PART 37

3.2K 290 67
                                    

♥Pagi yang agak hening dan hambar. Mungkin disebabkan 'teguran manja' Taehyung terus menyentapkan tangkai hati Chorong.

Meja makan yang selalunya riuh kini sunyi.
Taekwon yang duduk di tengah² antara Taehyung dan Chorong hanya diam menunggu disuap.Taekwon terkedip-kedip memandang mangkuk berisi bubur di hadapannya.Kang dia capai makan sendiri, mati tersedak bubur omma dengan appa dia.

Taehyung menyampah dengan Chorong yang dari tadi diam makan.Taekwon dikerling.Apa punya mak, tak reti suap anak sendiri ke?

Baru saja dia hendak mengambil mangkuk berisi bubur,tangannya berlaga dengan tangan Chorong yang turut hendak mengambil mangkuk kecil berwarna merah itu.

Chorong tak mahu mengalah namun Taehyung tak mahu lepaskan mangkuk tersebut.Anak mata Taekwon ke kiri ke kanan beberapa kali mengikut pergerakan mangkuk tersebut.

Disebabkan Chorong bengang,dilepaskan saja mangkuk tersebut dan bubur tersebut tersimbah ke Taekwon yang berada diantaranya dan Taehyung.Membulat mata Taehyung memandang Taekwon yang tercebik-cebik nak melalak lalu muka Chorong ditenung geram.Chorong terdiam.Salah aku ke?

Taehyung:Kalau tak sayang saeng,jangan nak tempiaskan rasa tak sayang tu dekat Taekwon.
Chorong:Aku tak sengajalah!Yang kau sibuk nak suapkan dia pahal?!Sakai?!
Taehyung:Cantik sangat perangai macam tu dengan suami!Kenapa tak babikan saeng terus?!

Taehyung panas hati apabila Chorong mengherdiknya.Chorong terdiam apabila Taehyung meninggikan suara kepadanya. Taekwon yang sudah menangis didukung oleh Taehyung lalu dibawa naik ke tingkat atas untuk dimandikan semula.Chorong dah berair mata.

♥Taehyung mencari-cari di mana kelibat Chorong namun tiada.Taekwon yang duduk di sofa dan dijaga oleh V and B with family dipandang.Telefon berdering minta diangkat diambil lalu dijawab.

Taehyung:Mama,ada apa call Taehyung? *diam*Jinja?Hurm,nae...*diam*Erm,mama, I've something to tell you,serious talk.
*diam*Nae,jumpa nanti.Anyeong.

Taehyung pandang Taekwon yang menunduk menghisap ibu jari kaki sendiri. Taehyung angkat Taekwon lalu diletakkan di atas pehanya.

Taehyung menggoyangkan thumb up di hadapan Taekwon beberapa kali lalu Taekwon menghisap ibu jari Taehyung selamba.Taehyung ketawa lalu menunduk mencium pipi Taekwon.

♥Taehyung berjalan beriringan bersama Puan Park masuk ke dalam rumah keluarga sambil mendukung Taekwon yang menguap.

Puan Park:Dia tak nak jumpa kamu buat masa ni.
Taehyung:Tak apalah,Taehyung pun tak rasa nak jumpa dia buat masa ni.

Puan Park dapat rasakan something wrong antara anak menantunya.Mana tidaknya, ketara sangat 'tak nak'nya tu dengan ekspresi muka yang bosan.

Taehyung duduk di sofa lalu membaringkan Taekwon diriba.Puan Park tersenyum melihat cucunya.

Puan Park:Taekwon ngantuk,ya?

Taekwon pandang neneknya dengan mata terkedip-kedip mengiakan.Taehyung hanya tersengih manakala Puan Park ketawa.
Sopannya.Tapi jangan sopan sangat,hang lelaki!^^

Puan Park:Meh,tidur dekat atas.Nak?
Taehyung:Eh,mama,tak payahlah.
Puan Park:Mama tanya Taekwon bukan kamu.

Taehyung terdiam.Akhirnya,direlakan juga Taekwon dibawa ke bilik Chorong di tingkat atas untuk tidur.Taehyung mengeluh.

Puan Park naik ke tingkat atas sambil membawa Taekwon masuk ke dalam bilik Chorong.Chorong tersenyum lalu Taekwon diraih.

Puan Park duduk di sebelah Chorong.
Wajah Chorong yang agak muram ditenung.

Puan Park:Do you love Taehyung?
Chorong:*geleng*
Puan Park:Why?
Chorong:Cause he never believe that I love him.He don't trust me.

Puan Park:Mungkin luahan cinta kamu tak cukup meyakinkan.
Chorong:I really don't have idea.
Puan Park:Mama ada idea.Kita kasi sengat sama dia!*smirk*

Puan Park turun ke tingkat bawah semula lalu duduk di hadapan Taehyung.

Taehyung:Papa mana?
Puan Park:Pergi memancing dengan appa kamu.
Taehyung:Tak ajak Taehyung pun~●﹏●

Puan Park:Masa² macam ni kamu masih boleh fikir nak memancing?
Taehyung:*diam*

Puan Park:Okay,sekarang kamu bagitahu mama,apa masalahnya sekarang ni?
Taehyung:Taehyung rasa,kami dah tak sefahaman.

Puan Park:Kalau kamu berdua saling memahami,tak adanya istilah tak sefahaman.
Taehyung:Saya dah cuba faham dia,apa yang dia nak saya ikutkan je tapi saya pun ada perasaan juga,kalau asyik jaga hati orang sampai perasaan sendiri terabai,
siapa yang tak muak?

Puan Park:Apa yang kamu muakkan?
Bagitahu mama apa yang kamu fedup sangat dengan perangai Chorong.
Taehyung:Saya tak nak burukkan isteri sendiri.

Puan Park:Kalau macam tu,jangan sibuk nak cari keburukan isteri.Baik buruk tetap isteri kamu,kan?

Taehyung kusut.Aduh,mak mertua tukang belit memang susah nak ajak berbincang. Orang tengah serabut,sempat pula disindir.

Puan Park:Ha,habistu sekarang macam mana?
Taehyung:Tak tahu...●﹏●

Taehyung dah tercebik-cebik serupa Taekwon yang nak menangis minta susu. Puan Park hanya menggeleng.

Puan Park:So,let's me help you.Tolong beri kerjasama.Sekarang ni,apa punca Taehyung jadi macam ni dan Chorong jadi macam tu?
Taehyung:Mama sendiri tahukan cara dia layan saya.

Puan Park:Manalah mama tahu,dalam bilik tidur tu.Tak ada masa mama nak pasang teleskop teropong bilik kamu berdua.-..-
Taehyung:Bukan layanan yang itulah mama.
--"

Puan Park:*sengih*Tahu,saja nak uji tahap kesucian minda kamu.*tayang gigi*Kamu ni macam baru kenal Chorong.Dari kecik kamu berdua berkawan,kan?Tak kan masih tak faham perangai masing²?Dah memang macam tu perangai dia,kasar.Kalau dulu time berkawan kamu boleh tahan perangai dia,kenapa lepas kahwin fedup pula?

Taehyung:Sebab dulu,tak cinta.Sekarang cinta.

Taehyung siap buat isyarat tangan 'love' dengan wajah innocent plus sedih.

Puan Park:Okaylah,kamu nak dia yang macam mana?
Taehyung:Sweet,romantic,caring.
Puan Park:Amboi,mung jate ke betino?
Bunyi macam ciri² pengantin lelaki dalam mahligai cinta je!

Taehyung:Tapi memang itulah yang saya nak.Hurm!
Puan Park:Kalau mama jadi Chorong pun, mama gelilah nak bersweet,caring dan
beromantic dengan kamu.Macam di bawah umur,tahu?

Taehyung:Salah ke kalau muka baby face?
‾︿‾ Ma,serious please!I can't hold this for a long time!Beban dekat kepala ni.*tekup muka*
Puan Park:Bagi pandangan mamalah kan, bukan Chorong je yang patut berubah. Kamu pun kena ni.

Taehyung:Nae?∩˙▿˙∩
Puan Park:Yalah,kamu harapkan dia beromantik dengan kamu tapi kamu memanjang dengan bangangnya.Lagipun, lelaki yang patutnya romantik.Ini mama tengok kamu ni macam bebudak,panggil Chorong noona,bahasakan diri saeng. Mana nak jalan.--"

Taehyung:Noona lagilah,'aku-kau'.Sedih tau!T^T
Puan Park:Sebelum kahwin kamu tak pernah bercinta ke?

Taehyung:Masa 5 tahun pernahlah fall in love dengan cikgu tadika janda anak 3 tapi tak kesampaian bila dia kahwin dengan duda anak 7.
Puan Park:Sekarang baru faham kenapa syarikat sekarang cari pekerja yang berpengalaman.
Taehyung:Apa kaitan?!‾︿‾

Jeng,jeng,jeng!Last part bakal menyusul...
^^ Sorry sesiapa yang minta dipanjangkan. T^T

@Hanhanim -Follow dia!Sorry tak boleh mention,wattpad tak mahu.<(`^')>Baca ff dia,Be Mine.Main cast appa dengan omma Taekwon.^^

Byuntae But Idiot!Where stories live. Discover now