neraka.
Al-Fatihah untuk dia.
Semoga kau tenang bertemu penciptamu.
YOU ARE READING
Dark
RandomSetiap orang pasti punya sisi gelap. Dan ini sisi gelap ku. Yang mereka lain tidak tahu. Dont get in,its dark inside.